Ik ben Rick, 19 jaar uit het Noorden des lands. Al geruime tijd lees ik hier mee op het forum, want daar is veel van te leren!
Begin vorig jaar heb ik een 316 uit 1981 gehad met Duitse papieren. Het idee was deze wat op te knappen en op kenteken te zetten. Al gauw bleek er meer (las)werk aan de auto te zitten en dat is lastig met een auto die de weg eigenlijk niet eens op mag. Even naar een garage rijden zit er dan al niet in. Toen verstandig besloten de auto maar te verkopen, hopelijk zie ik haar nog eens op de nederlandse wegen.
In de tussentijd regelmatig wezen struinen op Marktplaats, Autoscout en dit forum. Het blijft dan toch kriebelen weer een oldtimer BMW te kopen. Ben wezen kijken bij een 1602 (uit 1975 op LPG achteraf niet verstandig) een E28 520i (toch wel een erg grote auto, en 6 pitter) toen ik mijn nieuwe liefde tegen het lijf liep, een Hennarode 315 uit 1983 niet eens zo ver bij me vandaan.
Afspraak gemaakt en de auto wezen bekijken. Op de verkoopfoto's leek de lak wat vaal, gelukkig had de verkoper hem net professioneel laten poetsen en stond ze er mooi bij. Het is toch altijd leuk hoe verkopers eerst geen aandacht aan je schenken omdat ze denken 'zo'n jonge snotaap heeft toch geen interesse in zulke oude bakken' maar vervolgens na een gesprek toch versteld staan hoeveel je van oudjes af weet! Met vooral ook dank aan de informatie overload op dit forum

Na een proefrit en uitvoerige inspectie van de onderkant op een brug gezegd geintersseerd te zijn en later terug te bellen (in m'n hoofd was hij natuurlijk al verkocht). Wat over de prijs heen en weer gebeld, een mooi bedrag gevonden, oldtimer verzekering weten te vinden die de auto aan iemand van mijn leeftijd wil verzekeren en gisteren opgehaald!

Ik ben een blij man! De auto is nog niet helemaal naar mijn smaak. De ramen achter in zijn geblindeerd door middel van plakplastic, gelukkig kan ik dit er zo afpulken. Daarnaast vind ik de velgen maar niets, haha! Daarom heb ik inmiddels een setje fabriek originele BMW LM velgen via Marktplaats gevonden. Deze ga ik mooi opknappen.
De BBS spoiler en striping vind ik ook niet heel erg mooi. Echter vrees ik flink kleurverschil als ik ze erg af haal. Daarom laat ik ze maar mooi zitten

Daarnaast was ik verbaasd over dit: een chokeknop op een 315? Maar al gauw kwam ik er achter dat hij niet aangesloten zat!

En classic BMW Barvaria radiotje

Nu wil ik binnenkort graag de sapjes gaan verversen. Daarom wil ik graag weten wat voor olie het beste in een oud M10'tje kan? 15W40 half-synthetisch?
En ik overweeg een toerenteller in te bouwen op de plek van de klok. Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit veel werk? Ik heb begrepen dat je dit vanaf de verdeler kan aansluiten?
Vorderingen aan de auto zal ik hier wat updaten!
Groeten Rick