Kinderstoeltje

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Zavit
E21 Fanatic

Kinderstoeltje

Post by Zavit »

Die kleine van ons is nu echt te groot voor de maxi-cosi, dus ik ben erg op zoek naar een veilig kinderstoeltje voor in de auto.

Nu heb ik er een op het oog van het merk Cybex Pallas, maar in de specs staat dat deze alleen gaan passen in 3 series vanaf 2000/2005..... Het probleem is de gordel, die is te kort.
In de E30 en de E21 gaat het met de maxi-cosi net lukken met de gordels maar met nieuwere stoeltjes helaas niet.

Een gordelverlenger mag niet : http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... -auto.html
Bovendien is de veiligheid van je kind natuurlijk het allerbelangrijkst.

Ik zou dus een aparte nieuwe gordel in de E30 of beide auto's kunnen monteren, maar dat doe ik eigenlijk liever niet en jullie begrijpen denk ik wel waarom.

Dus ik vroeg me af, heeft er wel eens iemand eerder voor dit probleem gestaan en is er een oplossing voor (anders dan ff een nieuwere bmw kopen....)?
Of heeft er iemand een tip voor veilige autostoeltjes die wel in de E30/E21 passen (en die op de groei aan te passen zijn zodat ik niet na een jaar weer een andere moet kopen)?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Zavit.

uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: Kinderstoeltje

Post by uwbuurman »

Ik heb de Römer met Isofix, maar die heb je ook zonder. Echt een perfect stoeltje en op de achtervank van de mijn E30 (cabrio) met de gorde ontzettend goed vast te zetten. Stoeltje is kantelbaar naar slaapstand, de riemen zijn in hoogte en breedte verstelbaar. De gordel moet achter het zitdeel door een spleet heen en die klik je daar ook nog eens vast.

Onze kleine man zit er in sinds zijn zusje de maxicosie kreeg en met zijn ruim 1 meter lengte en 2 jaar en 7 maanden past hij er nog steeds prima in. Inmiddels heb ik twee van deze dingen op de achterbank.

Zie deze
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

Top Koos.

Dank voor de tip, enige nadeel is denk ik bij die Romer dat ie er niet "uit" kan groeien dus dat we tzt wel weer op zoek moeten naar vervanging, en we willen het liefst een stoel die voor alle lengtes toepasbaar is, totdat ie "gewoon" in de gordels mag.

Groet, Zavit.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

mja, een hele veilige stoel voor een geeltje of een meegroei ding... jouw keuze... Bij een oudere auto is de klap direct schadelijker dan bij een hele nieuwe BMW 3 serie. Lijkt me dat je niet het voordeligste stoeltje moet hebben maar het veiligste.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

Het probleem is een beetje dat we een "doorgroeistoeltje" op het oog hebben die nog veiliger is dan de Romer (volgens de consumentenbond). Het probleem zit ook in de oudheid van de auto, want oudere auto's betekent ook oudere stoeltjes omdat die nieuwe types niet passen achter de gordel.

Ik ben zelfs aan het overwegen om een gordel met meer lengte te plaatsen op de plek van de originele gordel. Maar ik denk dat dat te omslachtig is en ook niet gaat passen.

Groet,

Zavit.
Post Reply