Review: Conrad Looplamp

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Wilmo
E21 Mad

Review: Conrad Looplamp

Post by Wilmo »

Omdat mijn auto een eindje van een stopcontact staat, had ik een lamp nodig met een accu. Nu vond ik 30 euro al duur zat voor zo'n ding, bijna in de verwachting dat het crap zou zijn wat ik er voor terug zou krijgen. Goedkoop is duurkoop. De lamp: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=855304

Image

Maar... Ik ben best wel enthousiast over die lamp. Je krijgt er een 220V en een 12V adapter bij. De 220V is rated voor 500mA bij 12V en de 12V voor 250mA. De accu is 1200mAh, dus hij zou, met de 220V adapter, in 2,5u wel vol moeten zitten, maar de laadstroom zal wel beperkt zijn. Er hangen in ieder geval allemaal stikkers op dat het maximaal 5uur duurt, bij welke adapter dat is, dat is de vraag. Bij 12V klopt de 5u wel.

Maar waar het om gaat, dat is de brandduur. Ik heb hem vanmiddag ongeveer een uur lang gebruikt en nu vanaf half 9 hangt 'ie al continu te branden. Dus dat vind ik wel dik in orde. Er zitten twee schakelbare gedeelten op de lamp. Het 'puntje' is afzonderlijk van de breedte te schakelen. De lampen op de breedte zijn best wel gefocust zodat het licht geconcentreerd is. Bij een normale lamp, met een TL, is dat vervelend, maar door de bijgeleverde magneetklem is hij heel precies te positioneren. Ook zit er een zeskant boven het handvat, waardoor hij blijft liggen, wat bij de TL-lampen ook altijd een crime is.

Kortom, 30 euro is ten opzichte van de goedkoopste TL-versie een boel geld, maar ik ben er dik tevreden mee!

RJ
E21 VIP
E21 VIP

Re: Review: Conrad Looplamp

Post by RJ »

Fijn zo'n fatsoenlijke review. De reviews die vaker op sites te lezen zijn, vind ik niet allemaal even nuttig / betrouwbaar. Bedankt!

Persoonlijk ben ik fan (voor zover je fan kunt zijn van een lamp :wink:) van de 28 LED lamp van Brennenstuhl.

Image

Normaal is deze te koop voor €25,- a €30,- euro (afhankelijk van de webwinkel), maar ik zag dat deze vandaag als dagaanbieding bij Conrad slechts €19,95 kost (nu moet je er wel verzendkosten bij betalen, wat normaal bij Ideal vanaf €25,- niet hoeft bij Conrad...)
http://www.dagaanbiedingsms.nl/conrad
of
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=822616

Maar dan nu de lamp zelf:
ik persoonlijk vind het een fijn lampje. Oplaadduur is zo'n 5uur + 2uur extra laden volgens de handleiding. Daarna gaat de lamp zo'n 6 a 7 uur mee. Op het moment dat de batterijen te leeg zijn, gaat de lamp knipperen en weet je dat je hem moet opladen.
Door de 28 leds krijg je een fijn, heel fel licht, dat ook nog eens vrij gebundeld is. Ideaal voor het turen onder de motorkap naar het probleem! Ophangen/bevestigen van de lamp gaat door middel van een sterke magneet (die kun je er ook afhalen) of een opklapbaar haakje, dat te verdraaien is.

Ikzelf heb de lamp pas sinds augustus dit jaar, maar mijn vader heeft deze lamp nu al zo'n anderhalf jaar via het werk en hij bevalt prima.
Mochten de batterijen/accu's versleten zijn, dan is het volgens mij vrij eenvoudig om er andere AA-formaat batterijen/accu's in te zetten.

groeten, Roel
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
MeesterPieter
Upcoming E21 fanatic

Post by MeesterPieter »

ik heb de 8 euro variant van de conrad versie bij de Action gehaald.

doet het goed voor een uurtje of 4, daarna wordt ie zwakker, maar toch voor die centen niks mis mee, immers 4 uur is voor mij meestal lang zat
[url=http://www.e30forum.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=94][img]http://i37.photobucket.com/albums/e79/MeesterPieter1/divers/sig2copy.jpg[/img][/url]
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Die gebruik ik idd ook, spotgoedkoop en houdt het idd minimaal 4 uur vol, inclusief autolader en netlader. Ook met zeskantige kop zodat 'ie blijft liggen, met verdraaibare haak, enige wat 'ie mist is het magneet, dus miss dat ik nog eens een luxere versie koop, maar vooralsnog prima speelgoed voor weinag!
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Ik heb dezelfde als Roel. Inderdaad een fijn ding.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Action versie, werkt uitstekend, misschien wat minder lang. Maar ik ben er wel eens overheen gereden en in een bak olie laten vallen en doet het nog steeds!

Ook dus het lampje gekocht wat roel heeft, wat duurdere versie. Hij werkt nog maar... Het rode knopje blijft vaak niet hangen en het oplaadpuntje zit los zodat ik hem niet altijd lekker kan opladen.

Maatje van mij heeft de voorloper ervan en die werkt stukken beter!

groeten loentje
menno
Newbee
My E21(s): 320i/4, 320/6, 320/6 aut., 323i baur

Post by menno »

Hoi,
Heb de mijne(ook met zeskant en magneet) bij de lidl gekocht voor ong. 2 tientjes. heb m nu een jaar of 4 en hij doet t nog prima(ondanks een paar keer vallen en zo). Eens een nachtrit mee gereden als leeslamp. deed het toen zeker 8 uur.
Uurtje of 6 laden en alles weer ok.
Groet.
320/6 .82 , 320/6 aut .79 , 323I baur,.82 .
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Bij de Mediamarkt voor de kassa liggen ook een hoop van die kleine lampjes... 2 verschillende lampjes erop. 1 bovenop en 1 brede. Met magneet voor 6,- geloof ik.
Werkt wel op batterijen, geen lader erbij. Maar goed spul voor weinig.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
Adje
Upcoming E21 fanatic

Post by Adje »

bij de action voor 9,98. een looplamp zoals de eerste post, maar dan zonder dat extra lampje bovenaan. 40 leds ofzo.
dingen zijn super. heb er 2 gekocht en doe er al meer dan een jaar mee. helemaal super, en voor een 10tje kun je ze niet laten liggen
Post Reply