Ik kwam deze Alpina b10 3.2 Touring tegen. Kan dat wat zijn voor dat geld? Ben geen expert, dus het enige wat mij opvalt is de hoeveelheid condens in de koplampen... Hij klopt in ieder geval wel volgens het Alpina Archive.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
Ik moet zeggen dat die verkoper regelmatig leuke tourings heb staan. Of het een te goedkope prijs is valt over te twisten. Ik denk dat de schaarsheid van die type alpina's t.o.v. de oudere BMW modellen een stuk minder is maar ik ben ook geen alpina kenner.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Oh dat kan prima voor die centen, vergis je niet wat dat ding kost aan onderhoud. Kijk maar eens naar de kosten van een gewone 530i, wat bijvoorbeeld Raymond aan onderhoud een preventief onderhoud heeft uitgegeven, om zijn e39 weer bij de les te krijgen.
Alpinadelen zijn echt duur en dit noemen ze wel een youngtimer maar hij heeft wel bijna 170 k km op de klok en is dus niet kakelvers.
Per saldo een leuke hobby wagen, maar ik had liever een sedan of een b3 ofziets.
Deze was mij i.d.d. ook al opgevallen; maar ik heb een beetje een dubbel gevoel bij deze. Dat heeft niets met de auto te maken of met de verkoper, beide kunnen top zijn. Maar..............
1: Het is een pre-facelift
2: Weinig opties
3: Geen navi, laat staat die met de 16:9
4: Geen elektrische stoelverstelling, geen memory..
5: Wat karig in de opties, de meeste zaken die in de lijst staan zijn al standaard of onderdeel van een pakket uitrusting.
Best een mooie auto, maar eigenlijk alleen interessant voor diegene die (1) de 231pk van een M54B30 niet voldoende vindt, (2) de wormwokkel-besturing van de V8 varianten te vaag vindt en/of (3) de brandstof rekening van de M62B44 te hoog vindt.
Hij staat al een poosje, en ik denk dat dit eigenlijk al wel genoeg zegt. Als het een post-facelift uitvoering was, zou het wat anders zijn, maar deze is voor dat geld eigenlijk niet echt interessant. Voor dat geld heb je inmiddels een vijf jaar jongere auto, weliswaar geen Alpina, maar wel een nette facelift 530i die zeker van binnen behoorlijk wat frisser is en in het dagelijks verkeer echt niet voor deze onder doet en dat voor aanzienlijk lagere onderhoudskosten die zoals Koos al zegt behoorlijk hoog kunnen zijn, vooral als je de auto in nieuw rijdende staat wilt houden.
Vriend van mij is die recentelijk gaan bekijken. Ik was er zelf niet bij dus kan onvoldoende een oordeel vellen maar ondanks dat het een scherpe prijs is heeft hij het niet gedaan...
Heerlijk!!! Maar 24k voor een extra hobby wagen is me te veel. Ik heb er al veel en dan mag het allemaal niet te gek veel kosten voor nog eentje. Ik heb vorig jaar een nette 528i laten lopen en daar heb ik nog spijt van.
ik ga morgen eerst naar iets anders kijken... als koos een nieuwe daily heeft dan wil ik ook
Als iemand dan een 325i cabrio zoekt met sportautomaat
Hij komt te koop, zoektocht naar een nieuwe daily ging dus sneller dan verwacht (tenminste als het iets is morgen), dus deze tijdelijke auto mag dan weer de deur uit.