Dashcam aangeboden

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Jeroen797
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): '84 BMW 315

Dashcam aangeboden

Post by Jeroen797 »

Ik weet niet of dit de juiste plaats op het forum, maar ik heb een mooie BlackVue DR550GW-2CH (camera voor en achter met wifi en GPS) met 16GB geheugen over.

Image
Image
Image
Image
Image

En de desbetreffende camera in de oude 508 SW van mijn pa:
Image

Ding is zo goed als niet, werkt perfect en is zo goed als compleet (nieuwe plakstrips op de houders geplaatst, alleen de lipjes waarmee je de kabels wat beter mee weg kan werken heb ik niet meer. Mag weg voor 250 euro, maar clubleden mogen hem ophalen voor 225 euro.

Linkje naar MP voor meer info: http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... amera.html

"If somebody that doesn't know anything about cars just can buy the same car as me, well that's not right. I love cars, so mine should go a little bit faster."
- Matt Leblanc over het customizen van je auto.

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: Dashcam aangeboden

Post by uwbuurman »

Ben geïnteresseerd, maar waarom doe je m weg?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen797
Upcoming E21 fanatic

Post by Jeroen797 »

uwbuurman wrote:Ben geïnteresseerd, maar waarom doe je m weg?
De dashcam komt uit de auto van mijn pa, alleen die heeft sinds januari een nieuwe auto. Hierin ga ik een nieuwe type dashcam plaatsen (niet omdat deze tekort komt, maar hij test dashcams voor mij uit) dus is deze overbodig geworden (in mijn E21 komt een ander type).
"If somebody that doesn't know anything about cars just can buy the same car as me, well that's not right. I love cars, so mine should go a little bit faster."

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

OK, jij test meerdere voor previews oid? Dan een gewetensvraag, is het echt een goede en wat zijn de minpunten? Hoelang kun je filmen in de loop functie, voordat hij opnieuw begint? Ik wil m gewoon met het contact laten starten en filmen, zonder dat ik m steeds zelf aan en uit moet zetten, kan dat?

@ mod Jeroen: afsplitsen naar een apart draadje kan ook voor.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen797
Upcoming E21 fanatic

Post by Jeroen797 »

uwbuurman wrote:OK, jij test meerdere voor previews oid? Dan een gewetensvraag, is het echt een goede en wat zijn de minpunten? Hoelang kun je filmen in de loop functie, voordat hij opnieuw begint? Ik wil m gewoon met het contact laten starten en filmen, zonder dat ik m steeds zelf aan en uit moet zetten, kan dat?

@ mod Jeroen: afsplitsen naar een apart draadje kan ook voor.
Ik ben van plan om met een maatje een webshop te starten waar we o.a. dashcam aan willen gaan bieden. Zover is het nog niet, maar ben voor de lol ondertussen wat verschillende merken en types aan het testen (hou van dit soort gadgets).

Dit model (en andere BlackVue dashcams) neemt filmpjes op van maximaal 5 minuten, tenzij er een "event" gebeurt. Op het 16 GB kaartje kan (afhankelijk van de ingestelde kwaliteit, zo'n 3 à 6 uur opgenomen worden, voordat de oudste beelden weer worden overschreven. De dashcam wordt gevoed via de 12V aansluiting in de auto en afhankelijk hoe deze werkt in een auto sluit de dashcam automatisch af of niet. In de 508 SW stond er alleen stroom op de 12V wanneer de sleutel in het contact zat en hier ging het dus perfect. Echter in de Fiesta van een maatje van me stond hier continu stroom op en moest je hem handmatig uitschakelen, al zijn hier oplossingen voor).

Pluspunten van deze camera zijn de bouwkwaliteit, het feit dat deze een camera zowel voor als achter heeft (achterste hoeft trouwens niet perse aangesloten te worden), GPS welke hij zeer snel oppakt en de Wifi waarmee je onderweg gemakkelijk via je tablet of telefoon beelden terug kan kijken (of live mee kan kijken). De voorste camera kan je ook gemakkelijk uit de houder halen, waneer je ergens staat waar je het niet aandurft om de dashcam te laten zitten. Wanneer je hem op wilt bergen, zit er een lenskapje bij (voor alleen de voorste camera) om het niet te beschadigen.

Nadelen van deze camera vindt ik zelf dat de "filmpjes" maar 5 minuten (of korter) zijn. Stel je wilt een rondje Nurnbergring filmen, moet je daarna dus wat knippen/plakken om er 1 filmpje van te maken. Ook de software op de PC (voor de Mac in ieder geval) is niet super stabiel en wat langzaam. Ook het bijgeleverde USB adapter, waarmee het het geheugenkaartje direct in de PC kan stoppen is wat gammel en heb ik daarom nooit gebruikt. De beeldkwaliteit van beelden overdag is gewoon goed, maar s'avonds zijn de beelden wat minder, maar zeker bruikbaar.

Heb trouwens op youtube een kort filmpje staan. Hou hier wel rekening mee dat de kwaliteit toen niet op z'n hoogst stond en dat mijn vader achter het stuur zat :driving :
https://www.youtube.com/embed/xbx4gQa9Hrw

In het filmpje zie je onderaan het beeld km/pu staan, hier staat normaal je gereden snelheid, wanneer je een GPS signaal hebt. Echter dit gebeurde zo'n 20 seconden nadat hij wegreed en de camera had toen nog geen GPS-fix.

EDIT: Jeroen, bedankt voor het afsplitsen!
Last edited by Jeroen797 on Mon Feb 09, 2015 8:51 am, edited 1 time in total.

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Inderdaad topic even afgesplitst. Leuk onderwerp, ik heb er zelf ook 1 naast de spiegel hangen in de daily. Omdat bij mij ook de sigarettenaansteker permanent aan is heb ik ook even een ander (geschakeld) draadje opgepikt zodat ik er geen omkijken naar heb. Met alle idioten op de weg (ikzelf incluis uiteraard) vind ik het wel prettig om bewijs te hebben wat er is gebeurd. Zoals die keer dat het net goed ging, fietser die zich van links er gewoon voor mikt. Als je 'm aanrijdt dan ben je zonder beelden gewoon die BMW rijder die wel te hard gereden zal hebben en dus de sjaak.

En deze nog recentelijk, scootertje onderuit...

Regards/groeten, Jeroen
Jeroen797
Upcoming E21 fanatic

Post by Jeroen797 »

Jeroen, welke dashcam gebruik jij en hoe bevalt deze?

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Een complete el cheapo versie van Quintezz met een plastic lensje en geëxtrapoleerde HD kwaliteit. Geen top beeldkwaliteit en 's nachts ook niet heel bijzonder, maar wat mij betreft als extra veiligheid goed genoeg. Het is ook maar net wat je wilt bereiken maar als ik mooie beelden wil schieten (bijv met Alpen- en Eifeltrips) heb ik altijd nog een Samsung camera met zuignap die wel echte HD kwaliteit levert.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen797
Upcoming E21 fanatic

Post by Jeroen797 »

En verkocht!

Dash-shop.nl

Mijn '84 E21 315.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP

Post by uwbuurman »

Top!
It's the man next door!

1978 BMW 323i