Het oude front was, net als de rest van de auto, verknoeid met halfbakken laswerk en veel plamuur.

De accubak is ooit opnieuw vastgelast. Maar hoe…

Het oude front heb ik in delen verwijderd.


Daarna hebben we deze roest aan de randen en balken


Deze plamuur in de hoek die ik nog niet heb vervangen. Weer 4 mm dik!


De boel moest eerst ontroest en gerepareerd worden. Dus in de Rustico gel. Dan wordt alles zwart en vreet de roest weg.




Vervolgens alleen even met de hand een staalborstel er over en dan is dit het resultaat.



Het deel waar de plamuur in de hoek van het binnenscherm zat moest ik ook vervangen. Ik heb daar het meest passende deel donor in gezet dat ik aan de hele auto heb gezet. Dit komt van de
1978 ONK 323i van Jarno, gelijk aan de mijne dus. Hier zie je de hoek liggen.


En het deel ontleed in onderdelen

Stuk uitgesneden

En donor ingelast

Afgewerkt


En in de rode sputter

Vervolgens heb ik de randen hersteld en de proplasgaten geboord.


Vervolgens is dit het plaatje en is de auto klaar om het front te ontvangen

Om het front erop te zetten heb ik de auto even op spanning gezet, de dragers gericht. Een sjorband is altijd makkelijk!



Vervolgens de ene zijde vast gelast

en de andere zijde op maat vastgeklemd.



En afgelast.

Aan de onderzijde aan de chassisbalken heb ik alles gelast zoals BMW het voorschrijft in het blauwe handboek. Dat is wel wat beter dan hoe het oude front eraan geknoeid was…



Mooie aansluitingen overal.




Een donor accubak erin gezet


En dan zit het front er op!
