Al snel kwam ik een BMW E21 315 in hennarot met een vijfbak tegen welke relatief in de buurt stond en op 31 december 2014 ben ik samen met een maat de auto wezen bekijken. Optisch is de auto niet super maar technisch was hij in redelijke goede staat. Daarnaast is hij APK goedgekeurd tot april 2016 dus voorlopig heb ik hier geen omkijken. Na een proefrit gemaakt te hebben en wat euro's achtergelaten te hebben heb ik de auto direct (probleemloos) naar Goes gereden.
Voor zover we konden zien zonder de auto op een brug te zetten, is de auto redelijk hard en heeft hij wat roest op de bumpers, klein beetje op de B stijl en aan de onderzijde van de motorkap. Ook heeft hij al voor een langere periode geen was/poetsbeurt meer gehad en zitten er 2 verschillende velgen op.
Helaas begon het jaar wat minder, want op de ochtend van 1 januari werd ik erop geattendeerd dat de auto benzine lekt. Niet echt handig met oud en nieuw, maar de auto heeft dat gelukkig zonder kleerscheuren overleefd. De auto heeft recentelijk twee nieuwe tanks gehad en voor zover ik kan zien, zit het probleem hem in de rubberen slang tussen de vuldop en de tank. Of de klem die deze slang aan de tank bevestigd zit niet goed vast, of de slang heeft zijn beste tijd gehad. Maandag gaat hij de brug op om te kijken wat er aan de hand is. Als de auto dan toch op een brug staat, wordt de (nieuwe) uitlaat goed gemonteerd (deze rammelt nu) en laat ik kijken of hij technisch verder goed is.
Een echt plan heb ik nog niet echt. Ik wil hem in ieder geval technisch goed maken, zodat ik hem in ieder geval de komende maanden kan gebruiken zonder technische problemen. Daarnaast krijgt de auto een zeer grondige poets/polijst beurt (wanneer we even wat beter weer hebben) zodat hij er weer wat beter uit ziet, ga ik kijken hoe ik de bestuurdersstoel netjes krijgt (deze is versleten/gescheurd) en waarschijnlijk gaat de bonte verzameling velgen veranderd worden naar 1 set complete originele velgen.
Ik lees hier al een tijdje mee en heb 1 ding al zeker geleerd; jullie zijn gek op foto's!