verschillende mensen hebben gezegd dat ik bij wallothnesch zou moeten kopen , ik vraag me af waarom.
ik wat prijzen opgevraagd bij dealer en op site bij walloth.
2 voorbeelden
achterpaneel voor bmw e21 bij walloth 317,10 bij dealer 254 , achterscherm bij walloth 376 bij dealer 302 alle prijzen zijn inclusief btw.
dealer lijkt me toch een stuk goedkoper.
beter bij dealer kopen dan walloth
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: beter bij dealer kopen dan walloth
Er spelen twee dingen. WN is oorspronkelijk begonnen met het opkopen van oude voorraden bij dealers en kon daarmee originele onderdelen (new old stock) leveren tegen soms scherpe prijzen. Toen die voorraad een beetje uitgeput begon te raken is men op zoek gegaan naar alternatieven en in veel gevallen is dat imitatiespul van inferieure kwaliteit, daar is op het Engelse gedeelte ook een draadje over: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=22095
Ofwel, al het gedonder met minder goed spul heeft meerdere mensen al doen besluiten daar alleen nog in hoge uitzondering wat te bestellen. Beter (soms) iets duurder van de dealer maar wel in 1x goed.
Daarnaast kun je evengoed nog veel originele delen bij ze bestellen, maar die moeten ze zelf ook bij de dealer halen dus betaal je de Duitse dealerprijs min hun korting maar plus hun winstopslag en verzendkosten, in diverse gevallen is dat inderdaad duurder dan als je het zelf bij de dealer bestelt.
Ofwel, al het gedonder met minder goed spul heeft meerdere mensen al doen besluiten daar alleen nog in hoge uitzondering wat te bestellen. Beter (soms) iets duurder van de dealer maar wel in 1x goed.
Daarnaast kun je evengoed nog veel originele delen bij ze bestellen, maar die moeten ze zelf ook bij de dealer halen dus betaal je de Duitse dealerprijs min hun korting maar plus hun winstopslag en verzendkosten, in diverse gevallen is dat inderdaad duurder dan als je het zelf bij de dealer bestelt.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: beter bij dealer kopen dan walloth
Ik koop in principe ook alles van de dealer. Maar soms kan W&N nog wat leveren dat de dealer niet meer heeft.