Graag stel ik mij even voor:
Ik ben Martijn, 26 jaar en woonachtig in de omgeving Utrecht. Afgelopen juli heb ik een Reseda Grüne BMW E21 320/6 automaat uit 1979 gekocht bij ADV-Automotive in Noord-Scharwoude. Doel van de auto is om in de zomermaanden lekker te kunnen genieten van deze heerlijke zescilinder

De auto had 133.000 Km gelopen waarbij recentelijk de distributieriem en de stuurbekrachtiging waren vervangen. Extra opties die de auto heeft: Groen getint glas, schuif/kanteldak, stuurbekrachtiging en elektrische ramen. In de basis is het een redelijk goede auto met een aantal aandachtspunten:
- In de kofferbak heeft een gastank gelegen waarbij de oude gaten niet mooi zijn gedicht;
- In de kofferbak zijn beide hoekplaten van de bodem verrot;
- De rechter dorpel is verrot;
- De rechter bodemplaat is verrot (groot gat);
- De linker dorpel begint te komen;
- De linker bodemplaat is verrot;
- Kleine plekjes (onderkant deur, rooster motorkap etc.).
Kortom er moet nog wat gebeuren. Hiervoor staat de auto bij een plaatwerker waarbij ik rustig in de avonduren de kofferbak, dorpels, bodemplaten, schuifdak en zijpanelen aanpak.
In de tussentijd heb ik de voor- en achterbumper alvast opgeknapt (nieuwe strips, boutjes en moertjes etc.) waarbij de voorbumper opnieuw is verchroomd door Galvame in Rotterdam. Hiervan zal ik later nog een paar foto’s plaatsen. Daarnaast heb ik via Ite ook al een leuke set Melber velgjes gekocht.
Zodra de auto klaar is bij de plaatwerker gaat het interieur weer in de auto. Heeft iemand nog een adres waar ik nieuw ondertapijt (isolatiemateriaal) kan kopen?
De auto loopt netjes alleen doet de temperatuurmeter het niet altijd. Daarnaast moet hij een beurt krijgen waarbij ik graag al de carburateur wil reviseren (is wat aan de vieze kant) Echter had ik van de verkoper begrepen dat het nogal lastpakken zijn. Heeft iemand nog een goed adres voor het reviseren van de carburateur?
Hierbij een aantal foto’s van hoe de werkzaamheden verlopen. Op de laatste twee foto’s kan je zien hoe de kofferbak al geworden is: http://www.mijnalbum.nl/Album=M8HJZ637#QKOS8EO8
Tot de volgende update!
Met vriendelijke groet,
Martijn