Alpina verschijnselen
Alpina verschijnselen
Hoi,
heb een e21 bauer staan welke wat alpina verschijnselen heeft. Alpina pookje, alpina teller cockpit, 3 tellers met frame op dashboard, alpina plaatje op dashboard met de nodige tekst erop wat mij doet denken dat alpina de producent is. Hartge spruitstuk icm 323 motor en 5 bak. Origineel 323 op kenteken.
Maar hoe kan ik weten of ik wat bijzonders heb staan of dat het niets waard is.
Heeft ook alpina velgen. Althans daar lijken ze wel op alleen staat nergens op. Ja op de buitenvelg wat nummers.
Wie o wie.
Verkeerd niet in nieuw staat maar in fase van herstelwerkzaamheden!
heb een e21 bauer staan welke wat alpina verschijnselen heeft. Alpina pookje, alpina teller cockpit, 3 tellers met frame op dashboard, alpina plaatje op dashboard met de nodige tekst erop wat mij doet denken dat alpina de producent is. Hartge spruitstuk icm 323 motor en 5 bak. Origineel 323 op kenteken.
Maar hoe kan ik weten of ik wat bijzonders heb staan of dat het niets waard is.
Heeft ook alpina velgen. Althans daar lijken ze wel op alleen staat nergens op. Ja op de buitenvelg wat nummers.
Wie o wie.
Verkeerd niet in nieuw staat maar in fase van herstelwerkzaamheden!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Alpina verschijnselen
Alpina heeft zelf nooit nieuwe Baurs direct geconverteerd. Het is wel zo dat er enkele modellen achteraf geconverteerd zijn, hetzij door Alpina hetzij door dealers als Oldenhof.
Maar wat jij beschrijft lijkt me toch echt een geval van een bosje Alpina goodies op een 323i. In die tijd was de RDW namelijk redelijk makkelijk met wijzigingen in de typebenaming dus als er niets eens iets op het kenteken staat is de kans minimaal dat je idd iets bijzonders hebt staan. En zeker met een 323i, dan kan het alleen een C1 zijn. Wat staat er op het typeplaatje?
Alpina velgen hebben dat in het hart staan, anders zijn het imipina's

Maar wat jij beschrijft lijkt me toch echt een geval van een bosje Alpina goodies op een 323i. In die tijd was de RDW namelijk redelijk makkelijk met wijzigingen in de typebenaming dus als er niets eens iets op het kenteken staat is de kans minimaal dat je idd iets bijzonders hebt staan. En zeker met een 323i, dan kan het alleen een C1 zijn. Wat staat er op het typeplaatje?
Alpina velgen hebben dat in het hart staan, anders zijn het imipina's

Regards/groeten, Jeroen
Op typeplaatje staat:
ALPINA
B. Bovensiepen KG
Production exclusiver automobile
320-0361
ALPINA
B. Bovensiepen KG
Production exclusiver automobile
320-0361
Betreft dit een rode baur?
groeten loentje
groeten loentje
Was ooit rood.
Dan weet ik denk ik wel welke het is en dan is het geen originele
het is trouwens baur ipv bauer,
Groeten Loentje
het is trouwens baur ipv bauer,
Groeten Loentje
Is het wat of niet? Wat moet zo iets nog opbrengen?
Alpina tellers, alpina badge dashboard, Alpina houten pook, 323 motor met 5 bak en hartge spaggeti.
Alpina tellers, alpina badge dashboard, Alpina houten pook, 323 motor met 5 bak en hartge spaggeti.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Is dat die rode die een tijdje terug zonder kofferbakvloer ergens in het oosten van het land (of Arnhem ofzo) stond? Helemaal in onderdelen?
Nee dat is die dan niet. Want zoals ik al zei hij was rood. Maar wat moet zo iets opbrengen? Dan kan ik is kijken of ik hem hou of niet.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Doe eens gek, 450 euro voor de Alpina delen die je noemt, tellers, extra meters, pookknop en plaatje? (nee dit is geen bod)
Is het een paarse Baur?
Op de buitenvelg nummers zijn volgens mij EtaBeta velgen maar plaatjes zeggen meer dan woorden.
Is het een paarse Baur?
Op de buitenvelg nummers zijn volgens mij EtaBeta velgen maar plaatjes zeggen meer dan woorden.
So many cars, so little time
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Wondermike
één post eerder:Wondermike wrote:Is het een paarse Baur?
Robe21rt wrote:Want zoals ik al zei hij was rood.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Die paarse Baur was voorheen volgens mij ook rood 

So many cars, so little time