323baur wrote:Nee, maar dat ga jij vast doen.
Heeft jouw luie lichaam met medeweten van je andere ik nog bewogen vandaag?
Ik kan me niet anders voostellen dan dat De Telegraaf hier absoluut voorpaginanieuws in ziet!
Me? Vanmorgen remmetjes van de 320iS in de revisie gedaan en daarna naar de ANWB gesjeesd om een oude bekende instructeur gedag te zeggen en een M5 eigenaar, een Mondeo rijder en het kleppendametje in actie te zien...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Dan hadden jullie het beter dan ikke, maar mijn smile is groter, want ik heb iets gerepareerd vandaag.
Oh ja; Een e23 732ia op LPG loopt nog steeds 200+ op de teller.
Vandaag ook nog geprobeerd.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen wrote:Dat doet een 323i ook. Ook vandaag nog geprobeerd. In Duitsland natuurlijk
Ik niet, maar ik heb dan ook al een sterretje achter mijn naam.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen wrote:..........daarna naar de ANWB gesjeesd om een oude bekende instructeur gedag te zeggen en een M5 eigenaar, een Mondeo rijder en het kleppendametje in actie te zien...
Ik dacht Martijn al te herkennen; maaarrrrr, had dat geen RWD moeten zijn ?
Ach, uiteindelijk valt dat wel mee, dat maakt voornamelijk op de driftcirkel een duidelijk verschil, verder beheers je normaliter alle situaties volgens het boekje, dus met de koppeling ingetrapt en de aandrijfkrachten dus uitgeschakeld. Een stap verder zou zijn om de aandrijflijn daarbij te betrekken maar dat is onderdeel van een mogelijke vervolgtraining. Op de driftcircel en bij de achterwielslip kun je in principe overstuurreacties al leuk simuleren voor een basis, alleen leer je dan niet dat je die ook met het gaspedaal kunt oplossen.
Wel met oude rot Leen even geboomd daar en ze kunnen met hun testauto's wel eenvoudig ESP en ABS uitzetten dus deze zijn ook geschikt voor een back to basics training, iets wat voor E21 rijders wel erg nuttig is.
Zijn al wat aan het rommelen geweest om een basistraining te gaan doen met eigen auto's, maar diverse aanbieders hangen daar een fors prijskaartje aan (??). Ik heb op een gegeven moment andere prioriteiten gesteld dus ben nog even niet verder gaan pluizen want met eigen auto's zou wel het mooist zijn.
Maar een begonnen aan het remmen verhaal. Beetje warm maar dat mag de pret niet drukken. Alles in huis dus we moeten door kunnen gaan. Zal foto`s maken voor het dagboek.
Waarom eigenlijk met deze temperatuur.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Tsja die prijzen zullen alleen maar verder oplopen!
Vandaag in de loop van de middag de Baur maar eens wakker geschud voor een ritje. Geen temperatuurproblemen en met kap en ramen open lekker te doen. Even bij vliegveld Lelystad wezen kijken
Wat denk je hiervan?
En verdomd als het niet waar is, een stuk verderop loopt er inderdaad zo'n miezerige gefrustreerde neanderthaler met pet op een bon te schijven. Blij dattie even kan ontsnappen aan dat autoritaire dikke gedrocht van 'm waarschijnlijk. Treurig.
Dit is wel een grappig plaatje idd.
Je moet hem niet tegenkomen als je daar helemaal alleen staat..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.