Hansv stelt zich voor.

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Hansv
Newbee

Hansv stelt zich voor.

Post by Hansv »

Ha, die Dreierfreunde;

Mijn naam is Hans van Velzen, ik ben 49 lentes jong en woon in IJmuiden.
Ik ben al jaren een groot BMW liefhebber (misschien beter: liefhebber van grote BMW's) en reed zelf privé in een handgeschakelde E39 530i uit 2001 die ik ruim drie jaar geleden aus der Heimat gehaald had. Ik heb daarnaast in november een fiscaal gunstige E38 750iL geïmporteerd om zakelijk te gaan gebruiken. De E39 is inmiddels verkocht en ik ben aan het rondkijken naar een leuke E21 als aanvulling cq. hobbyvoertuig naast de Zeuven. Ik heb me hier aangemeld om de nodige tips, trucs & ervaringen te vinden op het gebied van de E21 en later misschien ervaringen ook te kunnen delen. Zondag ga ik kijken bij dit exemplaar:

http://link.marktplaats.nl/387585956

En anders staat deze bij mij in de buurt te koop:

http://link.marktplaats.nl/432303799

Ik heb het forum hier nog niet doorgespit om te kijken of er bij jullie misschien iets over deze auto's bekend is, dus als er iemand wat over kan roepen dan hoor ik dat graag. Ik ben verder voornamelijk actief op gummen.org en daarnaast ook op het BMW7Forum en op driving-fun.
Dan nog wat plaatjes van mijn nieuwe, 'grote' liefde:

https://picasaweb.google.com/1103048157 ... 5/BMW750iL#

En de voorganger:

https://picasaweb.google.com/1103048157 ... 95/BMW530i#

Verder heb ik begin jaren negentig nog vier jaar in een E30 316 rondgereden, maar daar heb ik alleen analoge foto's van en mijn scanner doet wat moeilijk. Ten slotte was mijn eerste auto destijds bijna een E9 2.5CSA, maar bijna dat telt natuurlijk niet....

Wondermike
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Re: Hansv stelt zich voor.

Post by Wondermike »

Welkom Hans, de laatste had ik op MP zien staan en daarvan dacht ik ook dat het een erg leuke auto is.
De witte heeft stuurbekrachtiging, niet noodzakelijk maar wel lekker.

Succes met kiezen.
So many cars, so little time
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Witte ken ik wel, is een goede auto en flink in prijs gedaald. Is volgens mij een zwitser.

Andere ken ik niet!

groeten loentje
Hansv
Newbee

Post by Hansv »

Ha, die Lezers;

Dank zover. Ik had van de verkoper inderdaad begrepen dat het een Zwitserse import is. Staat meestal niet voor slecht nieuws.
Verkoper komt serieus over, heeft een goede reden voor verkoop en geeft helder antwoord op de vragen. Stuurbekrachtiging
vind ik ook geen must, mijn E30 had het ook niet, maar misschien wil ik ooit een iets kleiner stuur en er zitten nu vrij brede
zomerbanden onder. Bovendien wel prettig voor mijn vrouw.

Loentje: kan nog geen PB's beantwoorden dus dan nog maar even zo; mijn voorkeur gaat wel uit naar een zespitter, maar ik
hoef niet per sé een 323i. Als het hard moet gaan stap ik wel in de Zeuven....
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Welkom Hans .. die witte e21 ziet er inderdaad een gezond exemplaar uit :wink:
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

https://pksolutions.be/
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

He Hans. Zeer welkom bij deze groep freaks.
Leuke auto's heb je op het oog.
Die witte lijkt mij wat leuker dan de grijze, maar ik kan niet goed duiden waarom.
Servo is wel lekker hoor, en zeker ook waarde verhogend.
Bovendien heeft deze denk ik wel een 5 bak, de zilveren niet.
Succes iig en hou ons op de hoogte!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Welkom Hans!

Een vriend van me heet ook Hans en heeft een e38 750iL en een e61 530i (en een z3 en een Miniclubman) maar de eerste twee vond ik wel frappant!

Veel plezier hier en met je zoektocht!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Hansv
Newbee

Post by Hansv »

Ha, die Buurman;

Opvallende overeenkomst, inderdaad. Maar mijn 530i was wel een E39. En ook nog handgeschakeld. Daarnaast staat er ook nog een Peugeot 106 voor de deur.

323baur: nee, de witte heeft ook een vierbak. Beetje jammer, maar door een vijfbak vervangen is eventueel op termijn een optie.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Die witte ben ik ook mee bezig geweest. Ik heb een linkje naar wat extra foto's

https://cid-bb25fbbb8d7ed8be.photos.liv ... SDX.Photos
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Hansv
Newbee

Post by Hansv »

Ha, die Peter;

Bedankt voor de link, maar ik heb geen permissie die map te bekijken. Zijn misschien wel
dezelfde plaatjes als die ik ook al van Pim heb ontvangen. Wat is de reden dat het tussen
jou en Pim niet tot zaken is gekomen, als ik zo brutaal mag zijn?
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Hansv wrote:Ha, die Peter;

Bedankt voor de link, maar ik heb geen permissie die map te bekijken. Zijn misschien wel
dezelfde plaatjes als die ik ook al van Pim heb ontvangen. Wat is de reden dat het tussen
jou en Pim niet tot zaken is gekomen, als ik zo brutaal mag zijn?
Het waren 6 foto's die hij had gestuurd waaronder het pacific blauwe interieur en de motorruimte en kofferruimte.

Het feit dat het niet zijn auto is geworden heeft niets met hem of de auto te maken. Ik was op zoek naar een BMW Sharknose waar ik aan het koetswerk niets moest doen en dan bij voorkeur een 323i.

Aangezien zijn 320/6 maar 90000 km had gelopen en de totale 323i markt eigenlijk niet zo bijzonder was t.o.v het bedrag dat sommige vroegen voor de auto had ik puur wat info gevraagd aan hem.

Tenslotte heb ik alsnog een 320/6 gekocht maar dan met 18000 km op de teller. :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Hansv
Newbee

Post by Hansv »

Ha, die Peter;

Oké, bedankt voor de info.
Goed om te lezen dat het dus aan de auto of de verkoper
niet hoeft te liggen. We zullen het zien morgenmiddag....
snipe
Newbee

Post by snipe »

Ik ben benieuwd, Hans.

En ja, ik moet me hier nog even voorstellen en nee, ik heb geen E21 ;-)
Hansv
Newbee

Post by Hansv »

Ha, die E21-Freunde;

Zondagmiddag wezen kijken, kletsen & rijden bij, over & met de witte E21. Overall aangenaam verrast door de auto. Minpuntje was dat de verkoper kort tevoren de auto nog even naar een autowascabine had gereden om hem zo goed mogelijk te presenteren. Dat lukte in zoverre dat hij mooi stond te glimmen, nog nadruppelend van het water van de hogedrukspuit; een apparaat waar oudere auto's niet altijd goede vriendjes mee zijn. De vloerbedekking was dan ook aardig nat en de reflectoren van de verstralers beslagen. Gelukkig was het plasje water brandschoon en de onderliggende lak niet door vocht aangetast; incidenteel dus. Ook was de motor daardoor al warm, niet echt ideaal. Maar het verhaal van de verkoper stond als een huis.
De auto heeft een aantal lichte roestspoortjes, maar niets dragends gelukkig. Ook de kritische plekken (wielkasten, B-stijl, onderkant deuren, reservewielbak, kachelmotor/ruitenwissercompartiment, front tussen grille en motorruimte) bleken netjes roestvrij. Ook het interieur is netjes; de bekleding is schoon en vrijwel geheel onbeschadigd. De bestuurdersstoel kan een nieuwe schuimvulling gebruiken, maar dat zijn leuke weekendprojectjes. Spiegelbediening werkt niet elektrisch meer, niet heel belangrijk, maar meenemen met onderhandelen.
Dan een stukje rijden: wat een reis terug in de tijd, ondanks dat mijn Zeuven dit jaar ook alweer zestien wordt. Het is allemaal nogal primitief, maar ook niet meer dan in de elf jaar jongere 106 van mevrouwv.
De hele rijbeleving is prettig direct. Echt snel is de auto natuurlijk niet, maar wel alert, hangt fijn aan het gas en is vlot genoeg in alledaags verkeer. Stuurt ook prettig, trilt niet bij gasgeven of remmen en loopt ook met losse handjes mooi rechtuit. Zelfs de nep-Alpina's met goed profileerd Pirellirubber erom vielen me IRL 100% mee.
Heb de eigenaar gezegd dat ik sowieso ter plekke geen zaken ging doen, maar dat zijn vraagprijs absuloot reëel is. Ik wil de zilveren E21 in Beverwijk ook hebben gezien als vergelijkingsmateriaal. Daarna wil ik hem een deal voorstellen waarbij ik tenminste een deel van de kosten van het herstellen van de roestplekjes eruit sleep. Al met al zie ik de auto best wel zitten.

Ploatsjies.
Hansv
Newbee

Post by Hansv »

Ha, die E21-Freunde;

....en vanmiddag de zilveren 320 een nadere blik gegund. Overall gaf de auto cosmetisch een iets betere indruk dan de vorige. Geen barstjes in het dashboard, de elektrische spiegels werkten gewoon, betere vulling van de bestuurdersstoel en eigenlijk maar één zichtbaar roestplekje op de koets. Maar aan de andere kant; de vorige was dan misschien niet helemaal koud, deze stond nog na te tikken. Kon kloppen, de eigenaar was er vlak voor onze afspraak mee thuisgekomen. De achterdemper bromde behoorlijk, de linkervoorrem bleef hangen (is wel netjes gemeld) en het ontbreken van stuurbekrachtiging is toch wel een behoorlijk minpunt. Zeker met de overweging dat ik nog wel eens wat moderner/breder rubber, kortere veren en een iets kleiner stuur zou willen monteren. Verder leek de tweede trap van de Solex om een zeer gevoelig gasvoetje te vragen, anders verslikte hij zich. Klinkt naar een (dure) revisie van de gasfabriek. Maar het belangrijkste was toch wel dat twee van de spatbordranden ietwat krokant zijn en een kriksteunpunt laswerk behoeft. Geen onoverkomelijkheden, maar ik zie meer in een auto met wat puntjes waar ik met mijn twee linkerhanden ook nog wat mee aan kan vangen.
Ik overweeg dus op die witte een bod te doen. Met in het achterhoofd dat de verkoper al iets anders heeft gekocht, de auto al sinds november wordt geadverteerd en de lichte mankementjes dacht ik aan een bod van €2500,- (vraagprijs 2995), is toch niet onredelijk?
Post Reply