Snelheid en meteen wat vragen

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Jimmy
Upcoming E21 fanatic

Snelheid en meteen wat vragen

Post by Jimmy »

Heren,

Zoals ik in mijn voorstelronde al hebt verteld heb, heb ik dus een kasmir 320/6 op lpg aut.
Nou vraag ik me af wat is nou ongeveer de topsnelheid dat ik zou moeten kunnen halen.
Ik zelf heb het volgende al gehaald.
Op lpg haal ik 170km/h en op benzine heb ik heel kort omdat de ruimte er niet voor was 190km/h gehaald.

En dan meteen een ander vraag, de e21 van mijn draait stationar op ongeveer 1100 rpm/ en in zijn D zakt deze af naar ongeveer 850/900rpm is dit zo ok??

Volgende vraag als ik mijn kickdown intrap tot hoever moet deze dan gaan ik bedoel dan de rpm.
Wat mij opvalt is dat deze tot max 5500 gaat, hoort deze niet tot 6500 te gaan??

Voor nu even mijn laatste vraag :D , momenteel heb ik een set RH wielen, 15x7 et13. Deze wil ik eigenlijk verkopen en een breedset voor in plaats halen.
Nou is mijn vraag, aan welke setup moet ik dus denken zonder te rollen e.d.
Wat is het maximum dat te monteren is??

Alvast bedankt,

Jimmy

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Snelheid en meteen wat vragen

Post by Jeroen »

Jimmy,

Op de specs pagina kun je zien dat BMW destijds 180 km/u opgaf, en dat was meestal aan de behoudende kant. Maar met een automaat en een iets optimistische teller is 190 (op de teller) wel realistisch denk ik, veel meer lijkt me echter niet waarschijnlijk, tenzij er een teller in zit met een verkeerde correctiefactor (zie http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1629 )

Stationair toerental is prima, zie ook weer de specs, lager dan 850 loopt je kans dattie staat te hakkelen voor het verkeerslicht.

Ik meen me te herinneren dat een 323iA ook bij ca 5500 rpm schakelt en dat is gezien het verloop van de koppelkromme ook prima, onzin om daarvoor steeds te begrenzer op te gaan zoeken.
Regards/groeten, Jeroen
Jimmy
Upcoming E21 fanatic

Re: Snelheid en meteen wat vragen

Post by Jimmy »

Jeroen wrote:Jimmy,

Op de specs pagina kun je zien dat BMW destijds 180 km/u opgaf, en dat was meestal aan de behoudende kant. Maar met een automaat en een iets optimistische teller is 190 (op de teller) wel realistisch denk ik, veel meer lijkt me echter niet waarschijnlijk, tenzij er een teller in zit met een verkeerde correctiefactor (zie http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1629 )

Stationair toerental is prima, zie ook weer de specs, lager dan 850 loopt je kans dattie staat te hakkelen voor het verkeerslicht.

Ik meen me te herinneren dat een 323iA ook bij ca 5500 rpm schakelt en dat is gezien het verloop van de koppelkromme ook prima, onzin om daarvoor steeds te begrenzer op te gaan zoeken.

Jeroen,

Bedankt voor je uitleg, 190 op de teller leek mij eerlijk gezegd ook wat stug.
Vandaar dus mijn vraag, maar de link verklaart. Idd misschien afwijking.

Wilde alleen weten of de 5500rpm in orde was, omdat ik dacht dat deze net zoals een handgeschakelde zou door moeten gaan totdat het rode gedeelte begon.
Is verders dus in orde en dat doet me toch gerust stellen.
Thank you
Post Reply