
uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Leuk he koos zo'n CC 

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Engelse ...
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Ik heb duitse cc, waarom is deze duurder dan de engelse? Puur om de tekst?
Ik zit nu (met de cabrio) in hongarije. Al zo'n 1500km gereden en dan is cc dus een verademing.
Groeten leon
Ik zit nu (met de cabrio) in hongarije. Al zo'n 1500km gereden en dan is cc dus een verademing.
Groeten leon
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29936
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Automaatbak voor Koos? http://link.marktplaats.nl/700485332
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Lijkt goed, maar èn te oud om alle ziektes kwijt te zijn en bijna net zoveel km's als de mijne... Goed gevonden, dank, Jeroen!!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29936
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Tsja vond 'm iig wel aan de prijs aangezien je 'm niet kan testen en ze nogal gevoelig zijn. Je kunt es een aanbod doen, als je 'm voor max 150-200 op reserve mag leggen is 't misschien wel het overwegen waard.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Netjes.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Vandaag was de dag dat ik samen met Groentje_me de automaatbak van mijn cabrio zouden vervangen door de bak die van mijn e28 is afgekomen. Daarbij had ik het plan opgevat om gelijk de krukaskeerring aan de bakzijde te vervangen, een oliebeurtje met fIlter te doen en die automaatbak een servicebureau met rubbers en filter te geven.
Dus vanmiddag dapper begonnen met het afpeuteren van de uitlaat en de nodige hitteschilden. Daarna eerste de bakken even goed vergeleken. En jaaaaa hoor... Een verschil. De bak van de e30 heeft een extra kabel. In de bak van de e28 is het huis hier dicht, geen opening voor die kabel. Waar die kabel voor is, weet ik niet. Hij gaat hij de pook de auto in.
Vooraf heb ik ZF gebeld. Zij gaven aan dat er 2 verschillen waren, 1 het brein, dat ik kan uitwisselen en 2 een ringetje in de bak, wat een verbeterde versie inhoudt. Maar kennelijk is er nog een verschil en dagdieren die kabel met invoer in de bak.
Kortom, niet gewisseld. Maar dat was niet de enige tegenvaller. Mijn einddemper. Hangt in twee rubbers aan ophangbeugels. Het buitenste rubber heb ik twee jaar geleden vervangen. Ik keek naar de toestand van dat rubber en wat bleek? De complete beugel was verdwenen van de auto. Dus niet de losse beugel met de spanband om de demper, maar de beugel aan de onderzijde van de auto. Weg. De demper heeft een tijdje tegen de schokdemper geschuurd, dat was vast het geluid dat ik de laatste weken hoorde in een snelle bocht naar rechts.
Daarnaast bleek de pijp bij de middendemper doorzichtig te zijn. Wat een tegenvallers....
Jan heeft een paar weken geleden zelf een nieuwe uitlaat aan zijn e30 gehangen. Aan de oude beugels, die bij het oud ijzer lagen, zat exacte het goede beugeltje. Dus die heb ik eraf geslepen en aan de auto gelast. Vervolgens na de 2K lak netjes in de bodemprotectie gespoten.
Vervolgens heb ik de uitlaat dichtgebakken. Het bleek dat daar echt noodzaak voor was, de ene pijp was aardig dunner dan de andere. Maar het is prima gelukt! Daarna hebben we de oliewissel gedaan, dat was ook wel nodig na 2 jaar
.
Inmiddels was de prut op de uitlaatbeugel droog en hebben we de auto weer ingeklaard gezet. Proefritje gemaakt en alles is knorde, afgezien van die bak en krukaskeerring die we niet hebben vervangen
Jan is erg te spreken over de cabrio, ik over het eten van zijn moeder. Mijn dank aan de hele familie Groen is groot!
Nu opzoek naar een bak met het juiste nummer...
Dus vanmiddag dapper begonnen met het afpeuteren van de uitlaat en de nodige hitteschilden. Daarna eerste de bakken even goed vergeleken. En jaaaaa hoor... Een verschil. De bak van de e30 heeft een extra kabel. In de bak van de e28 is het huis hier dicht, geen opening voor die kabel. Waar die kabel voor is, weet ik niet. Hij gaat hij de pook de auto in.
Vooraf heb ik ZF gebeld. Zij gaven aan dat er 2 verschillen waren, 1 het brein, dat ik kan uitwisselen en 2 een ringetje in de bak, wat een verbeterde versie inhoudt. Maar kennelijk is er nog een verschil en dagdieren die kabel met invoer in de bak.
Kortom, niet gewisseld. Maar dat was niet de enige tegenvaller. Mijn einddemper. Hangt in twee rubbers aan ophangbeugels. Het buitenste rubber heb ik twee jaar geleden vervangen. Ik keek naar de toestand van dat rubber en wat bleek? De complete beugel was verdwenen van de auto. Dus niet de losse beugel met de spanband om de demper, maar de beugel aan de onderzijde van de auto. Weg. De demper heeft een tijdje tegen de schokdemper geschuurd, dat was vast het geluid dat ik de laatste weken hoorde in een snelle bocht naar rechts.
Daarnaast bleek de pijp bij de middendemper doorzichtig te zijn. Wat een tegenvallers....
Jan heeft een paar weken geleden zelf een nieuwe uitlaat aan zijn e30 gehangen. Aan de oude beugels, die bij het oud ijzer lagen, zat exacte het goede beugeltje. Dus die heb ik eraf geslepen en aan de auto gelast. Vervolgens na de 2K lak netjes in de bodemprotectie gespoten.
Vervolgens heb ik de uitlaat dichtgebakken. Het bleek dat daar echt noodzaak voor was, de ene pijp was aardig dunner dan de andere. Maar het is prima gelukt! Daarna hebben we de oliewissel gedaan, dat was ook wel nodig na 2 jaar

Inmiddels was de prut op de uitlaatbeugel droog en hebben we de auto weer ingeklaard gezet. Proefritje gemaakt en alles is knorde, afgezien van die bak en krukaskeerring die we niet hebben vervangen

Jan is erg te spreken over de cabrio, ik over het eten van zijn moeder. Mijn dank aan de hele familie Groen is groot!
Nu opzoek naar een bak met het juiste nummer...
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Dus wel wat werk verricht maar toch een flinke tegenvaller met de bak.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.