Hartge interieur

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Richel88
E21 starter

Hartge interieur

Post by Richel88 »

Ik heb een Hartge ass interieur op het ook, het betreft de 2 voorstoelen en de achterbank.
Nu wil ik er zaterdag gaan kijken, heeft iemand nog tips, aan of opmerkingen waar ik op kan gaan letten?
Interieurtje is voor in mn E21 323I '82

Weet iemand zo ook wat het ongeveer waard is? Tnx!

Image

Image

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Hartge interieur

Post by Jeroen »

Ik heb de foto's net even aan onze Hartge man Gerrit doorgezonden, als er iemand een oordeel kan vellen is hij het.

In z'n algemeenheid kun je rustig zeggen dat originele Hartge interieurs flink schaars zijn, de afgelopen jaren heb ik zelf maar één nette set te koop gezien, weet echter niet voor hoeveel deze is weg gegaan.

Schaars mogen ze dan zijn, wil je het goed doen moet je eigenlijk alle wangen opnieuw gaan bekleden om geen mega kleurverschil te krijgen. Dat maakt dat er al wel een beetje kosten aan zitten. En hoe goed is dan die Hartge stof in het midden nog. De stof is 30 jaar oud dus zal niet het eeuwige leven hebben. Op de foto's kun je overigens niet zien of ze ook om kunnen klappen, of dat de stoelen uit een vierdeurs zijn (E12 of E28). Iets over bekend?
Regards/groeten, Jeroen
Richel88
E21 starter

Post by Richel88 »

Het interieur komt uit een E21.
Ik wil er a.s. zaterdag een kijkje gaan nemen wat de algemene staat is. Had zelf ook al in acht genomen dat de wangen opnieuw bekleed moeten worden.

Ga er wel vanuit dat het en orgineel exemplaar is, echter zou ik wat extra info willen vinden aangaande deurpanelen e.d.? wat mis ik bijv, en wat is de waarde doorgaans?
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Ik zal Gerrit hier even quoten en ook mijn reactie daarop geven...
Gerrit323 wrote:Op foto te zien is het middenstuk wel een van de correcte motieven maar aan de wangen lijkt al gerommeld te zijn .. die waren nooit paars .. je kon deze stoelen hebben in een aantal combi kleuren maar altijd licht in combi met donkergrijs .. de middelste brede band kon zowel licht als donkergrijs zijn, de smalle vlakjes naast het streepjespatroon was dan altijd het lichte/donkere contrast van het middendeel en de zijwangen hadden volgens wat ik ondertussen weet altijd dezelfde kleur als de smalle vlakjes .. in dit geval zouden ze dus donkergrijs moeten zijn (mss lichtinval dat het op foto paars maakt)

Uiteraard is het smalle streepjespatroon ook altijd contrasterend met de brede middenband.

Er heeft een hele tijd eentje op ebay een ass hartge interieur gestaan incl deurpanelen (want eigenlijk heb je die dan ook nodig) in perfekte staat voor 2499€. Het is maar wat je wil geven.
Net zoals bij de Alpina stof treedt er met de jaren verkleuring op en dat levert dan vaak zo'n paarse gloed op, een flitsfoto versterkt dat ook nog eens. Zou me dus niks verbazen als dit wel origineel is. Globaal zal een 500-650 euro wel gangbaar zijn, maar daar komen dus nog wel wat kosten bij om 't weer helemaal netjes te maken al hoef je daar geen Hartge stof voor te hebben natuurlijk.

Ik denk dat de kans dat je er de juiste deurpanelen bij vindt heel erg klein is, compleet en helemaal netjes hangt er een leuk prijskaartje aan een interieur. Ik meen me zo te herinneren dat voor dat andere interieur, wel helemaal netjes maar zonder de deurpanelen, de vraagprijs iets van 1.100 euro was en dat is dan niet eens heel overdreven gezien de schaarste, al mag het dan wel in absolute nieuwstaat zijn.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Andere foto's van naar zeggen een iets latere versie...

Image

Image

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

wat een geld... Zou zelf gewoon een paar recaro stoelen in de auto schroeven en dan kun je die samen met de bank nog eens helemaal opnieuw laten bekleden, voor die centen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Richel88
E21 starter

Post by Richel88 »

Tnx voor de info. Ik denk dat ik ga kijken a.s. zaterdag naar de staat van het middenstuk. Als deze nog in ok staat is ga ik het eens overwegen...de wangen zal ik moeten laten doen..(gelijk deurpaneel meenemen).

Maar is dat zo uwbuurman? Wat schat je voor een recaro interieur dan? Denk dat je dan ook al gauw ergens in dezelfde richting zit...
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

mwa, kijk bij een recaro interieur heb je dus alleen de voorstoelen en de standaard bank en deurpanelen. Met andere woorden, een setje goede stoelen en klaar ben je. Die kun je gaar kopen en opnieuw laten bekleden, dan zul je dat geld ook wel kwijt zijn, maar dan heb je gewoon nieuwe stoelen. Of je koopt een knappe gebruikte set en dan ben je er goedkoper aan, vermoed ik.

Voor de goede orde: ik kraak je keus niet af, probeer alleen wat inzicht te delen. persoonlijk: een Hartge interieur heeft voor mij alleen die waarde als ik een auto zoals die van Gerrit zou hebben, helemaal Hartge uitgevoerd. Dan zou het nog twee keer zo duur mogen zijn, want daar hoort het in. Maar voor een verder "gewone" 323i vind ik het erg duur voor gesleten stoelen.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
Richel88
E21 starter

Post by Richel88 »

Ja ik snap je :thumbsup Hoor graag van mensen die even meedenken :thumbsup
Ik was zelf eigenlijk opzoek naar recaro's, echter de prijzen die ik zag..pff.. toen ik dus dit interieur zag vond ik het best potentieel hebben, zeker omdat ik tog opnieuw moest bekleden... Wat schat je ongeveer voor een 2de hans recaro interieur?

Tevens, ik ga mijn wagen binnenkort helemaal restaureren, en om er wat speciaals van te maken zou ik dus wel graag willen... denk dat zon hartge interieur daar goed bij past
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

dan moet je dat gewoon doen joh! Dat is het leuke van de E21, helemaal naar je eigen smaak te maken!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Ikzelf ben het met Buurman eens dat de hartge interieurs enorm duur zijn .. ik mag dan een compleet uitgevoerde hartge e21 bezitten .. ik kan dat geld niet aan een hartge interieur geven (meermaals de kans gehad aan prijzen die varieren zoals Jeroen zegt tussen 1100€ zonder de deurpanelen en 2500€ compleet met deurpanelen, wel steeds in nieuwstaat ) .. en omdat een hartge interieur in mijn geval correct moet zijn moet ik ook de deurpanelen hebben.

Ik ben gegaan voor de goedkopere variant die ook bij hartge verkrijgbaar was .. de recaro's ... uiteraard zijn de prijzen voor gebruikte exemplaren hiervan al te vergelijken met wat jij zou moeten gaan geven aan de hartge spullen.

Als laatste heeft Buurman ook wel een punt als hij zegt dat in een originele e21 323i recaro's een meerwaarde gaan geven tov het hartge interieur wat in mijn geval dan weer omgekeerd is.

Maak de goede keuze zaterdag :thumbsup

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

https://pksolutions.be/
Richel88
E21 starter

Post by Richel88 »

Ter vergelijking... wat zou een recaro interieur doen? (waar en voorwat kan ik een recaro interieur (danwel goede als "herkleedbare" staat vinden))
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz

Post by pattam2009 »

uwbuurman wrote:dan moet je dat gewoon doen joh! Dat is het leuke van de E21, helemaal naar je eigen smaak te maken!
+1 , gewoon doen joh!
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Ik zou E-bay duitsland goed in de gaten houden want daar komen ze nog weleens regelmatig.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply