Eindelijk weer een beetje tijd gevonden om wat te doen. Aanstichter is eigenlijk Pa die de beitel ter hand nam en een stuk van de wielkast voor heeft schoon gemaakt. Vervolgens was er de vraag of ik de geluidsdemper van de kettingzaag even kon lassen en toen ik er toch was…. Tja, dan maar weer aan het werk

Ik had de langsdrager eerder al verwijderd en wat daar onder zat is ook ellende. Er was al eerder wat aan gebakken en hoewel de herstelde langsdrager niet in beeld zou zitten, want achter het spatbord, heb ik met de ervaring van andere “gerepareerde” plekken besloten de bende toch kaal te halen. En gelukkig maar….
Deel schoongemaakt:
Zeer slecht herstelde randjes:
Drama onder de antidreun
Beetje meer schoon:
Nare hoekjes:
Herstelde ellende maar opnieuw uitstukken
Bijna helemaal kaal:
En dan spot je dit… Dat wordt weer boren, herstellen en lassen….
Dan de rest in de roestomvormer
En dan de bende uitstralen waar ellende zit:
En in de zinksnotter. Dit ga ik nog in kleur/aflak zetten, er komt een nieuwe langsdrager overheen en dan kom je er niet meer bij, ook niet met stralen van de cas.
Dan de nieuwe oude langsdragers. Eerder had ik de verschillen al laten zien, nu moest ik ze nog even herstellen. Hier zie je het ontbrekende puntje in vergelijking met de nieuwe (type 2 die er dus niet op komt)
Gaatjes:
En dan hersteld, met proplasgaten en in de zinkspray:
Dan de andere zijde, die is wat slechter.
Rotte stuk eruit en een donorstukje maken:
En bij z’n broertje:
