ff lekker zeuren over de voetbalwereld!

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
loentje
E21 VIP
E21 VIP

ff lekker zeuren over de voetbalwereld!

Post by loentje »

zo nu ben ik :D Als vervolg van mijn laatste antwoord in het bankentopic
Nou Jeroen,

omtrent het laatste citaat, daar ben ik het volledige mee eens!! Wij werken hier onze ballen uit de broek (bij wijze van) en iemand die zijn doelstelling niet heeft gehaald krijgt bijvoorbeeld nog een bonus van 5 ton.

Maar het allerergste vind ik persoonlijk de voetbalwereld!! Allemaal van die arrogante mannekes die totaal niet met geld om kunnen gaan (de meeste dan) en veel te veel verdienen en denken dat ze god zijn!

groeten loentje
Ik heb zelf niets met voetbal, maar ik heb er niets op tegen. Tenminste een gezond potje in een boerendorp bij wijze van, waar vader en zoon nog op hun gemak naar voetbal kunnen kijken.

Maar tegenwoordig is het echt te belachelijk voor woorden
- topsalarissen waar niemand iets heeft
- voetbalclubs die eigenlijk failliet zijn maar door gemeentes en andere instanties in leven worden gehouden, terwijl elk ander bedrijf niet gesteund wordt
- Politie die wordt ingezet, wat ons burgers handen vol belastinggeld kost

Ik snap nog steeds niet dat de overheid de kosten voor de vernielingen en inzetten van de ME niet bij de clubs neerlegt.

maar goed... ben ik de enige die er zo over denkt?

groeten loentje

Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: ff lekker zeuren over de voetbalwereld!

Post by Peter V. »

Absoluut niet de enige:

Toevallig deze week bij ons in de krant over de bredase club NAC. Ze hadden enkele miljoenen schuld en dus eigenlijk failliet, de gemeente (dus ik met de belastingen) betaald dik 1,6 miljoen en de "fans" mogen wat acties verzinnen voor de laatste 400000 euro. Als de spelers een paar procent inleveren dan is alles gewoon geregeld.

Ik snap toch niet waarom iemand die leuk kan voetballen opeens hiervoor miljoenen moet krijgen. Als je de trainingen van hun bekijkt dan kan ik me wel sporten verzinnen waar iemand veel meer doen voor minder poen :!:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
jamesV
E21 Pro

Post by jamesV »

Die bedragen die ze betaald krijgen zijn idd niet normaal.. en weten dat er zoveel mensen zijn die zoveel harder moeten werken voor zoveel minder! ze moesten zich schamen...
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

In mijn beleving is het geen argument om te zeggen dat iemand niet veel mag verdienen wetende dat een ander minder heeft terwijl die daar harder voor moet werken. Dat is het kapitalisme en dat is ons ook in Nederland sinds jaar en dag goed bevallen. Het alternatief, een soort USSR of DDR achtige toestand lijkt me niet fijn.

Ter zake: de voetballerij. Een sterspeler mag van mij miljoenen verdienen. Een topclub mag er van mij miljoenen voor betalen. Waar het mis gaat is wat peter aanhaalt: de belastingbetaler moet de gaten dichten. Joh, schiet eens lekker op hee... Eerst ver en ver boven je stand leven en maar geld uitgeven, wat je niet blijkt te hebben en dan gaan mauwen als het niet uit kan?

Iedere ondernemer zal de broekriem aanhalen, de bakens verzetten of andere inkomstenbronnen aanboren als zijn bedrijfje niet floreert. Gaat het dan nog niet? dan gaat de stekker eruit en is het klaar en over en sluiten! Zo niet in de voetballerij. Dan ga je mauwen en janken dat je de club anders kapot laat gaan en dat de gemeente een verantwoordelijkheid heeft. En verdraait, het lukt!! Renteloze leningen, schenkingen, huurkwijtscheldingen en wat dies meer zij. Het kan niet op.

van mij hoeft het niet. Zoals waar ik mee begon; van mij mogen ze allemaal 80 miljoen verdienen, als ze maar niet denken dat ik er een cent in steek. En dus de overheid ook niet mijn geld op stuk slaat. Dan worden het proleten, en die moet ik niet.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1986 BMW 528i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

mee eens, verder geen commentaar :mrgreen:

groeten loentje
Smartie
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip

Post by Smartie »

+1
En salaris terugstorten voor hun cluppie, ho maar...
Post Reply