FF lekker zeuren over....klassieke BMW's

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
323baur
E21 VIP
E21 VIP

FF lekker zeuren over....klassieke BMW's

Post by 323baur »

Ik trap af:
Eigenlijk hebben we maar een domme hobby. We rijden in een oud blikje waar elk jaar wel extra werk aan zit.
In tegenstelling tot het nieuwere leveren we comfort en bedrijfszekerheid in voor meer geld. Rare hobby.
Oh ja hobbies mogen tijd en geld kosten, maar ja wel altijd op die momenten dat het mij iig nooit uitkomt.
En als alles eens lekker loopt, schuurt er wel een of andere domme muts met haar tas langs 'dat ouwe ding'
Oh en natuurlijk het geld wat ik bespaar vanwege de vrijstelling van belasting steek ik lekker in eigen zak hoor. Nee deze hobby levert geld op.
Iemand een BMWeetje kopen? Ik heb er 16 op dit moment. Alles muss raus. :bag

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp

Re: FF lekker zeuren over....klassieke BMW's

Post by Thegs »

Mee eens, heb nog net op locatie onder een gele 733 gelegen... :banana
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

I don't want to know. Wat was er mis??
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp

Post by Thegs »

Kreeg een verontrustend telefoontje dat hij niet meer weg kon komen, geen enkele versnelling meer te kiezen. Ik zat net in een restaurant met mijn ouders, heb je eten naar binnen geschoven en met mijn hart in de keel naar Elburg vertrokken (daar stond ie op straat). Daar aangekomen inderdaad geconcludeerd dat er niks gebeurde, bak in de P dus ook geen mogelijkheid tot slepen. Middenconsole uitgebouwd, pook los en de boel naar boven (toch handig al die ervaring met slopen :mrgreen: ). De schakelstang was eraf, dus achteraf wel een meevaller. Ter plekke de auto op de krik, beun de haas de boel vast gezet en de auto meegenomen. Van de week maar even pook wisselen (had ik nog op voorraad) en dan is ie hopelijk weer helemaal vris. Schrok wel even van het telefoontje...
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Leuk he........Oude BMW's.

Ondanks dit moet je ons allen wel nageven dat we klussen doen aan de BMW's die we bij onze Fordjes of Fiat's niet aan willen beginnen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ach, tegenvallers kennen we allemaal wel, hoort erbij en noem maar een merk dat enigszins op leeftijd (zeg 15+) zo betrouwbaar is en ook een bos driving fun biedt. Ik denk altijd over andere modellen en wijzigingen in de verzameling hier, maar ben ook erg blij met wat ik heb. Nee lekker in een anonieme plastic fantastic fantastic Avensis van een paar jaar oud gaan rijden, heel betrouwbaar, maar word je daar ook blij van? Ik wordt van elk van mijn BMW's gewoon blij als ik erin rijd, en dat vind ik niet gauw elders. Ja, een leuke 930 of 964 kopen. Aanschaf en onderhoud een factor 5 van wat we met onze BMW's kwijt zijn waarschijnlijk, maar ook 5x zoveel lol? I think not.
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Waarom moet jij nu altijd van die wijze antwoorden geven...........

Je heb wel gelijk budget bekeken :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Thegs wrote:Kreeg een verontrustend telefoontje dat hij niet meer weg kon komen, geen enkele versnelling meer te kiezen. Ik zat net in een restaurant met mijn ouders, heb je eten naar binnen geschoven en met mijn hart in de keel naar Elburg vertrokken (daar stond ie op straat). Daar aangekomen inderdaad geconcludeerd dat er niks gebeurde, bak in de P dus ook geen mogelijkheid tot slepen. Middenconsole uitgebouwd, pook los en de boel naar boven (toch handig al die ervaring met slopen :mrgreen: ). De schakelstang was eraf, dus achteraf wel een meevaller. Ter plekke de auto op de krik, beun de haas de boel vast gezet en de auto meegenomen. Van de week maar even pook wisselen (had ik nog op voorraad) en dan is ie hopelijk weer helemaal vris. Schrok wel even van het telefoontje...
Spietje zeker gebroken?? Zaterdag maar even naar het clubhuis, gebeurd wel vaker.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Peter V. wrote:Waarom moet jij nu altijd van die wijze antwoorden geven...........

Je heb wel gelijk budget bekeken :wink:
Mwoah is ook maar mijn visie. Maar als ik nou alles zou verkopen kan ik wellicht een 964CS kopen. Word ik daar net zo blij van als met wat ik nu heb? Ik weet zeker van niet en daarom is dat ook nooit gebeurd. Maar goed dat soort afwegingen is voor een ieder persoonlijk natuurlijk, wat wil je, hoe gebruik je 't en waarvoor, wat verwacht je ervan, etc. Dan doe ik voorlopig ff niks. Denk ik. :lol:
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

MMMMM, de Baur is dik verzekerd...dito taxatie..ik zeg blikje benzine en oeps:)
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Ja hoera, en dan?
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Idd, slaat nergens op.
Maar ooit komt er een z1
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Als je 14 van de 16 BMW's verkoopt ben je vast al heel dicht bij een Z1? Tsja een Z1 is leuk, maar ken ook z'n beperkingen. Bijvoorbeeld qua stijfheid, elektrische storingen, storingen aan het deurmechanisme, en daar wil je straks ook een 2.7 in... je blijft toch altijd wel bezig!

Je zet me wel aan 't denken maar met de nieuwe 316i denk ik dat de 320iS blijft en ik voorlopig even pas op de plaats maak. Wel wat gesleutel natuurlijk maar het bestand aan auto's blijft maar eventjes zo. Als ik echt zwaar aan de slag wil dan heb ik er nog wel een paar achter de hand :oops: maar de 16 haal ik niet haha!
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik kan altijd nog met de handgeschakelde 735 de Alpen in (verdraaid goed idee trouwens).
Danny043
E21 Pro

Post by Danny043 »

Auto's zijn net vrouwen. Ze moeten er goed uit zien, trouw zijn aan je, en lekker rijden.

Over het inleveren van bedrijfszekerheid ben ik het wel en niet eens. Aan de ene kant zijn deze auto's minder storingsgevoelig dan moderne auto's. Aan de andere kant is er ook wel altijd iets met die oude dingen :bag

Uiteindelijk doen we allemaal wat we leuk vinden. Het feit dat ik er 3 op een rijtje heb staan als student, en sommige gekken hier op het forum er wel 16 hebben, zegt genoeg over hoe leuk deze hobby is :banana
...
Nee maar 16 ? Foto's!! En allemaal op een rij, geen mompels oid er tussen :mrgreen:

Ennuh volgend draadje: FF lekker zeuren over ... al dat zeuren!
1979 320i Antrazitgrau US spec
Image
Post Reply