Wat heb jij vandaag gedaan?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Wil je die varioring er als de gesmeerde bliksem weer in zetten ouwe!
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Beetje neuzelen en niet eens E21. Recent een zooi stelplaatjes voor met name de S14 op de kop getikt waarmee ik nu alle maten op voorraad heb. Werd tijd om dat te gaan ordenen omdat ik elke keer zat te klooien met een berg plaatjes. Alles door elkaar dus steeds alles opmeten, etc. Dus mooi kitje gebouwd van de plaatjes, de M hevel en een micrometer, dat werkt wel ff prettiger.


Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Duur doosje..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Voor het eerst in jaren zit ik in een trein, momenteel. Zeker voor t eerst deze eeuw, maar wellicht wel sinds 18 jaar....
Het pas me nog steeds niet....
Het pas me nog steeds niet....
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vorige week heb ik de kofferdeksel van de E34S verder afgebouwd. Daarbij heb ik een nieuwe sierplaat gemonteerd. Deze is M5 specifiek en de oude was na ruim 24 jaar behoorlijk verweerd. Nieuwe zijn nog gewoon leverbaar en ziet er heel wat beter uit. Verder heb ik de ontbrekende delen van de gereedschap set toegevoegd en nog een aantal niet-echt noemenswaardige details afgehandeld.
Het upgrade-project naar het HiFi systeem is inmiddels grotendeels afgerond. Daar staan nog twee taakjes open, en die zijn beide afhankelijk van het herstel van de beschadiging in het leer van het deurpaneel rechtsvoor. Daarvoor ben ik op dit moment in contact met een vertegenwoordiging van http://www.colourlock.nl . Die heb ik een korte probleem beschrijving gegeven waarop ik vandaag een eerste antwoord heb gekregen.
Kort samengevat bieden zij een oplossing met vloeibaar leer die in de juiste kleur afgewerkt wordt. Voor ruim 150 Euro leveren ze een complete kit inclusief de benodigde ‘silbergrau’ kleur, maar die laatste is ‘make to order’.
Al met al lijkt mij dit een interessante oplossing die ook nog eens tuk goedkoper dan het bestellen van nieuwe panelen. Dan ben ik al gauw 1500 Euro kwijt en dat geld steek ik liever in een nieuw stuurhuis.
Vanmiddag heb ik de deurgreep van het deurpaneel rechtsvoor weer gemonteerd. Mijn E34S heeft nog de losse deurgreep die met twee schroefjes aan de armleuning gemonteerd is. Die zat niet meer helemaal op zijn plek, doordat de plastic versteviging aan de binnenzijde te zwak was. Hierdoor kreeg het cardboard de volle laag bij het openen-en dichtdoen van de portier. Het cardboard is hiertegen niet bestand waardoor dit plaatselijk is ingescheurd. Dit is een veel voorkomend probleem bij de vroege E34’s met deze constructie.
Ik heb een nieuw plastic plaatje van 1,5mm dikte op maat gemaakt en verlijmd met bison-kit. Deze biedt voldoende stevigheid voor de deurgreep. Het meeste werk zat hem in het boren van de drie gaten voor de deurgreep (een pas-gat en twee schroefgaten).
Het upgrade-project naar het HiFi systeem is inmiddels grotendeels afgerond. Daar staan nog twee taakjes open, en die zijn beide afhankelijk van het herstel van de beschadiging in het leer van het deurpaneel rechtsvoor. Daarvoor ben ik op dit moment in contact met een vertegenwoordiging van http://www.colourlock.nl . Die heb ik een korte probleem beschrijving gegeven waarop ik vandaag een eerste antwoord heb gekregen.
Kort samengevat bieden zij een oplossing met vloeibaar leer die in de juiste kleur afgewerkt wordt. Voor ruim 150 Euro leveren ze een complete kit inclusief de benodigde ‘silbergrau’ kleur, maar die laatste is ‘make to order’.
Al met al lijkt mij dit een interessante oplossing die ook nog eens tuk goedkoper dan het bestellen van nieuwe panelen. Dan ben ik al gauw 1500 Euro kwijt en dat geld steek ik liever in een nieuw stuurhuis.
Vanmiddag heb ik de deurgreep van het deurpaneel rechtsvoor weer gemonteerd. Mijn E34S heeft nog de losse deurgreep die met twee schroefjes aan de armleuning gemonteerd is. Die zat niet meer helemaal op zijn plek, doordat de plastic versteviging aan de binnenzijde te zwak was. Hierdoor kreeg het cardboard de volle laag bij het openen-en dichtdoen van de portier. Het cardboard is hiertegen niet bestand waardoor dit plaatselijk is ingescheurd. Dit is een veel voorkomend probleem bij de vroege E34’s met deze constructie.
Ik heb een nieuw plastic plaatje van 1,5mm dikte op maat gemaakt en verlijmd met bison-kit. Deze biedt voldoende stevigheid voor de deurgreep. Het meeste werk zat hem in het boren van de drie gaten voor de deurgreep (een pas-gat en twee schroefgaten).
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik kan Colourlock alleen maar aanbevelen! Zeer prettige en kundige mensen.
Doe Tiemen de groeten van me..
Doe Tiemen de groeten van me..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
ik ben, anders dan Ite, een El cheapo basterd, of te wel, ik heb het interieurtje van de 325iA cabrio zelf gedaan. Werkt uitstekend! prima spul!
Last edited by uwbuurman on Fri Jan 31, 2014 10:19 pm, edited 1 time in total.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Hahaha, ik ben ook dhzer hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vanmorgen heb ik bij BL-parts een servo motor voor een E34/E32 schuif/kantel dak opgehaald. Deze had ik nodig om de sloop-cassette die ik al een poosje had liggen zonder gedoe te demonteren. BMW levert namelijk geen nieuwe geleider rails meer, enkel de linker voor de modellen na 9/1992.
Maar goed, het demontage van de sloop cassette ging niet makkelijk. Een van de geleiders zat muurvast en kon alleen maar omhoog en dat maakt het verwijderen van het jaloezie lastig. Die hoefde ook niet heel te blijven dus dat was een bron van zorg minder. Na een uurtje had ik het dakje eraf en kon ik bij de geleiders, maar die blijken kansloos => dezelfde barstjes in het kunststof dus onbruikbaar. Dan kan ik net zo goed met mijn eigen exemplaren door. Die zijn beter!
Al met al wel een leerzame ervaring aangezien ik nu weet hoe een schuif/kantel dak efficiënt gedemonteerd kan worden.
Maar goed, het demontage van de sloop cassette ging niet makkelijk. Een van de geleiders zat muurvast en kon alleen maar omhoog en dat maakt het verwijderen van het jaloezie lastig. Die hoefde ook niet heel te blijven dus dat was een bron van zorg minder. Na een uurtje had ik het dakje eraf en kon ik bij de geleiders, maar die blijken kansloos => dezelfde barstjes in het kunststof dus onbruikbaar. Dan kan ik net zo goed met mijn eigen exemplaren door. Die zijn beter!
Al met al wel een leerzame ervaring aangezien ik nu weet hoe een schuif/kantel dak efficiënt gedemonteerd kan worden.
Carpe Diem, Raymond
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Met de Z3 op pad geweest. Met behulp van meneer Ruud Z3Specialist.com de laatste puntjes op de 'i' gezet vwb een haperende kapbediening en speling op de stoelen. Nog maar ff een verse APK erop en overwegen of ik de vraagprijs wat ga verhogen, al dan niet na Gerwin in te huren voor een dagje poetsen haha!
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Heb inmiddels de spullen compleet dus kom maar op 

Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Hmmmm ik zie net dat jij tegenwoordig auto's poetst met bagger ipv klei. Twijfelmomentje haha!
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Haha, ja was mijn harde schijf aan het doorspitten, dan kom je nog eens wat tegen he



Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired