Wat heb jij vandaag gedaan?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik heb mij vandaag vooral verwonderd. Verwonderd over een hele vreemde sfeer op de weg, en dat in een flink deel van het land. De zon schijnt een keer en heel autorijdend Nederland wordt spontaan seniel ofzo? De raarste en sufste ongevallen en acties gezien vandaag. Was iedereen uitgelaten als koeien die voor het eerst de wei in gaan ofzo? Of haastig om thuis te komen met het mooie weer?
Heb auto's andersom zien staan, kop-staart botsingen gezien, mensen die zonder te kijken ergens heen gaan rijden en dan compleet verrast worden door een situatie die je al van mijlenver aan zag komen, of door andere weggebruikers! Dacht eerst dat het door de laagstaande zon kwam, maar ook als men van de zon af reed of in de schaduw, dan ging het net zo goed fout. Heel raar allemaal maar ik heb mazzel gehad haha
Verder erger ik me meer dan mateloos aan de ogenschijnlijk nog immer groeiende groep mensen die van mening is dat het meer dan genoeg is als je ongeveer 10% van je tijd op de weg let, de rest van de tijd mag je gewoon naar beneden turend pogingen tot doodslag met 100 km/u plegen. Nee ik ben geen heilige, maar wanneer gaat er nou een belletje rinkelen. Explosieve toename van het aantal mensen dat 'de macht over het stuur verliest' (zelfs in 30km zones???), onverklaarbare gevallen van van de weg geraakt, frontaaltjes, eenzijdige ongevallen, etc etc. Nee het heeft niks met telefoongebruik te maken, is ook niks gevaarlijks aan, dat kunnen we er prima bij doen. Zal ook eens een schrijfsel bij de ANWB neerpoten, kijken wat er dan gebeurt haha.
Zo. Hebben jullie weer. Maar ik ben het even kwijt
Heb auto's andersom zien staan, kop-staart botsingen gezien, mensen die zonder te kijken ergens heen gaan rijden en dan compleet verrast worden door een situatie die je al van mijlenver aan zag komen, of door andere weggebruikers! Dacht eerst dat het door de laagstaande zon kwam, maar ook als men van de zon af reed of in de schaduw, dan ging het net zo goed fout. Heel raar allemaal maar ik heb mazzel gehad haha
Verder erger ik me meer dan mateloos aan de ogenschijnlijk nog immer groeiende groep mensen die van mening is dat het meer dan genoeg is als je ongeveer 10% van je tijd op de weg let, de rest van de tijd mag je gewoon naar beneden turend pogingen tot doodslag met 100 km/u plegen. Nee ik ben geen heilige, maar wanneer gaat er nou een belletje rinkelen. Explosieve toename van het aantal mensen dat 'de macht over het stuur verliest' (zelfs in 30km zones???), onverklaarbare gevallen van van de weg geraakt, frontaaltjes, eenzijdige ongevallen, etc etc. Nee het heeft niks met telefoongebruik te maken, is ook niks gevaarlijks aan, dat kunnen we er prima bij doen. Zal ook eens een schrijfsel bij de ANWB neerpoten, kijken wat er dan gebeurt haha.
Zo. Hebben jullie weer. Maar ik ben het even kwijt
Regards/groeten, Jeroen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dat telefoongebruik ben ik volledig mee eens, maar dan ook meer dan volledig.
je kunt vaak al zien wie er aan het whatsappen is, vrouwen rijden dan vaak nog maar 70 op de snelweg en mannen rijden al slingerend door (ook ik ben geen heilige maar het whatsappen in de auto is toch tot minimale proporties gedaald).
Misschien goed dat er vanuit de overheid bijvoorbeeld een team voor een jaar ingesteld wordt die specifiek hierop controleert. Ze verdienen zichzelf wel terug en na een jaar kun je de beslissing nemen of je er mee doorgaat.
Groeten loentje
je kunt vaak al zien wie er aan het whatsappen is, vrouwen rijden dan vaak nog maar 70 op de snelweg en mannen rijden al slingerend door (ook ik ben geen heilige maar het whatsappen in de auto is toch tot minimale proporties gedaald).
Misschien goed dat er vanuit de overheid bijvoorbeeld een team voor een jaar ingesteld wordt die specifiek hierop controleert. Ze verdienen zichzelf wel terug en na een jaar kun je de beslissing nemen of je er mee doorgaat.
Groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
welke gek zit er nu nog op het forum. Ga slapen, dan ben je morgen wakker in de auto... (maar ik ben het wel eens met jullie...)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Beetje zitten spelen met een foto van Veillard tijdens de OGP van 2011, het jaar dat ik ook een hele serie foto's met dikke vlammen maakte van hem. Met wat knutselen en bewerken is deze ook wel leuk geworden, op 2 wielen de hairpin aan het einde van het rechte stuk in (Nurburgring Grand Prix Strecke).
En zo probeer ik regelmatig wat leuks te hebben voor het topic Your pic or video of the day!

En zo probeer ik regelmatig wat leuks te hebben voor het topic Your pic or video of the day!

Regards/groeten, Jeroen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Hoi allemaal,
Afgelopen maandag avond heb ik de rem-bekrachtiger en hoofdremcylinder van de E28S teruggekregen. De z.g. 'low-pressure' body-seal was op zijn raakvlakken met de behuizing i.d.d. vierkant geworden, wat de lekkage verklaart.
Direct daarna beide delen weer ingebouwd, wat op zich mee viel, alleen de toegang tot de M8 moer linksboven van de hydraulische bekrachtiger was wat beperkt, maar je hoeft geen Houdini te zijn. Dan merk ik dat het met mijn rug ook weer beter is, want last heb ik niet gehad. Dat was vorig jaar met de E34S wel anders.
Robijn heeft de seals van de remvloeistof reservoir ook vervangen, maar toen ik deze er weer op wilde drukken viel op dat de aansluiting voor de voedende slang naar de koppeling een beetje uit-gelubberd is (ovaliteit op de binnenkant van de aansluiting). Robijn kon deze vanaf Ate niet los leveren, alleen met nieuwe hoofd-remcylinder, maar BMW wel, ook Norbert schrok van de prijs dus het was kiezen uit twee kwaden. Nieuwe hoofdremcilinder terwijl de oude niet defect is of toch substantieel veel geld uitgeven (137 Euro ex BTW) voor het losse deel. Uiteindelijk voor dat laatste gekozen.
Als het potje binnen en gemonteerd is, is het een kwestie van een paar slangen monteren en de boel afvullen. Dat stond eigenlijk voor maandag-avond gepland, maar moet met een week verschoven worden, maar dat is niet erg.
En passant gisteren met mijn broertje mee geweest om zijn nieuwe aanwinst in Boxmeer op te halen. Hij was al een poosje op zoek naar een 944 ter vervanging van zijn S4 omdat dit toch project toch een maatje te groot voor hem is. Daarvoor heeft hij mij en/of Arno nodig; ik heb geen tijd en ook niet zoveel zin om aan onlogisch in elkaar gezette auto's te werken en voor Arno is het een te grote klus in zijn dagelijkse gang van zaken, dus moet dat in de verloren uurtjes die hij niet heeft. In dat opzicht sta ik wel achter zijn keuze. Deze heeft een jaar of vijf stilgestaan, maar heeft een nette documentatie. Er hoeft op zich niet veel aan te gebeuren. Een grote inspectie (vloeistoffen, bougies e.d.), 4 nieuwe banden (oude zijn van 2000) en een nieuwe distributieriem, oude is volgens verkoper vijf jaar oud, maar dat is niet aantoonbaar, laat staan dat het volgens Porsche te oud is.
Dus geen project dit keer en omdat het een 86'er betreft valt deze in de overgangsregeling dus als hobby een veel beter uitgangspunt.
Aangezien de 530i de enigste auto is die ruim 2000kg mag trekken (850kg voor de aanhanger en 1100kg voor de 944), moest Marco maar door de bittere pil heen, v.w.b. brandstof verbruik. Heen en terug naar Boxmeer (ca 260km) op 40ltr Euro 95, terwijl dat zonder last ruim 26ltr is. Nu weet ik waarom ik geen V8 heb!
Mvrgr,
Raymond
Afgelopen maandag avond heb ik de rem-bekrachtiger en hoofdremcylinder van de E28S teruggekregen. De z.g. 'low-pressure' body-seal was op zijn raakvlakken met de behuizing i.d.d. vierkant geworden, wat de lekkage verklaart.
Direct daarna beide delen weer ingebouwd, wat op zich mee viel, alleen de toegang tot de M8 moer linksboven van de hydraulische bekrachtiger was wat beperkt, maar je hoeft geen Houdini te zijn. Dan merk ik dat het met mijn rug ook weer beter is, want last heb ik niet gehad. Dat was vorig jaar met de E34S wel anders.
Robijn heeft de seals van de remvloeistof reservoir ook vervangen, maar toen ik deze er weer op wilde drukken viel op dat de aansluiting voor de voedende slang naar de koppeling een beetje uit-gelubberd is (ovaliteit op de binnenkant van de aansluiting). Robijn kon deze vanaf Ate niet los leveren, alleen met nieuwe hoofd-remcylinder, maar BMW wel, ook Norbert schrok van de prijs dus het was kiezen uit twee kwaden. Nieuwe hoofdremcilinder terwijl de oude niet defect is of toch substantieel veel geld uitgeven (137 Euro ex BTW) voor het losse deel. Uiteindelijk voor dat laatste gekozen.
Als het potje binnen en gemonteerd is, is het een kwestie van een paar slangen monteren en de boel afvullen. Dat stond eigenlijk voor maandag-avond gepland, maar moet met een week verschoven worden, maar dat is niet erg.
En passant gisteren met mijn broertje mee geweest om zijn nieuwe aanwinst in Boxmeer op te halen. Hij was al een poosje op zoek naar een 944 ter vervanging van zijn S4 omdat dit toch project toch een maatje te groot voor hem is. Daarvoor heeft hij mij en/of Arno nodig; ik heb geen tijd en ook niet zoveel zin om aan onlogisch in elkaar gezette auto's te werken en voor Arno is het een te grote klus in zijn dagelijkse gang van zaken, dus moet dat in de verloren uurtjes die hij niet heeft. In dat opzicht sta ik wel achter zijn keuze. Deze heeft een jaar of vijf stilgestaan, maar heeft een nette documentatie. Er hoeft op zich niet veel aan te gebeuren. Een grote inspectie (vloeistoffen, bougies e.d.), 4 nieuwe banden (oude zijn van 2000) en een nieuwe distributieriem, oude is volgens verkoper vijf jaar oud, maar dat is niet aantoonbaar, laat staan dat het volgens Porsche te oud is.
Dus geen project dit keer en omdat het een 86'er betreft valt deze in de overgangsregeling dus als hobby een veel beter uitgangspunt.
Aangezien de 530i de enigste auto is die ruim 2000kg mag trekken (850kg voor de aanhanger en 1100kg voor de 944), moest Marco maar door de bittere pil heen, v.w.b. brandstof verbruik. Heen en terug naar Boxmeer (ca 260km) op 40ltr Euro 95, terwijl dat zonder last ruim 26ltr is. Nu weet ik waarom ik geen V8 heb!
Mvrgr,
Raymond
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Van de andere kant, hoe vaak reis je met een 944 achter je aan op een trailer?
Mooie vervanging van de s4! Is die al weg?
Mooie vervanging van de s4! Is die al weg?
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nee, daar worden nog een aantal scenario's voor besproken. Er spelen nog twee main issues die wat tijd/geld vragen om te verhelpen.uwbuurman wrote:Mooie vervanging van de s4! Is die al weg?
1) Netjes maken van de onderkant deuren + vervangen deurstrips e.d.
2) Oplossen van het uit de versnelling springen van de automaatbak.
Die eerste is geen issue, maar die tweede is of een intern probleem in de bak of wordt veroorzaakt door de (niet originele) koeler. We hebben redenen (feiten) om dat aan te nemen, dus het scenario wat we nu voor ogen zien is om de originele (23 jaar oude koeler) terug te plaatsen om te kijken of dat invloed heeft op issue 2. Als issue 2 zich dan niet meer voordoet heeft hij goede kansen op verkoop, maar als dat het niet oplost, is de eerste verdachte de 4HP18 die zonder onderhoud 235k km achter de kiezen heeft. In dat geval worden een aantal andere scenario's waarschijnlijk.
Eind April / begin Mei zullen we meer weten, want eerder is er geen ruimte voor Marco om zijn ding te doen.
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Das balen, van die automaat. Ik weet wat van zf bakken die uit de versnelling klappen..... Veel gedonder later heb ik deze winter een andere bak gekocht die goed moet zijn.
-
Roelof
- E21 VIP

- Posts: 211
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag samen met Jan Groen een tocht door Nederland gemaakt, was een leuk rondje Oudendijk, Oud Beijerland, Beesd, ´t Goy en Wekerom.
Een slopertje 323i gehaald, en veel koffie gedronken. Bedankt hiervoor!
Een slopertje 323i gehaald, en veel koffie gedronken. Bedankt hiervoor!
-
Roelof
- E21 VIP

- Posts: 211
- Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
- My E21(s): '80 320 baur
- Location: The Netherlands
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nee joh, die staat hier nog prima in de schuur, en heeft de accu nog is leeg ook
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag de betonvloer in het nieuwe deel schoongemaakt en geborsteld om de cementwaas te verwijderen. Ook alle restanten die de metselaar had laten vervallen weer losgebikt. De vloer is nu lekker glad en klaar voor coaten. Ik heb geen goede ervaringen met betonverf en daarom gekozen voor 2k coating. Eerste stap wordt impregneren met een 2k primer en hierover een 2k coating in ral7001. Grijs dus 
Als dit gedaan is kan ik mijn brug gaan plaatsen, joehoeeee!
Als dit gedaan is kan ik mijn brug gaan plaatsen, joehoeeee!
So many cars, so little time
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Goed bezig Michel!!
groeten loentje
groeten loentje
-
geerling
- E21 VIP

- Posts: 237
- Joined: Fri Sep 07, 2012 4:16 pm
- My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun
- Location: Ruinerwold Drenthe
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik had in ons vorige huis in de schuur ook een 2k vloercoating gebruikt, maar had ook de zakjes met snippers over de vloer gestrooid dan valt een plekje of vlekje ook niet zo op! 