Wie kan mij helpen het stationair toerental van een 320 uit 82 goed af te stellen. Hij komt niet lager dan 1500 toeren.
De slang van de vacuümpomp bleek poreus te zijn en is ingekort, met gedeeltelijk resultaat.( van 2500 rpm naar 1500 rpm). Ik heb mij suf gezocht op internet voor een nieuw slangetje zonder resultaat. Ook tekening en uitleg ontbreken van carburateur ontbreken mij. Ik ben pas bij de club heb veel interesse in de techniek maar heb geen technische achtergrond.
Dus nogmaals kom maar op met raad.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
We praten hier dus over een 320/6 uit 1982. De lekke slang naar de rembekrachtiger betekent een vacuumlek en maakt inderdaad verschil in toerental. Wat betreft de solex 4a1 carburateur kunnen er vele zaken een probleem zijn en is zo niet makkelijk te beoordelen.
Als je een beetje goed bent in duits heb ik wel een beschrijving van de afstellingen of je moet een beknopte nederlandse willen want die staat in de vraagbaak van de BMW E21 die je nog steeds gewoon kan kopen.
Je kan nu een verkeerde afstelling hebben of nog andere vacuumlekkages. Wellicht dat de twee grote luchtkleppen boven op de carburateur open blijven staan omdat deze vrij snel heel stroef gaan draaien en dus niet meer vanzelf sluiten.
De afstelling van de gaskleppen etc etc.
Mijn eerste vraag is meestal of ze eerst goed was en of dit een plotseling probleem is of dat het langzaam is begonnen.
Oftewel meer info graag.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
We praten hier dus over een 320/6 uit 1982. De lekke slang naar de rembekrachtiger betekent een vacuumlek en maakt inderdaad verschil in toerental. Wat betreft de solex 4a1 carburateur kunnen er vele zaken een probleem zijn en is zo niet makkelijk te beoordelen.
Als je een beetje goed bent in duits heb ik wel een beschrijving van de afstellingen of je moet een beknopte nederlandse willen want die staat in de vraagbaak van de BMW E21 die je nog steeds gewoon kan kopen.
Je kan nu een verkeerde afstelling hebben of nog andere vacuumlekkages. Wellicht dat de twee grote luchtkleppen boven op de carburateur open blijven staan omdat deze vrij snel heel stroef gaan draaien en dus niet meer vanzelf sluiten.
De afstelling van de gaskleppen etc etc.
Mijn eerste vraag is meestal of ze eerst goed was en of dit een plotseling probleem is of dat het langzaam is begonnen.
Oftewel meer info graag.
Beste Peter v, ik heb bij brezan de juiste vacuumslang kunnen krijgen en dankzij deze ingreep is het toerental van 15 naar 1100 gedaald. Graag zou ik nog verder willen verbeteren maar ik kan rijden.
Als je de solex 4A1 nog verder wil afstellen moet je vooral veel geduld hebben. Je heb met deze carb eigenlijk twee carburateurs in een geheel. Je heb dus twee CO-schroeven omdat de carb is verdeeld in een deel voor de voorste 3 cylinders en een deel voor de achterste drie cylinders. Je begrijpt dat deze synchroon afgesteld moeten worden om een mooie motorloop te krijgen.
Documentatie en een goede CO-meter zijn eigenlijk onmisbaar.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.