E21 318i (ITB)
-
Groentje_me
- E21 VIP

- Posts: 1002
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: E21 317
Die stoelen staan netjes in je auto Wilmo, knap gedaan!
Groeten Jan
Groeten Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29974
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 317
Mee eens, en die achterbank zal je er toch ook nog wel in krijgen?
Regards/groeten, Jeroen
- jamesV
- E21 Pro
- Posts: 557
- Joined: Thu Jul 22, 2010 10:51 pm
- Location: west vlaanderen - belgie
- Contact:
Re: E21 317
knap met die e30 stoeltjes.. misschien nog een idee voor in de mijne 
Re: E21 317
Achterbank lukt zeker. Maar na een middag freubelen en stoelen voor je uit de auto intillen had ik het wel gehad met m'n rug. Ik heb het nu uitgedacht en zo moeilijk is het niet.
Ik denk dat ik de ophangbeugels van de rugleuning eruit slijp en ze weer op de 'goede' plek terug bevestig. Het wordt nog even meer passen en meten hoe de zijstukken erin gaan passen.
Ik denk dat ik de ophangbeugels van de rugleuning eruit slijp en ze weer op de 'goede' plek terug bevestig. Het wordt nog even meer passen en meten hoe de zijstukken erin gaan passen.
Re: E21 317
Damn, damn, damn, damn.
Startmotor doet het alweer niet meer. Het kan niet aan de startmotor zelf liggen, maar ik weet het niet. Ik zet rechtstreeks 12V op het stuurklemmetje en er klikt iets in de startmotor (zo'n typisch relaisklikje) en that's it. Ik heb de motor zelfs nog iets vooruit geduwd, voor het geval de krans verkeerd stond en weer geprobeerd en dat bracht niets. Ook een paar encouragement tabs deden niets.
Als je het stuurstekkertje loshaalt van de startmotor dan gaat het lampje van de remslijtage branden (van de vier lampjes links van de tacho, rechtsboven). Met het stekkertje aangesloten brand hij nu heeeel zwakjes, kan dat ergens op duiden?
Startmotor doet het alweer niet meer. Het kan niet aan de startmotor zelf liggen, maar ik weet het niet. Ik zet rechtstreeks 12V op het stuurklemmetje en er klikt iets in de startmotor (zo'n typisch relaisklikje) en that's it. Ik heb de motor zelfs nog iets vooruit geduwd, voor het geval de krans verkeerd stond en weer geprobeerd en dat bracht niets. Ook een paar encouragement tabs deden niets.
Als je het stuurstekkertje loshaalt van de startmotor dan gaat het lampje van de remslijtage branden (van de vier lampjes links van de tacho, rechtsboven). Met het stekkertje aangesloten brand hij nu heeeel zwakjes, kan dat ergens op duiden?
Re: E21 317
Nah, inmiddels wel weer wat testjes bedacht.
Schroevendraaier over beide grote aansluitingen van het relais leggen, de startmotor moet dan onbelast gaan draaien. Ook ga ik de weerstanden van en naar de startmotor doormeten.
Beetje raar verhaal zo, hij deed het altijd prima en dan ineens niet meer... Maare Mike: Maak je geen zorgen hoor, ik vind je nog steeds een aardige vent
Schroevendraaier over beide grote aansluitingen van het relais leggen, de startmotor moet dan onbelast gaan draaien. Ook ga ik de weerstanden van en naar de startmotor doormeten.
Beetje raar verhaal zo, hij deed het altijd prima en dan ineens niet meer... Maare Mike: Maak je geen zorgen hoor, ik vind je nog steeds een aardige vent
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29974
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 317
Vreemd hoor, idd maar eens even wat experimenteren, evt relais vervangen.
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 317
Mea, mea, culpa.
Wat ben ik een ontzettende sukkel en wat zijn mijn excuses op zijn plek als het gaat om onrust stoken
Sorry Mike, voor het in twijfel trekken van de startmotor.
Gisternacht had ik ineens een heldere ingeving: Massakabel van het blok. Ik meette maar 12V tussen het blok en de accu. Ik vond dat al wel weinig, maar ik dacht niet door. Gisternacht ineens: massakabel! Gecontroleerd met de multimetert, en inderdaad, 6,5 ohm tussen accu en blok. Litzedraad gecontroleerd en die zat los. Andersom vastgedraaid en in enen starten.
Ook de nieuwe thermostaat lijkt te werken op die paar honderd meter rijden plus warmdraaien.
Gelukkig maar, ik had alweer genoeg van die ene keer treinen.
Wat ben ik een ontzettende sukkel en wat zijn mijn excuses op zijn plek als het gaat om onrust stoken
Gisternacht had ik ineens een heldere ingeving: Massakabel van het blok. Ik meette maar 12V tussen het blok en de accu. Ik vond dat al wel weinig, maar ik dacht niet door. Gisternacht ineens: massakabel! Gecontroleerd met de multimetert, en inderdaad, 6,5 ohm tussen accu en blok. Litzedraad gecontroleerd en die zat los. Andersom vastgedraaid en in enen starten.
Ook de nieuwe thermostaat lijkt te werken op die paar honderd meter rijden plus warmdraaien.
Gelukkig maar, ik had alweer genoeg van die ene keer treinen.
Re: E21 317
Ik hoorde dat de Thialf weer even in Rozenburg was, dus onder het mottor van 'de thermostaat maar even uittesten' daar maar heen gereden. Wát een apparaat zeg!


- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29974
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 317
Dat had ik nou laatst ook, blijft een mega indrukwekkend gevaarte en gewoon met de kraan omhoog 130 meter hoger dan de Eifeltoren 
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 317
Ik had het er vorige week tijdens de toer nog met Koen (die lange) over, dat de mijne toch eigenlijk wel het lelijkste van het hele rijtje was. Mijn lak is niet het beste, maar van een afstandje glom ze wel aardig. We waren het er uiteindelijk wel over eens dat mijn velgen de boel redelijk verpesten en dat ik daar toch echt eens mee bezig moest.
De verf van mijn namaak BBS Mahle velgen was aan het afbladderen waardoor ook de banden telkens leegliepen. Stralen en coaten zou zo richting de 200 euro gaan kosten.
En toen zag ik vrijdag de echte 13" BBS Mahle, met spiksplinternieuwe banden en gespoten en wel. Dus die heb ik maar opgehaald. En inderdaad, de auto knapt er enorm van op.


Tijdens het wisselen besloten dat ik ook maar eens werk moet gaan maken van de wielkasten kaal krabben en die weer opnieuw in de antiroest zetten. Dat moet dan over twee weken tijdens Hemelvaart maar gaan gebeuren
Ik zit er aan te denken met een boormachine en een staalborstel alles eraf te raggen. De haakse slijper lijkt te snel te draaien, waardoor het er niet goed vanaf komt... Tips?
De verf van mijn namaak BBS Mahle velgen was aan het afbladderen waardoor ook de banden telkens leegliepen. Stralen en coaten zou zo richting de 200 euro gaan kosten.
En toen zag ik vrijdag de echte 13" BBS Mahle, met spiksplinternieuwe banden en gespoten en wel. Dus die heb ik maar opgehaald. En inderdaad, de auto knapt er enorm van op.


Tijdens het wisselen besloten dat ik ook maar eens werk moet gaan maken van de wielkasten kaal krabben en die weer opnieuw in de antiroest zetten. Dat moet dan over twee weken tijdens Hemelvaart maar gaan gebeuren
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 317
Hoever wil je gaan met kaalmaken van de wielkasten?
Alle coating eraf of alleen de losse stukken verwijderen?
Als je met een staalborstel (via boormachine) aan de gang gaat ben je wel even bezig.
Wellicht gaat krabben met een verfkrabber sneller. Je wilt het namelijk toch weer opnieuw in de coating zetten.
Alle coating eraf of alleen de losse stukken verwijderen?
Als je met een staalborstel (via boormachine) aan de gang gaat ben je wel even bezig.
Wellicht gaat krabben met een verfkrabber sneller. Je wilt het namelijk toch weer opnieuw in de coating zetten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29974
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 317
Denk dat ik toch de staalborstel zou nemen en niet eens scotchbrite ofzo, je wilt er ook niet onnodig teveel van afhalen en als er narigheid onder zit komt dat wel los op die manier. Met name bij de naden goed kijken of er roest aan zit, dat evt wat verder uitslijpen. En dan weer lekker dik in de bodyschutz.
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 317
Naja, er zijn vooral plekken die loslaten.
De stukken die nog vastzitten, ja, dat zit ook wel goed vast. Ik wil de hoeken en naden helemaal kaal hebben zodat ik dat echt goed weer opnieuw kan doen. En dan de grote vlakken maar even zien of het nog goed is.
De stukken die nog vastzitten, ja, dat zit ook wel goed vast. Ik wil de hoeken en naden helemaal kaal hebben zodat ik dat echt goed weer opnieuw kan doen. En dan de grote vlakken maar even zien of het nog goed is.