Mijn oude Kreidlers weer eens opknappen.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: Mijn oude Kreidlers weer eens opknappen.
Ik heb je gebeld en je nam niet op en nu nog geen bericht gepost, leef je nog??? Of was je eerste en ben je nog dronken?
He Koos,
Geweldig.
Gisteren was het de eerste keer weer na 16 jaar, dat de Kreidler weer eens gebruikt werd op het circuit.
Om 9.15 arriveerden we op het Midland circuit in Lelystad. Het was koud en redelijk veel wind. Door deze kou zal de bochten snelheid lager liggen, omdat de banden niet op temperatuur komen en dus geen grip krijgen. Maar goed, het zijn geen wedstrijden maar trainingsdagen.
Aangekomen in de Kreidler hoek staan de lui van het Kreidler forum en met ze kennis gemaakt. Leuke ongedwongen en relaxte sfeer.
We mochten 6 trainingen rijden van 10 minuten en zwaar dat het was, ook omdat Johan en ik de enige waren met een 50 cc. De rest reed met 60,70,80 en 125cc.Ik heb nu overal last van behalve van mijn rug.
Kortom, veel geleerd weer, handige contacten gelegd, Kreidler moet aangepast worden aan mijn huidige zit, die anders blijkt te zijn dan vroegha. Het zitje kan een stuk naar voren en de versnellingspook dient aangepast te worden.
Schade, Ja.
2 keer onderuit, Knee pads doorgesleten en daarna mijn pak op die plaats, laarsen kapot en een bloedende vinger, maar de motor heeft, op de voetsteun en stuur, geen schade. De motor liep retehard en pakte geweldig op en hebben niet hoeven sleutelen.
Ik heb met de camera gereden en Johan heeft alvast 1 filmpje op You tube gezet. We gaan zelf nog de rest monteren en plaatsen dat later.
Geweldig.
Gisteren was het de eerste keer weer na 16 jaar, dat de Kreidler weer eens gebruikt werd op het circuit.
Om 9.15 arriveerden we op het Midland circuit in Lelystad. Het was koud en redelijk veel wind. Door deze kou zal de bochten snelheid lager liggen, omdat de banden niet op temperatuur komen en dus geen grip krijgen. Maar goed, het zijn geen wedstrijden maar trainingsdagen.
Aangekomen in de Kreidler hoek staan de lui van het Kreidler forum en met ze kennis gemaakt. Leuke ongedwongen en relaxte sfeer.
We mochten 6 trainingen rijden van 10 minuten en zwaar dat het was, ook omdat Johan en ik de enige waren met een 50 cc. De rest reed met 60,70,80 en 125cc.Ik heb nu overal last van behalve van mijn rug.
Kortom, veel geleerd weer, handige contacten gelegd, Kreidler moet aangepast worden aan mijn huidige zit, die anders blijkt te zijn dan vroegha. Het zitje kan een stuk naar voren en de versnellingspook dient aangepast te worden.
Schade, Ja.
2 keer onderuit, Knee pads doorgesleten en daarna mijn pak op die plaats, laarsen kapot en een bloedende vinger, maar de motor heeft, op de voetsteun en stuur, geen schade. De motor liep retehard en pakte geweldig op en hebben niet hoeven sleutelen.
Ik heb met de camera gereden en Johan heeft alvast 1 filmpje op You tube gezet. We gaan zelf nog de rest monteren en plaatsen dat later.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Leuk! Goed om te horen dat 't ook -op een enkele schuiver na- prima verlopen is! Behalve zitpositie dus geen verdere aanpassingen nodig? Da's wel lekker het seizoen starten!
Regards/groeten, Jeroen
Yep, ben heel erg tevreden.
Zitje kan naar voren en de schakelinrichting moet aangepast worden, zodat ik met een kleinere beweging van het schakelpedaal niet meer in de bocht mis kan schakelen.
Zitje kan naar voren en de schakelinrichting moet aangepast worden, zodat ik met een kleinere beweging van het schakelpedaal niet meer in de bocht mis kan schakelen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Mooi om zien Arnold 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Mooi zicht Arnold. Zonde van de uitglijder.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Vanmiddag kreeg Haye van der Meer, degene die al het reclame en plakwerk doet een mail met foto;
Goeden middag
Hebben jullie een naam bij deze piloot?
Ik heb mooi beeld van hem voor in het blad Bromfiets maar heb zijn naam niet
Op het voorspatbord staat jullie website vandaar mijn vraag
Tom Haanstra
Target Press

Goeden middag
Hebben jullie een naam bij deze piloot?
Ik heb mooi beeld van hem voor in het blad Bromfiets maar heb zijn naam niet
Op het voorspatbord staat jullie website vandaar mijn vraag
Tom Haanstra
Target Press

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
De Kreidler is klaar. De andere is ver gevorderd. Nu ben ik weer helemaal verliefd op mijn oude hobby en sla weer door.
50 cc en 16 mm carburateur, dat was vroeger. Toen ik nog officiele wedstrijden reed, was dat een eis in de klasse waarin ik toen reed. Nu doe ik dat niet meer en ga volgend jaar weer demo's rijden, hoop ik, en dan mag je zelf bepalen waarmee je rijdt.
Een paar weken terug kreeg ik de 60 cc cilinder die ik vorig jaar min of meer al had besteld.
Parma cilinder. Hier nog origineel.

Parma cilinder, maar nu bewerkt. Extra spoelpoorten en alle spoelpoorten bewerkt.

Bijbehorende zuiger weggedaan en een nieuwe SP zuiger gekocht, welke net zo duur als de cilinder is. Maar ja, het schijnt een onverwoestbaar stel te zijn. Zuiger eveneens bewerkt.

De bougie gaten zitten in de Kreidlerkop uit het midden. Een goedkope imitatie cilinderkop gekocht, waar het hele hart uit is gedraaid. Daarna is er een losse verbrandingsruimte ingezet, met een centraal bougie gat.

Nu is de 16 mm carburateur vervangen voor een 20 mm. Geweldig sterk en snel. Afstellen duurt lang, maar ik kom steeds dichterbij.
We laten de Kreidler nu even rusten, omdat ik vermoed dat de krukas getordeerd is.
50 cc en 16 mm carburateur, dat was vroeger. Toen ik nog officiele wedstrijden reed, was dat een eis in de klasse waarin ik toen reed. Nu doe ik dat niet meer en ga volgend jaar weer demo's rijden, hoop ik, en dan mag je zelf bepalen waarmee je rijdt.
Een paar weken terug kreeg ik de 60 cc cilinder die ik vorig jaar min of meer al had besteld.
Parma cilinder. Hier nog origineel.

Parma cilinder, maar nu bewerkt. Extra spoelpoorten en alle spoelpoorten bewerkt.

Bijbehorende zuiger weggedaan en een nieuwe SP zuiger gekocht, welke net zo duur als de cilinder is. Maar ja, het schijnt een onverwoestbaar stel te zijn. Zuiger eveneens bewerkt.

De bougie gaten zitten in de Kreidlerkop uit het midden. Een goedkope imitatie cilinderkop gekocht, waar het hele hart uit is gedraaid. Daarna is er een losse verbrandingsruimte ingezet, met een centraal bougie gat.

Nu is de 16 mm carburateur vervangen voor een 20 mm. Geweldig sterk en snel. Afstellen duurt lang, maar ik kom steeds dichterbij.
We laten de Kreidler nu even rusten, omdat ik vermoed dat de krukas getordeerd is.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Weer een kunstwerk hoor! Zou de krukas het niet overleefd hebben denk je? Dacht dat die dingen redelijk onverwoestbaar waren. Zat ondertussen al te denken, daar mag wel minimaal 19mm op maar je zit al op 20mm. Lekker bezig!
Regards/groeten, Jeroen
De krukas is nog nooit vervangen, de drijfstang wel, meerdere malen zelfs. Het is eens een keer gebeurd met de passing in de krukaswangen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.