Wat heb jij vandaag gedaan?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nice! We hebben hier ook nog wel een paar gegadigden!
Regards/groeten, Jeroen
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
Ooowww.. nou je het vraagt.
In den schuur bij je op de hoek staat nog een E32 750 die 10 jaar geen spons, zeep, water of laat staan een cleaner heeft gezien.
Ik denk dat je daar enorme stappen maakt en heel veel van leert (mocht dat met zo'n collectie nog nodig zijn
)
In den schuur bij je op de hoek staat nog een E32 750 die 10 jaar geen spons, zeep, water of laat staan een cleaner heeft gezien.
Ik denk dat je daar enorme stappen maakt en heel veel van leert (mocht dat met zo'n collectie nog nodig zijn
-
Roelof
- E21 VIP

- My E21(s): '80 320 baur
Gistermiddag nog een partijtje nieuwe oldstock e21 onderdelen gehaald, vanalles wat en diverse dingen bewaar ik voor de baur. Onder andere nieuwe radiateur, schakelaars aan stuur, koplampen, 4 cilinder carterpannen, uitlaatsystemen 320/6 enzenz. Weet iemand toevallig of enkele koplampen met wiswas zijn geleverd?
Vandaag de baur maar op een iets veiliger locatie gezet 20 meter verderop, anders komt er vast een kras of deuk in...
En tussendoor ook nog maar wat met de kashmir aan het slijpen en lassen
Vandaag de baur maar op een iets veiliger locatie gezet 20 meter verderop, anders komt er vast een kras of deuk in...
En tussendoor ook nog maar wat met de kashmir aan het slijpen en lassen
- 323baur
- E21 VIP

Yup, volgens de eba die ik heb is er swra op geleverd, dat ziet er heel vreemd uit trouwens.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik ook niet, en daarstraks kwam ik toevallig deze nog tegen, ook met wiswas
mss goedkoop om met te experimenteren en om te bouwen naar ronde koplampen?
http://www.kapaza.be/nl/onderdelen/e21- ... 983893.htm
http://www.kapaza.be/nl/onderdelen/e21- ... 983893.htm
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
Een poosje geleden, het was nog in de vorige koude periode (november), moest ik s'ochtends vroeg naar Hellendoorn. Dat is een mooi binnendoor, dus stuurman-weggetje, maar daar was geen lol aan omdat de E39 voor geen meter stuurde; het stuurwiel bleef hangen en bij een verre stuuruitslag naar rechts schreeuwde de pomp. Eenmaal thuis bleek het PAS reservoir bijna leeg te zijn. In eerste instantie maar weer bijgevuld, maar het was duidelijk, ergens zat een lek..... Die leek van de aansluitingen van de slangen op het PAS-reservoir te komen, die laatste was tijdens de voorlaatste werkzaamheden in Augustus vervangen, dus eerst maar de slangklemmen wat verder aangeknepen. Het was verder duidelijk dat de slangen moesten worden vervangen, maar ja die liggen er ook niet van vandaag op morgen en voor een auto die dagelijks wordt gebruikt is een tijdelijke fix dan wel handig.

Nieuwe slangen had ik inmiddels al bij Smudde besteld, maar omdat December altijd hectisch bij ons is, moest het vervangen ervan uitgesteld worden tot de kerstvakantie.

Het vervangen van de slangen elf is amper een uur werk, maar de meeste tijd ging zitten in het schoonmaken van de ranzigheid die de ATF film naar zich toe trekt; wat een klein beetje lekkage wel niet teweegbrengt, zoals bijvoorbeeld op de amper drie maand oude slangen en de secundaire waterpomp van de kachelkringloop.

Achteraf gezien had ik ze beter met de laatste werkzaamheden van Augustus mee kunnen nemen; ze kosten de wereld niet en het extra werk was te verwaarlozen omdat BMW's in tegenstelling tot de directe concurrentie erg goed in elkaar geschroefd zijn. Bijna alle aanbouwdelen zijn binnen een uur bereikbaar.

Eigenlijk betreft het hier een quick-fix, maar voorlopig hoef ik hier niet meer naar om te kijken.

Nieuwe slangen had ik inmiddels al bij Smudde besteld, maar omdat December altijd hectisch bij ons is, moest het vervangen ervan uitgesteld worden tot de kerstvakantie.

Het vervangen van de slangen elf is amper een uur werk, maar de meeste tijd ging zitten in het schoonmaken van de ranzigheid die de ATF film naar zich toe trekt; wat een klein beetje lekkage wel niet teweegbrengt, zoals bijvoorbeeld op de amper drie maand oude slangen en de secundaire waterpomp van de kachelkringloop.

Achteraf gezien had ik ze beter met de laatste werkzaamheden van Augustus mee kunnen nemen; ze kosten de wereld niet en het extra werk was te verwaarlozen omdat BMW's in tegenstelling tot de directe concurrentie erg goed in elkaar geschroefd zijn. Bijna alle aanbouwdelen zijn binnen een uur bereikbaar.

Eigenlijk betreft het hier een quick-fix, maar voorlopig hoef ik hier niet meer naar om te kijken.

Last edited by raymondw on Sun Dec 28, 2014 4:23 pm, edited 1 time in total.
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

Mooi he die e39s. Ik heb me ook over de geweldige bouwkwaliteit verbaasd.
Het is net lego.
En ook ik mag een paar slangen van de servo gaan vervangen, want bij mij zweten ze ook.
Het is net lego.
En ook ik mag een paar slangen van de servo gaan vervangen, want bij mij zweten ze ook.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Heb je het reservoir ook vervangen Raymond? Ik begreep van koos dat deze willen verstoppen of is dat alleen bij de e90/91?
So many cars, so little time
Hoi Mike,Wondermike wrote:Heb je het reservoir ook vervangen Raymond? Ik begreep van koos dat deze willen verstoppen of is dat alleen bij de e90/91?
Het zijn dezelfde potjes, dus geld ook voor de E39. Daarom heb ik die tijdens de voorlaatste werkzaamheden (vervangen kachelkraan, thermostaat + waterslangen) eind Augustus al meegenomen om dezelfde reden die Koos aan heeft gegeven.
Achteraf gezien had ik die twee slangen toen net zo goed mee kunnen nemen, maar ja; achteraf heeft iedereen de wijsheid in pacht.
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Het is zelfs nog hetzelfde potje dat ook in de e30 wordt gebruikt. Het filter zit er in gegoten, dus niet te verwisselen, maar wel belangrijk om eens in de zoveel tijd te vervangen. Een nieuwe servopomp kost aardig meer. En die slangen worden hard, ik denk van de atf. Als je het reservoir dan gaat vervangen is het eigenlijk altijd prijs en kun je nieuwe slangen halen...
Goed bezig, Raymond!
Goed bezig, Raymond!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Oh zo bekend! Was hier goed om even de gedachten te verzetten en de duinen in te duiken, maar de camera wel mee. Want je weet tenslotte maar nooit...

Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Inmiddels al weer gisteren

Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau