Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4555
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
Mooi Koos!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
Ik heb een begin gemaakt met afkitten! Alleen even het frontje gekit, toch 2 uren mee bezig geweest. Kijken of ik dit weekend nog even wat kan doen, veel werk zit er aan de motorruimte, maar als ik die eenmaal klaar heb is de rest van de auto ook zo maar gereed, denk ik. De bodem zal ook wel veel werk vergen, met alle beugeltjes etc.
De kit heeft exact dezelfde kleur als de epoxy, dus echt veel zie je niet, van een afstandje.
De kit heeft exact dezelfde kleur als de epoxy, dus echt veel zie je niet, van een afstandje.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
Mooi zo, weer een stukje verder.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
ik zeg niertjes erop 

- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
Ik moet eerst nette vinden. Het schijnt dat Wondermike een setje mooie te koop heeft...
-
- Newbee
- Posts: 6
- Joined: Tue Mar 17, 2015 10:09 pm
- My E21(s): 323i 1981 manual
320/6 1982 manual
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
van zulke wagens gaat mijn bloed sneller stromen , mijn eerste wagentje was een 323i van 1980 ; zwarte kleur . succes met je hobby!
uwbuurman wrote:Zo. allereerst:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh ja, ik heb een auto gekocht... en wat voor auto... een 323i van 1978, dus pfl. hij is hier bekend en voorzover ik kan nagaan ben ik de 3de eigenaar van deze mooie wagen die hier op het forum is. Na me vorig jaar aangemeld te hebben, vanwege redenen die wel in mijn voorstelrondje staan, ben ik stiekum wel wat op zoek gegaan, maar ik had wel specifieke wensen en eisen. Zo heb ik het liefste een originele Nederlander en moest het 1 van de twee kleuren zijn die ik me kan herinneren van mijn vaders e21's. Dus of een polaris of een zypressgrune. De polaris e21 kocht mijn vader in januari 1979 en hij haalde hem op 1 dag voor mijn geboorte. Dit jaar is mijn zoon geboren, dus wat was er nog mooier om een polaris e21 te kopen in dat jaar? Voor mij een goed moment, in ieder geval.
Maar dat kleine, fijne mannetje hat qua zoektocht ook wat roet in mijn eten gegooid, want ja, zijn spullen moeten mee, dus z'n mams moest ook groter gaan rijden. Dus in april een 320d touringgekocht. Dus daar gaat je budget...De 323idroom naar achter geschoven en maar opzoek gegaan naar de beter 4cillinders of een 320/6. Een paar bekeken, en ik had nog een nette op het oog met iets werk, maar goed, het zijn geen nieuwe auto's. Tot dat een hele wijze man (ons aller Godfather Jeroen dus, maar dat begrepen jullie ook wel...)tegen me zei: "joh, ga nou voor die 323i, want jij bent toch snel uitgekeken op het langzamere spul". Hmmm, denk je dan, zo hij gelijk hebben? maar de onrust was al begonnen zonder dat ik het wist..... Toen wees hij me ook nog op een auto die volgens hem ergens te koop moest staan en die ik ook al had gespot op marktplaats.
Een polaris 323i van 1978, met 2.7 blok in originele look, dus 323i kop. Verder erg luxe met elektrische spiegels (type 1, hè!) elektrische antenne aan de BMW Bavaria cassettespeler, koplampwissers, recaro interieur, leren BMW sportstuur, een map aan facturen erbij, Bilstein/Eibach verlaging met 15" Alpina's in perfecte staat met hele goede banden, groen glas met een zonnebaan in de voorruit en gewoon een hele nette body. al met al, ver buiten mijn budget en denkpatroon tot dan toe. Maar de onrust was al begonnen.... Dus ik stuurde een mail aan die eigenaar. Geen snelle reactie, maar ja, niet iedereen zit de hele dag achter de pc, nietwaar. Maar de onrust was over gegaan in een knagend gevoel dat ik niet kon duiden...
De volgende dag laat ik die advertentie zien aan mijn vader, althans dat zou ik wel even doen, maar het ding was van internet gehaald!!Zou ik te laat zijn? waarom is die advertentie anders van MP af? Nu was de onrust duidelijk op de voorgrond getreden, ik baalde flink... Goed, na een paar uur maar weer eens de pc aan en even op het forum kijken, toch zoeken of die eigenaar hier ook nog ergens was, en ik vond m hier, dus ik heb de beste man, Giovanni, een pb gestuurd. Paar uur later een reactie op de mail, hij had de advertentie verwijderd omdat hij een beetje ziek werd van dat domme marktplaatsvolk (no offence!) De 323i stond nog te koop, voor de juiste koper. Paar keer wat heen en weer gemaild, foto’s gezien en om een lang verhaal kort te maken, dinsdags wezen kijken, later de week onderhandeld en zaterdag gehaald! Er zaten nog twee deuren en een motorkap bij, dus een aanhanger was ook nodig. Nou was ik met een vriend al op pad met een aanhanger en een trailer, dus dat kwam mooi uit!
Bij de AB (anonieme BMWverslaafden) vertelde ik deze week:
ik ben Koos, en ik heb een e21.
Bij de loods van Gio:
Onderdelen en auto opgeladen:
Auto op de trailer:
Onderweg hinderlijk gevolgd door een oude BMW. Bumperklevert...
En het laatste stuk de auto naar huis gereden:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
Ondertussen zijn we 78 pagina's verder en rijdt ie nog niet
Maar hou vol koos, je bent op de goede weg!

Maar hou vol koos, je bent op de goede weg!
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75

Nee 02 eerst, wel druk aan het sparen, zo komt er morgen weer een nieuwe origineel BMW voorscherm binnen

- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
Zoooo, eerst hier maar wat stof weg blazen. Een tijdje geen tijd gehad voor de e21, maar gisteren had ik vrij, dus weer lekker eens wat gedaan.
Onder de motorkap van de zwarte 323i van Arnold trof ik 2 gaten die de mijne niet had. Ik had snel door dat dat kwam omdat ik hier een donorstuk in gezet had, uit een auto waar geen stuurbekrachtiging in zat. Dit zijn de montagegaten voor het filterpotje.

Dus snel uitgemeten, afgetekend en geboord.

Daarna verder met kitten. Eerst de dopjes in de kofferbak




Daarna de grote dop


En de doppen in de auto.

Verder wat naden en naadjes gedaan.


Onder de motorkap van de zwarte 323i van Arnold trof ik 2 gaten die de mijne niet had. Ik had snel door dat dat kwam omdat ik hier een donorstuk in gezet had, uit een auto waar geen stuurbekrachtiging in zat. Dit zijn de montagegaten voor het filterpotje.

Dus snel uitgemeten, afgetekend en geboord.

Daarna verder met kitten. Eerst de dopjes in de kofferbak




Daarna de grote dop


En de doppen in de auto.

Verder wat naden en naadjes gedaan.


Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 8:43 pm, edited 1 time in total.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29936
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
Dam wat is dit fraai aan het worden Koos!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
En met een beetje prutsen vliegen de uren er doorheen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: one car, one colour! P75
Beter dan fabrieksnieuw straks. Ik kan niet wachten om deze gespoten te zien.
Topwerk Koos!
Topwerk Koos!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.