Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Daily driver van Walter: De Dreier uit Beieren
Zonder meer een nette en complete auto hoor!!!! Heel veel plezier en veel veilige kilometers ermee!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Mooie E46 toch? 
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Manitoba
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Thanks ook Jeroen en Peter.
@Gerwin: zag je reactie, leuk. Was (deels) een geintje, maar wie weet spreek ik wel met je af als jij door alle hectiek van o.a. je nieuwe huis heen bent. Ga 'm vandaag en morgen in ieder geval zelf maar eens grondig schoonmaken.
Greetz,
Walter.
@Gerwin: zag je reactie, leuk. Was (deels) een geintje, maar wie weet spreek ik wel met je af als jij door alle hectiek van o.a. je nieuwe huis heen bent. Ga 'm vandaag en morgen in ieder geval zelf maar eens grondig schoonmaken.
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
- 323baur
- E21 VIP

Gefeliciteerd. Lijkt me een nette en fijne auto.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Manitoba
- E21 VIP

Ik denk dat het enige wat ik echt mis in de e46 een USB-aansluiting is. Ik heb al m'n muziek op een iPod staan die altijd in de auto lag, en dat zou ik heel graag weer werkend hebben. Rondje Google levert wel het een en ander op, maar heeft iemand misschien ervaring met wat het eenvoudigst te realiseren is tegen niet de wereld aan kosten? Ik wil geen AUX, gezien de crappy geluidskwaliteit daarvan. En oh ja, m'n auto heeft geen CD-wisselaar en geen navi.
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
er zijn prima chnese apparaten te krijgen, die zien er uit als origineel grootscherm navi, maar veel meer up to date. Het blijft Chinese kwaliteit, maar viel mij niet tegen. Met USB en bluetooth etc.
- uwbuurman
- E21 VIP

- 323baur
- E21 VIP

Ik heb in mijn e39 een navi4 gezet. Een beetje op ebay opletten en je hebt al snel een set compleet.
Het nadeel van die chinese dingen is dat ze allemaal snel stuk gaan en dat er best wat bugjes in zitten. Lang niet alle ondersteunen de stuurwielbediening of de bc.
Voordeel van de bmw navi4 is ook dat het geluid gelijk een stuk beter is, en je makkelijk een externe bron kan aansluiten.
Opgeteld; ik zou geen china meuk willen..
Het nadeel van die chinese dingen is dat ze allemaal snel stuk gaan en dat er best wat bugjes in zitten. Lang niet alle ondersteunen de stuurwielbediening of de bc.
Voordeel van de bmw navi4 is ook dat het geluid gelijk een stuk beter is, en je makkelijk een externe bron kan aansluiten.
Opgeteld; ik zou geen china meuk willen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Ik hoor alleen maar slechte verhalen over die Chinese troep, idem over de service van fabrikanten en dealers. Als in nul service of coulance. Als in niet thuis.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

Ik ken een aantal erg tevreden gebruikers. Originele systemen hebben geen usbpoort. Maar uiteraard is China kwaliteit een andere dan blaupunkt oid.
- 323baur
- E21 VIP

Alleen dynavin n6 schijnt ok te zijn, maar die kosten ook minimaal 700plus.
Ik ben erg blij met het oem setje voor veel minder!
Vergis je niet, in germania is e39 en e46 inmiddels echt bejaard en stukken goedkoper dan eerst.
Ik ben erg blij met het oem setje voor veel minder!
Vergis je niet, in germania is e39 en e46 inmiddels echt bejaard en stukken goedkoper dan eerst.
- Manitoba
- E21 VIP

Thanks voor de tips heren. Maar is het niet eenvoudiger om alleen iets met een kabel te prutsen? Ik lees dat alle Business units namelijk wel een CD-wisselaar uitgang hebben, waar een bijvoorbeeld Dension Gateway op aan te sluiten is? Het was nog niet m'n eerste idee om de complete unit te gaan vervangen... En is zo'n (OEM-) unit wel plug-and-play te installeren in mijn e46?
Greetz,
Walter.
Greetz,
Walter.
- 323baur
- E21 VIP

Yup. Het mooiste is zo nachrustsatz. Die vind je wel met een beetje zoeken. Dension past heel erg goed!
mijn broertje heeft dit in zijn e46 gebouwd en werkt uitstekend, gewoon mp3 op het stuurwiel te bedienen en makkelijk aan te sluiten. Moet dit ook nog even voor de e39 gaan bestellen
Dension GBL3BM1 Gateway Lite Bluetooth BMW 17 Pins (DEN-GBL3BM1)
groeten loentje
Dension GBL3BM1 Gateway Lite Bluetooth BMW 17 Pins (DEN-GBL3BM1)
groeten loentje