Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Arnold D »

Ik ben vanochtend naar ESA geweest en hebben de versnellingsbak keerring van de uitgaande as vervangen. Deze lekte een heel klein beetje na de revisie. En nog garantie. :thumbsup

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Gelukt dus? Mooi!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Lekker bezig!
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Wel netjes hoor!
Weten ze ook hoe jij rijdt? :)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Als een heer in het verkeer.

Ik heb geen kruisjes achter mijn naam. :mrgreen:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

DAt misschein wel waar...maar kom eens in mijn regio. Dat houd jij nog geen 24u vol..
Zoveel petjes met zoveel tijd.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Dat is waarschijnlik waar. De polder is voor mij de grens van te hard rijden. Als we uit het zuiden komen ben ik blij weer bij Emmeloord te zijn. Dan kun je weer hele stukken 170-200 rijden. Even afkloppen, ik heb in de noordelijke provincieen nog nooit een boete op de snelweg voor te hard rijden gehad. :mrgreen:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
jeroen76
Upcoming E21 fanatic

Post by jeroen76 »

Das beter wonen dus boven.....

Laatst bij traject meting A12,80km,88 gereden,corr. er af,bleef 84 over....28 euro.......sjonge jonge jonge......

En dan op de middenbaan 100 en de paralelbanen 80.....das beter voor het milieu en inwoners rondom de snelweg qua uitstoot....nee,de uitstoot van de middenbaan komt niet naast de snelweg.........dus waarom niet alles 100....
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

De laatste keer dat ik een bekeuring in NL heb gehad is al een jaar of zes geleden; maar in Duitsland het afgelopen jaar al twee en als ik pech heb, is er nog een onderweg.
Carpe Diem, Raymond
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Ik heb een kort stukje geschreven over de M88/S38 meeting van afgelopen zondag:

http://www.m5board.com/vbulletin/e28-m5 ... ost2423516
Carpe Diem, Raymond
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Jajaja wrijf het er maar in dat ik er niet bij was :wink:

En wat die boetes in NL betreft... is die uithoek waar jij woont nog wel NL? Haha denk zeker dat het verschil maakt waar je woont en dat je idd in het noorden of oosten des lands veel minder kans hebt om geflitst te worden. Maar als je dan geflitst wordt ben je waarschijnlijk meer aan de beurt omdat de snelheid bijv al gauw hoger zal liggen.

Ik had zelf net m'n eerste boete met de M3, op de N11 waar ze blijkbaar een nieuw plekje hebben gevonden want ik weet zeker dat ik ze op alle bekende plekken niet heb gezien. 6 hele kilometers te hard, het is ook misdadig.
Regards/groeten, Jeroen
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Jeroen wrote:En wat die boetes in NL betreft... is die uithoek waar jij woont nog wel NL? Haha denk zeker dat het verschil maakt waar je woont en dat je idd in het noorden of oosten des lands veel minder kans hebt om geflitst te worden. Maar als je dan geflitst wordt ben je waarschijnlijk meer aan de beurt omdat de snelheid bijv al gauw hoger zal liggen.
Voor zover als ik weet rijden we hier (nog steeds) op gele platen, dus dat is dan nog steeds NL. Maar ook hier wordt intensief gecontroleerd; het is dat ik geen gewoonte-dier ben en er geen vaste routes-en tijden op nahoudt, anders zouden ze bij mij ook wel vaker binnenstromen.
Jeroen wrote:Ik had zelf net m'n eerste boete met de M3, op de N11 waar ze blijkbaar een nieuw plekje hebben gevonden want ik weet zeker dat ik ze op alle bekende plekken niet heb gezien. 6 hele kilometers te hard, het is ook misdadig.
Vorige week kondigden ze in de pers breed aan dat er in het grensgebied werd gecontroleerd door de Duitse en Nederlandse politie. Ik moest afgelopen woensdag naar Neuss, dus ik tank de 530 in Gronau voor iets meer dan 100 Euro af. Krijg ik doodleuk de waarschuwing mee dat er gecontroleerd wordt. Ik ging het gesprek aan en zei dat dat zinloos tijdverdrijf van oom agent is, maar daar was de kassiere het dus niet mee eens, immers al die Nederlanders rijden op de A31 veel te hard. Tja, tussen Coesfeld en Gronau/Ochtrup is de limiet 80km/h vanwege de slechte staat van de weg, maar daar merk ik met de E39 helemaal niets van dus waarom zou ik daar 80km/h gaan rijden ?

Van diezelfde strekking was ook de aankondiging van de boete die ik eind augustus op de A45 bij Dillenburg opliep. Ook daar was de limiet 80km/h, naar ik vermoedt vanwege het achterstallig onderhoud, maar waarom moet ik mij aan een limiet houden die ze hebben ingesteld om auto's met een waaibomen onderstel nog op de weg te houden ? Er is ook nog zoiets als een eigen verantwoordelijkheid.
Carpe Diem, Raymond
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Tja, maar als je van de weg raakt en je neemt iemand anders met je mee, dan is het ineens een ander verhaal.
Het gaat niet altijd alleen om jezelf.

Daarom heb ik vandaag de winterbanden weer onder de banaan vandaan gehaald en onder de 520 gezet. Woensdag 2 nieuwe winterbanden eronder en ik ben weer klaar voor het koude natte winter weer.
De breedset zit weer onder de banaan waar het eigenlijk hoort :) En voor de bezorgdde mensen. Het gaat goed met de Banaan. Wielen draaien nog soepel. Motor start prima en van buiten nog steeds netjes.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ook ik heb vandaag de breedset onder de E91 vandaan gehaald en mijn (allereerste) winterset gemonteerd.
Banden zijn nu wel runflats maar ik merkte er niks van met de proefrit kwa wegligging.
Is even wennen aan de kleinere velgen maar door de hogere wang zijn ze wel comfortabeler.

Verder een 323i aan het slopen maar alles aan die auto zit zo verrekte vast dat de aandelen WD40 vandaag omhoog zijn gegaan :bag
So many cars, so little time
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

raymondw wrote:...maar waarom moet ik mij aan een limiet houden die ze hebben ingesteld om auto's met een waaibomen onderstel nog op de weg te houden ? Er is ook nog zoiets als een eigen verantwoordelijkheid.
Waarom hebben we alweer de eerste tonnen pekel op de weg geflikkerd? Omdat de doorsnee weggebruiker niet in staat is z'n grijze massa te gebruiken en die verantwoordelijkheid te nemen. Vadertje Staat is nodig omdat mensen zelf niet meer gewend zijn even na te denken, of verblind door een soort van schijnzekerheid gecreëerd door ABS, ESP etc.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply