hallo vraagje.....

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
hank38
Newbee

hallo vraagje.....

Post by hank38 »

ik ben nieuw hier en eigelijk even op zoek naar iets meer info of een echte liefhebber voor een aparte e21.
het gaat nl om een alpina b6 2,8ltr, ik kan deze auto inruilen, ik weet dat ze zeldzaam zijn maar hoe zeldzaam ,kan er op marktplaats of speurders geen een vinden dus heb ook geen vergelijkingsmateriaal, het betreft een zgn schuurvondst maar wel een auto die nog gangbaar en lopend is (wel af en toe gestart en iets mee gereden de afgelopen 8 jaar).
is nog orgineel en heeft wel de bekende 2 plekjes in de koffer ,maar verder in nette staat met goedlopende motor (moet nog gaan kijken dit vertelde de oude eigenaar), met beetje werk apk klaar .
klopt het dat er van dit type maar goed 500 gemaakt zijn ..... ,heb eerder zelf wel 318 i en 323 i gehad maar deze heb ik zelf nog niet eerder gezien , weet iemand hoeveel er ongeveer in nl zijn of wie heeft er meer info over deze types
of wie heeft er of belang bij deze auto

Levi
E21 VIP
E21 VIP

Re: hallo vraagje.....

Post by Levi »

Heb je een foto van de auto ?
BMW E21 323i BAUR Resedagrun 1979
BMW E30 320i Cabriolet aplinweiss 1987
BMW E24 M635csi 1982
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Het belangrijkste probleem is dat er tegenwoordig nog zeker 10 keer meer Alpina's in omloop zijn dan er ooit gebouwd zijn. Ofwel, het merendeel betreft auto's waar (wellicht) een andere motor in ligt en waar wat Alpina deeltjes op zitten, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Om een oordeel te kunnen vellen en een indicatie te kunnen geven van de waarde is er wel wat meer info nodig want anders krijg je alleen deze globale schatting: 250-20.000 euro. Dat helpt niet lijkt me! Van de Alpina B6 2.8 zijn er inderdaad ruim 500 gemaakt.
Regards/groeten, Jeroen
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Een echte Alpina heeft een Alpinaregistratie plaatje. Hier staat het cas.nr. op. Staat daar geen Alpina op, is het geen echte.
Op het blok bij de bak, waar zich het takeloog bevindt, staan de laatste 7 cijfers van het chassis nummer en B6-2.8 L.
Heeft dit ding ook een nederlands kenteken ? Check even bij de RDW, dat willen wij ook wel even doen.

Als je hem zelf niet wilt hebben en het is een echte, ik weet wel iemand ?
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

en, nog info hierover?? Interessant object, zo klinkt het!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
hank38
Newbee

Post by hank38 »

een update ,helaas de (wazige ) fotos die ik inmiddels heb gezien,kreeg ik niet van de tel in de pc.
maar tog iets te mooi om waar te zijn of misschien tog niet,...het is sws geen b6 ,had onjuiste info gekregen ,maar op de voor en achterkant staat HET C1 ALPINA LOGO, er zit dus ook een 2,7 in geen 2,8
dit is voor zover ik nu weet waarschijnlijk een revisie motor.mijn contactpersoon voor deze auto (is betrouwbaar ,maar weet net als ik wel wat maar niet alles van specifiek alpinas en helaas heb ik de auto zelf nog niet kunnen zien) heeft de motor horen lopen ,rookt,kleppert ,of lekt niet en betreft een goed rijdende,koppelende ,schkelende,remmende auto met voor zover hij kon beoordelen alleen de bekende plekjes in de kofferbak ,waar overigens nog nooit iemand eerder aan heeft gelast. denk ook dat als ie weggaat ik hemdus ook kan aanbieden met 2 jaar apk, Even iets over wat mij opviel en juist in verwarring bracht (over of het een echte of tog een mooi omgebouwde is).Alpina emblemen,juiste wielen,org alpina uitlaten maar mist de alpina voorspoiler en striping,lijkt er ook nooit opgezeten te hebben hij heeft nl nog orginele lak,is dit uberhaupt mogelijk als het een orginele alpina is of bestaan ze echt alleen met alpina spoiler en striping???.
als ik het kenteken check staat ie geregristreerd bij rdw als 323 i, maar staan alpinas allemaal zo of is dit ook een teken dat het een omgebouwde is?
van binnen wel volledig alpina interieur ,zoals ik heb gehoord en gezien zelfs nog in nette staat, ook spec dashboard en alpina reg plaatje op dashboard heeft ie.
ben zelf nu ondertussen ook wel benieuwd geworden ,het is sws een hele mooie schuurvondst ,maar is het een gewone maar wel bijna unieke e21 of een echt alpina.lot uit de loterij .de omgebouwde zie ik op een duizend of 4 tot 5,de orginele op minimaal het dubbele. he tplaatje bij de bak heb ik helaas niet kunnen zien op de wazige fotos van het chassis plaatje staat geloof ik geen alpina maar kon het sws nauwelijks ontcijferen.
wie heeft er antwoord op mijn vragen en bedankt voor de reacties tot nu toe .......hou jullie op de hoogte als ik ook weer iets meer weet of nog beter goede fotos heb.
m.v.g. je.kerssen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

echte Alpina's staan op kenteken als Alpina, niet als BMW (323i) Piet Oldenhof heeft een aantal BMW's omgebouwd tot full spec Alpina's. die waren goedkoper ivm de belastingen die op die manier niet over een echte Alpina hoefde te worden betaald. Die zijn minder waard dan een echte Alpina, maar in nette staat meer dan een vergelijkbare 323i. Een originele C1 zou overigens veel meer kosten dan 10 ruggen...

Kortom op basis van jouw verhaal is het een BMW 323i met knutselvreugde en veel Alpina goodies of een Oldenhof ombouw, maar ik weet niet of die ooit C1's heeft gedaan. Een C1 heeft een 2.3 motor en geen 2.7.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Hmm, als ik dit zo lees (wat overigens niet zo eenvoudig is, iets meer interpunctie zou mij erg helpen) denk ik dat dit geen echte is.
Wat Jeroen al eerder schreef zijn er veel meer neppers dan echte. ALS het een echte B6 is is die veel meer waard dan 15k..
Kortom: kom maar op met de foto's, we zijn zeer benieuwd.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply