Zoals al velen hebben geprobeerd komt nu ook mijn topic over de zoektocht naar een sharknose. De voorkeur gaat uit naar een E21 323i maar ook andere typen sharknose zijn mogelijk. Een paar voorwaarden:
* Wat betreft cas moet deze in zeer goede staat zijn zodat er geen las- en spuitwerkzaamheden zijn.
* Motorisch verplicht een 6 cylinder.
* Budget afhankelijk van aanbod.
12-2-2011
Vandaag gaan kijken naar de volgende E21 323i. Deze auto is bekend hier op het forum als zijnde een goede basis. Het betreft de kastanjerode 323i uit Schijndel.

Ontvangst was goed en de koffie was lekker. De klassiekers staan in een aparte loods dus daar moesten we eerst heen. Ik had eigenlijk hoge verwachtingen bij deze mede gezien de vraagprijs van 8000 euro.
Daar binnen stond ze te blinken. Al snel sloeg mijn enthousiasme om en wist ik dat deze E21 ook zijn beste tijd heeft gehad en mijn inziens zeker niet de 8000 euro waard is.
* Roestvorming op linkervoorspatbord aan de bovenzijde. Hierwas ook al eens plaatselijk spuitwerk verricht.
* Binnenschermen en kriksteunpunten in goede staat en nog mooi in de originele lakkleur.
* Dorpels waren hard en ongelast.
* Sparbordrand achterzijde onder de bumpers kregen al opblazende lak vanwege roest.
Bij het openen van de kofferbak was de schrik compleet.
* Drie plekken onder de kofferdekselrubber.
* Beide binnenwielbakken hadden flinke roestsporen.
Gelukkig mocht ik de achterbank verwijderen en de verkoper schrok zich rot.
* Beiden zijden flinke roestvorming bij de bovenzijde van de wielbakken. (zeker vergelijkbaar zoals bij de 316 van Paulien).
* Opvallend was dat er aan de onderzijde in de binnenschermen nog niet veel van te zien was ondankt dat deze geen tectyl had.
* Aan de linkerzijde had de hoofdbalk roestvorming op het punt waar de voorbalk en vloerbalk samenkomen.
Interieur is in hele goede staat en dashboard is vrij van scheuren. Alle papieren en boekjes erbij vanaf de aanschaf en er was al een gereviseerde cylinderkop op gekomen volgens de verkoper. ( heb ik zelf niet gecontroleerd in de papieren).
Oftewel deze is niet geschikt voor mij. Uiteraard wat plaatjes.
Binnenschermen voor:

Voorbalk:

Achterwielbakken:

In de kofferruimte:

Achter de achterbankleuning:

Morgen naar de volgende kijken.