Iemand suggesties voor andere software om wat eenvoudig montagewerk te doen zonder dat mijn pc de hik krijgt?
Zijn er hier nog mensen thuis in videobewerking op de pc?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Zijn er hier nog mensen thuis in videobewerking op de pc?
Met mijn huidige compact schiet ik doorgaand 1080p HD video die als MP4 video wordt opgeslagen, zie bijv de filmpjes van de laatste evenementen zoals Alpen en toerrit Reeuwijk. Ik probeer nu eea te monteren met Adobe Premiere Pro en ondanks dat ik niet echt een antieke PC heb met Intel quad core processor en 4GB geheugen verslikt 'ie zich al in 3 minuten HD video
Iemand suggesties voor andere software om wat eenvoudig montagewerk te doen zonder dat mijn pc de hik krijgt?
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Re: Zijn er hier nog mensen thuis in videobewerking op de pc
Zie wel net dat ik geen wisselbestand (pagefile) ingesteld had, die maar eens een flink formaat gegeven, eens kijken of 'ie daar blij van wordt! 
Regards/groeten, Jeroen
Je kunt eens een poging wagen door een eenvoudiger program te gebruiken, bijvoorbeeld de Windhoos MovieEditor. Het kan zijn dat hij daar wat minder opgewonden van raakt.
Waarschijnlijk zit het probleem in de playback-settings. Onderin het 'program venster' (het schermpje waarop je monteert) staat een icoontje met drie bolletjes. Als je er op klikt klapt hij uit, dan kun je de playback resolutie terugschroeven.
De meeste moderne pc's kunnen 1/4 wel aan. Als je nog steeds problemen houdt kan het zijn dat de bron waar je vanaf leest te traag is, dit gebeurd vaak bij externe harde schijven enzo...
Voor de rest zijn de default settings in Premiere meestal wel ok om normaal te monteren.
De meeste moderne pc's kunnen 1/4 wel aan. Als je nog steeds problemen houdt kan het zijn dat de bron waar je vanaf leest te traag is, dit gebeurd vaak bij externe harde schijven enzo...
Voor de rest zijn de default settings in Premiere meestal wel ok om normaal te monteren.
- Jeroen
- Site Admin
Je hebt gelijk, als er maar wat geheugen beschikbaar is loopt 'ie er wel doorheen, al duurt het exporteren wel even. Geen fancy montagewerk maar gewoon even wat clipjes achter elkaar gezet om in een filmpje een impressie te geven van de rally van afgelopen weekend. Ga ik binnenkort maar eens proberen een compilatie van de Alpen te maken, mooi project. Thanks!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Ziet er goed uit hoor. 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.