Wat een mooie fotookes.
Het groot niet te vermijden off-topic topic
- Wondermike
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Getver......
Wat een mooie fotookes.
Wat een mooie fotookes.
So many cars, so little time
- Smartie
- E21 VIP

- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Zekerz..
Das pas een mooie grijskenteken 5 serie. (-:
Doe mij die maar...
Toch blij dat er bij de fabrikanten zelf genoeg liefhebbers/autogekken zijn die de unieke modellen ook willen behouden.
Gaaf. Jammer dat je daar niet eens een middagje mag neuzen of met 1 een blokje om, stilstaan is ook zonde.
Das pas een mooie grijskenteken 5 serie. (-:
Doe mij die maar...
Toch blij dat er bij de fabrikanten zelf genoeg liefhebbers/autogekken zijn die de unieke modellen ook willen behouden.
Gaaf. Jammer dat je daar niet eens een middagje mag neuzen of met 1 een blokje om, stilstaan is ook zonde.
Heren
Net even de eerste 24km met de E28 (proef)gereden. Met name om de voortrein te testen. Ondanks dat deze nog niet is uitgelijnd is de rechtuit stabiliteit voldoende. Dat gaf voldoende vertrouwen om de E28 op de Klokkendijk tussen Rijssen en Nijverdal (dezelfde weg als het filmfragment in een van mijn m5board.com draadjes) wat steviger aan de tand te voelen.
Samengevat: Daar waar de voortrein voorheen bij wat slechter wegdek onrustig was is deze nu rustig en voorspelbaar. Ook de hevige shimmy bij het aanremmen tussen 110km/h-70km/h welke ik in de Ardennen waarnam is nu volledig verdwenen; strak of hobbelig wegdek maakt niet uit, zelfs bij volle remkracht blijft de voortrein nu rustig. Ik heb de rem nu veel intenser gebruikt dan vorig jaar in de Ardennen, dus dat zegt wel wat over de vooruitgang.
Een rondje uitlijnen zal de wegligging aanzienlijk gaan verbeteren; dat probeer ik voor a.s vrijdag te regelen zodat ik de E28 volgende week zaterdag mee kan nemen naar Robert. Voor de trip naar 'de Goat' in Londen (morgen met Stevie) komt dit nog te vroeg.
Het diff lijkt ook weer goed in elkaar gezet te zijn. Ik was bang dat hij wat zou gaan joelen, maar dat is niet het geval. Ik ben benieuwd of ik verschil kan merken nu ik die peperdure Castrol SAF-XJ olie (lijkt wel of er platina inzin) erin gekiept heb. Voorlopig hier dus ook groen licht.
Morgenvroeg om 5:00 opstaan. 6.00 rijden naar Breda voor de rendez vouz met Stevie. Tussen 10:30 en 11:00 bij Calais en hopelijk om 12:00 Engelse tijd in London. We proberen tegen een uur of zeven de trein bij Folkstone te halen. Hopelijk ben ik tegen half-een s'nachts weer terug in Nijverdal. Dat wordt een enerverend dagje.
Mvrgr,
Raymond
Net even de eerste 24km met de E28 (proef)gereden. Met name om de voortrein te testen. Ondanks dat deze nog niet is uitgelijnd is de rechtuit stabiliteit voldoende. Dat gaf voldoende vertrouwen om de E28 op de Klokkendijk tussen Rijssen en Nijverdal (dezelfde weg als het filmfragment in een van mijn m5board.com draadjes) wat steviger aan de tand te voelen.
Samengevat: Daar waar de voortrein voorheen bij wat slechter wegdek onrustig was is deze nu rustig en voorspelbaar. Ook de hevige shimmy bij het aanremmen tussen 110km/h-70km/h welke ik in de Ardennen waarnam is nu volledig verdwenen; strak of hobbelig wegdek maakt niet uit, zelfs bij volle remkracht blijft de voortrein nu rustig. Ik heb de rem nu veel intenser gebruikt dan vorig jaar in de Ardennen, dus dat zegt wel wat over de vooruitgang.
Een rondje uitlijnen zal de wegligging aanzienlijk gaan verbeteren; dat probeer ik voor a.s vrijdag te regelen zodat ik de E28 volgende week zaterdag mee kan nemen naar Robert. Voor de trip naar 'de Goat' in Londen (morgen met Stevie) komt dit nog te vroeg.
Het diff lijkt ook weer goed in elkaar gezet te zijn. Ik was bang dat hij wat zou gaan joelen, maar dat is niet het geval. Ik ben benieuwd of ik verschil kan merken nu ik die peperdure Castrol SAF-XJ olie (lijkt wel of er platina inzin) erin gekiept heb. Voorlopig hier dus ook groen licht.
Morgenvroeg om 5:00 opstaan. 6.00 rijden naar Breda voor de rendez vouz met Stevie. Tussen 10:30 en 11:00 bij Calais en hopelijk om 12:00 Engelse tijd in London. We proberen tegen een uur of zeven de trein bij Folkstone te halen. Hopelijk ben ik tegen half-een s'nachts weer terug in Nijverdal. Dat wordt een enerverend dagje.
Mvrgr,
Raymond
Carpe Diem, Raymond
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Mooi dat e.e.a. nu is opgelost. Als je langs Breda komt dan gebruk de claxon maar eens (misschien wordt ik wel wakker) 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Goed nieuws Raymond, altijd prettig na eea aan kluswerk. Leuk uitje met Steve gepland? Welk vervoer nemen jullie?
Regards/groeten, Jeroen
Een F10 520d; later meer.Jeroen wrote:Goed nieuws Raymond, altijd prettig na eea aan kluswerk. Leuk uitje met Steve gepland? Welk vervoer nemen jullie?
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
Hahahaha geweldig! Dat kan ook alleen maar in Belgenland waar ze de belgenmoppen tegenwoordig gewoon zelf verzinnen. Als Nederlander is het dus oppassen geblazen, er kan zomaar een Belg zonder remmen voorbij komen, dat mag daar! Maar wee je gebeente als je je auto 5mm verlaagt....
De Telegraaf wrote:
BRUSSEL - De politierechter in het Belgische Oudenaarde heeft een man die met zijn auto door rood reed vrijgesproken omdat hij als reden aangaf dat zijn remmen niet werkten. De Vlaamse krant Het Laatste Nieuws heeft dat donderdag gemeld.
De man was op weg naar een garage om het mankement te laten herstellen. Op een kruispunt in Zottegem werd hij geflitst toen hij met een snelheid van 56 km per uur een rood verkeerslicht negeerde. „Overmacht”, voerde zijn advocaat voor de rechtbank aan. De rechter volgde die verdediging.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

Het moet inderdaad niet veel gekker worden.
En bij ons wordt je auto afgekeurd als je wel kan remmen maar daarbij je stuur moet vasthouden
En bij ons wordt je auto afgekeurd als je wel kan remmen maar daarbij je stuur moet vasthouden
Gr Peter V.
- Jeroen
- Site Admin
Na alle gezeur over al dan niet probleemloze of langzame BMW's is de Radical van John nu ook in NL, maar es kijken wanneer er een trackday gedaan kan worden!

Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Heerlijke dingen zijn dat. Ben wel eens een weekend mee geweest naar DNRT, daar reden ze ook samen met de Sakers....
Kippevel. Mocht je nog een keer een amateur fotograag nodig hebben, call me
Kippevel. Mocht je nog een keer een amateur fotograag nodig hebben, call me
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Jeroen
- Site Admin
Haha die uitnodiging had ik mezelf al toegeëigend
Vanavond de 320iS na 7 maanden ook maar weer eens tot leven gewekt, wat een heerlijk speelgoed blijft dat toch! Zag onderweg een paar blauwe benen onder een verkeersbord uitsteken en ja hoor, een lasernicht! Braaf er voorbij en zodra ik de bocht om was en uit zicht even gezellig doorgetrokken, dat hebben ze wel gehoord. Wat is het toch leuk om kind(s) te zijn, en te blijven!
Gerrit, zullen we de Alpen met de E30's doen? 
Vanavond de 320iS na 7 maanden ook maar weer eens tot leven gewekt, wat een heerlijk speelgoed blijft dat toch! Zag onderweg een paar blauwe benen onder een verkeersbord uitsteken en ja hoor, een lasernicht! Braaf er voorbij en zodra ik de bocht om was en uit zicht even gezellig doorgetrokken, dat hebben ze wel gehoord. Wat is het toch leuk om kind(s) te zijn, en te blijven!
Regards/groeten, Jeroen
Op een zonnige zondagmiddag zit je met je gezin op een terrasje bij Onwijz aan het marktplein in Almelo een sorbet te eten. Ik erger mij een klein beetje aan die scooters die behoorlijk luidruchtig langsrijden, maar ja de aardbeien-sorbet en later de capuchino smaken lekker. Hoor ik in een keer een vrij hoog draaiende zespitter met een bekend typisch motorgeluid over het marktplein scheuren. Aan de schakelmomenten hoor ik dat het een automaat is en ineens hoor ik het geluid van een spinnend wiel. De eerste gedachte is geen sperdiff, maar dan realiseer je waar je zit en trek je een andere conclusie ......
Ineens zie ik een donkergrijze E28 op een onbenullige wijze de hoek om scheuren, even later gevolgd door een blauwe E36 cabrio die gezien de omhoogkomende achterkant, vol in de ankers moet zijn gegaan om de scherpe bocht naar links te halen. Tja, wat moet je daarvan zeggen. Almelo heeft al een groot aandeel inwoners van laag- allooy, maar ben je er een keer om wat geld uit te geven, wordt haarfijn het stereotype van de BMW rijder bevestigd; en dat het nog een sharknose betreft die asociaal door zijn bestuurder over het martktplein bewogen wordt maakt het er niet beter op.
Later kwam ik aan de sluiskade noordzijde nog wel weer een hele mooie groene E21 tegen, maar ben helaas het kenteken kwijt anders dan dat het een originele Nederlander is met een kenteken dat begint met een 'K'. Later in Nijverdal nog de welbekende 525e (15-TK-XF) tegen gekomen en op de Grotestraat in dezelfde plaats nog een E46 M3 CSL (xx-NFF-4).Dat maakte mijn dag nog wel goed.
Verder dit weekend alleen maar met anderen bezig geweest en helemaal geen tijd voor mezelf. De E28 staat na het uitstapje naar de Felvopolder van vorige week nog vol dooie insecten in de garage. Misschien dat ik straks nog even een rondje A35/B54/A31/B209/A30/A1/A35 pak om even een beetje stoom af te blazen. Die insecten kunnen er nog wel bij
Ineens zie ik een donkergrijze E28 op een onbenullige wijze de hoek om scheuren, even later gevolgd door een blauwe E36 cabrio die gezien de omhoogkomende achterkant, vol in de ankers moet zijn gegaan om de scherpe bocht naar links te halen. Tja, wat moet je daarvan zeggen. Almelo heeft al een groot aandeel inwoners van laag- allooy, maar ben je er een keer om wat geld uit te geven, wordt haarfijn het stereotype van de BMW rijder bevestigd; en dat het nog een sharknose betreft die asociaal door zijn bestuurder over het martktplein bewogen wordt maakt het er niet beter op.
Later kwam ik aan de sluiskade noordzijde nog wel weer een hele mooie groene E21 tegen, maar ben helaas het kenteken kwijt anders dan dat het een originele Nederlander is met een kenteken dat begint met een 'K'. Later in Nijverdal nog de welbekende 525e (15-TK-XF) tegen gekomen en op de Grotestraat in dezelfde plaats nog een E46 M3 CSL (xx-NFF-4).Dat maakte mijn dag nog wel goed.
Verder dit weekend alleen maar met anderen bezig geweest en helemaal geen tijd voor mezelf. De E28 staat na het uitstapje naar de Felvopolder van vorige week nog vol dooie insecten in de garage. Misschien dat ik straks nog even een rondje A35/B54/A31/B209/A30/A1/A35 pak om even een beetje stoom af te blazen. Die insecten kunnen er nog wel bij
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
Gelukkig was het dan niet alleen maar kommer en kwel
en zo'n vliegenverzameling, die heb ik hier ook
Kreeg van de week een setje E36 brochures binnen die een vriend me had toegestuurd, met een wel heel leuke nachtelijke foto van de testbaan van BMW... ook wel bekend als Stelvio! Fraaie plaat! Wanneer mogen we?

Kreeg van de week een setje E36 brochures binnen die een vriend me had toegestuurd, met een wel heel leuke nachtelijke foto van de testbaan van BMW... ook wel bekend als Stelvio! Fraaie plaat! Wanneer mogen we?

Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

Tijdens het leeghalen van de garage wilde de kinderen ervaren hoe het is om in een E21 te zitten.

Bij de bodem beginnen!

Bij de bodem beginnen!
Gr Peter V.