Beste forumleden,
Ik ben nieuw op dit forum en stel me graag voor. Ik ben 30 jaar en wonende in Turnhout, België.
Sinds kort ben ik helemaal in de ban van de e21.
Hierdoor heb ik via dit forum al heel wat fantastische verhalen en tips gelezen, pics gezien,... Leuk om te zien dat dit forum zo 'levend' is.
Helaas... ik ben nog op zoek naar mijn e21.
Ik ben helemaal niet technisch aangelegd. (maar daar wordt aan gewerkt, ik volg een opleiding basis automechanica).
Wat zou een goede aankoop voor mij zijn?
Ik zou graag al wat kunnen rondtoeren en daarna wat kleinere 'probleempjes' willen aanpakken.
- Welke optie is het best voor een leek als mij: een auto met 'hoofdzakelijk' a)roest problemen...b)interieur problemen... of c) motor problemen
- Mijn voorkeur ligt bij een lekker originele strakke wagen (met schuifdakje?)
- 315,316,318,...?
- 4 cilinder, 6 cilinder?
- budget €1700?
Ik kijk er alvast erg naar uit om jullie feedback hierover te lezen.
Groeten
Welke e21?
Re: Welke e21?
Hoi,
Als je zelf nog niet echt veel sleutelervaring hebt zou ik toch opteren voor een 4 cil. (over het algemeen sterkere blokjes)
En dan ineens een €1000 euro meer uitgeven, zodat je toch een harde kas hebt.
Er staat hier ook ergens een toppic ivm de dingen die je zeker moet nakijken vooraleer je een wagen koopt.
Turnhout is wel dicht in de buurt. Ik ben zelf van Kasterlee.
Succes nog met de zoektocht!
groeten Nick
Als je zelf nog niet echt veel sleutelervaring hebt zou ik toch opteren voor een 4 cil. (over het algemeen sterkere blokjes)
En dan ineens een €1000 euro meer uitgeven, zodat je toch een harde kas hebt.
Er staat hier ook ergens een toppic ivm de dingen die je zeker moet nakijken vooraleer je een wagen koopt.
Turnhout is wel dicht in de buurt. Ik ben zelf van Kasterlee.
Succes nog met de zoektocht!
groeten Nick
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Dat is vooral afhankelijk van je budget, niet alleen voor de aanschaf maar ok voor onderhoud. Daarnaast is het afhankelijk van wat je wilt gaan doen met de wagen. Zoals: wordt het je enige en/of dagelijkse auto, wil je alleen in de zomer op mooie dagen toeren, wil je gaan sleutelen, wil je gaan restaureren etc.
Gelet op de dingen die je hebt genoemd, geen ervaring, 1700 euro, dan zou ik zeggen een mooie, harde 4 cillinder kopen.
Gelet op de dingen die je hebt genoemd, geen ervaring, 1700 euro, dan zou ik zeggen een mooie, harde 4 cillinder kopen.
-
- E21 Fanatic
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
@ uwbuurman: Ik zou de auto gebruiken als 2de wagen. Om bv op zondag bij mooi weer een toertje te maken of een meeting te bezoeken.
De auto helemaal restaureren lijkt me voor mij wat té ambitieus. Dus zoek misschien eerder een 'makkelijk' karwei.
Vind ik een harde 4 cilinder voor dat budget of moet ik het wat omhoog trekken zoals Nick al aangaf?
@Nick: Kasterlee...Dan zou ik je hier in de buurt wel s kunnen tegen komen.
Als je hier in de omgeving een auto weet staan mag je me het steeds laten weten.
Of me eens komen oppikken om me kennis te laten maken met jou en je wagen
en wat tips en ervaring uit te wisselen.
Alvast erg bedankt, ik zet mijn zoektocht verder.
Bram
De auto helemaal restaureren lijkt me voor mij wat té ambitieus. Dus zoek misschien eerder een 'makkelijk' karwei.
Vind ik een harde 4 cilinder voor dat budget of moet ik het wat omhoog trekken zoals Nick al aangaf?
@Nick: Kasterlee...Dan zou ik je hier in de buurt wel s kunnen tegen komen.
Als je hier in de omgeving een auto weet staan mag je me het steeds laten weten.
Of me eens komen oppikken om me kennis te laten maken met jou en je wagen

Alvast erg bedankt, ik zet mijn zoektocht verder.
Bram
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 316 1983 Ascot Grau
e21 Baur 318i 1982 (ex)
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Mijn adagium is altijd: koop het beste wat je je kunt veroorloven. Als je het budget wat op kunt rekken zou dat mooi zijn, dan koop je gelijk een nette auto in plaats van een auto met wat plekjes die met een paar jaar toch uitgegroeid kan zijn tot een restauratieobject. Met de crisis liggen de prijzen niet ongunstig en moet je voor ca 2500 best wel iets fraais kunnen kopen. Ik meen dat er nog wel wat leuks te koop staat in de marktkraam, meen dat bijv Leon (Loentje) nog wat nets heeft staan?
In de engelse FAQ sectie vind je nog wel wat tips. Als je een nette auto vindt die misschien eens een blauw pluimpje rookt dan is dat nog te overzien, zaterdagje sleutelen en dat is niets spoedeisends. Als je een viercilinder kunt kopen met een vijfversnellingsbak ben je helemaal spekkoper. Zuiniger, comfortabeler en het spaart je een zoektocht naar een goede en betaalbare versnellingsbak.
http://www.bmwe21.net/forum/viewforum.php?f=38
In de engelse FAQ sectie vind je nog wel wat tips. Als je een nette auto vindt die misschien eens een blauw pluimpje rookt dan is dat nog te overzien, zaterdagje sleutelen en dat is niets spoedeisends. Als je een viercilinder kunt kopen met een vijfversnellingsbak ben je helemaal spekkoper. Zuiniger, comfortabeler en het spaart je een zoektocht naar een goede en betaalbare versnellingsbak.
http://www.bmwe21.net/forum/viewforum.php?f=38
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 Fanatic
- My E21(s): e21 Baur 318i 1982
e21 Baur 316 1983 - Location: Kasterlee , Antwerpen, België
Misschien zit er nog wel wat rek op mijn budget 
Ik kan inderdaad best uitkijken naar een leuke 5-bak.

Ik kan inderdaad best uitkijken naar een leuke 5-bak.
Groeten, Bram
e21 Baur 318i 1982 (ex)
e21 Baur 318i 1982 (ex)
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Welkom hier .. leuk nog eens een belgisch lid te verwelkomen .. nederlanders zitten hier al genoeg
Ivm goed raad .. alles is al gezegd

Ivm goed raad .. alles is al gezegd

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
Ik ga met Jeroen mee. Pak een goede basis. Als er rek in je budget zit, dan zou ik die gebruiken en een wagen kopen die klaar is. Tenzij je het leuk vind om hiermee aan de slag te gaan. Dat laatste is niks mee mis, ik betrapt me er zelf op dat ik het ook heel erg leuk vind om te bouwen!
Klopt, Leon en ik heb nog 2 E21''s staan: een 320 4 cilinder en een 323i. Bij interesse, gooi maar een PM uit.
Jeroen wrote:meen dat bijv Leon (Loentje) nog wat nets heeft staan?
Klopt, Leon en ik heb nog 2 E21''s staan: een 320 4 cilinder en een 323i. Bij interesse, gooi maar een PM uit.
Gr Mich
----------------------------
BMW 1600-ti
BMW 2002ti
BMW 2002tii
BMW 1600-cab
BMW 2800CS
BMW 1800
BMW 1800 ti
BMW 2000cs
----------------------------
BMW 1600-ti