En nu gaat er emmer zarte pus komen.. niet normaal.
Niet lezen als je vrolijk bent, want ik ben er bijna van overtuigd dat er een complot tegen mij is.
Zoals de meesten van jullie weten is mijn toch wel redelijk nette e23 fors beschadigd terug gekomen na repatriëring van de ANWB.
Totaal heb ik ca 6000 euro directe schade, plus nog een keer 1000,- aan indirect.
Ik kan glashard de meeste schade aantonen, maar om een heel lang verhaal kort te maken: de ANWB ziet dit anders, en wil slechts een heel klein deel van de schade vergoeden.
Ondanks de bewijzen, ondanks de geldige taxatie, ondanks mijn correcte manier van handelen..
.. gelukkig leven we in een rechtstaat:
Ik ben al jaren lid van de DAS - rechtsbijstand - dus: hop voor het eerst van mijn leven gaan we daar gebruik van maken.
Na 3 weken nadenken, krijg ik een melding: dit geval valt niet onder dekking...kleine lettertjes. Details heb ik geëist op brief. Wees gerust: dat volgt, want ook deze nare mensen ga ik waar ik kan aan de hoogste boom hangen.
Inmiddels zitten we dus op 2 irritante externe elementen, waarvan je als gewone particulier toch van mag verwachten dat er enige vorm van normaal omgangsverkeer mag zijn..
Nummer 3 - in dezelfde week - was van een andere categorie:
Een eerder uitgevoerde zenuwbehandeling aan een van kiezen bleek niet goed uitgevoerd...kan gebeuren, maar nu mag ik naar de kaakchirurg. Altijd fijn. Temeer daar ik extreem beroerd reageer op antibiotica.
Dat wordt weer minstens 1 week uit de roulatie.
Nummer 4 (allemaal in de zelfde week..)
Ik ben een redelijk hifi freak, daartoe draai ik met Rotel spullen. Niet het allerbeste, maar toch, je kan er een leuke auto voor kopen.
Mijn digitale voorversterker is 4 jaar oud, maar valt nu en dan zomaar uit. Volledig resetten is de remedie, maar dan moet je ook alles weer in stellen.
Ik heb tenslotte 5 jaar volledige garantie, dus hop terug naar HOBO in Zeist..
Helaas meneer van der linden, u bent als 2e eigenaar (gekocht van een goede vriend van me, 3 week na nieuw aanschaf) helaas niet gedekt door garantie. Deze is niet overdraagbaar.
Onhoudbaar natuurlijk, maar je mag wel weer een briefje sturen. Overigens kan ik HOBO hifi nu al op de zwarte lijst zetten: wat een ongelofelijke horken werken daar zeg. Totaal niet hulpvaardig en domweg negatief qua instelling. Natuurlijk had ik achteraf die vriend van mij moeten sturen, maar een dergelijke belachelijke manier van afhandeling van een dergelijk topproduct?? Echt totale waanzin.
Nummer 5 (eigenschuld?)
De 635 had een platte accu. Raar, want na mijn 4 weken vakantie was het starten lopen. Ik denk dat ik de lichten aan heb laten staan ofzo, dom maar goed.
Opgestart met kabels...maar omdat de auto zonder de cv open is gemaakt komt er dan weer stroom op als je hem start.
Gevolg? cv gaat dicht...sleutels liggen in de auto. Ja, dan leer je echt kroatisch vloeken.
Gelukkig was het droog. Dus eerst de benzine pomp even doodgemaakt, zodat de auto stil viel.
Vervolgens toch echt een uurtje of 2 aan het kutten geweest om haar zonder schade open te krijgen.
Welnu, achteraf blijkt dat heel simpel: oh nee dat ga ik maar even niet op een forum zetten. Een e21 is namelijk precies zo...
Nummer 6 is (denk ik) nog uitgebleven, oh nee, het is een nieuwe week
Resume:
- ANWB - huidige status: oplichters - ws stijgend naar echt totale eikels
- DAS- idem dito
- HOBO Hifi - echt een ongelofelijk kloten bedrijf.
- Rotel group (eigenlijk BWgroup) - twijfelachtig - u hoort nader.
- BMW in het algemeen: