Het groot niet te vermijden off-topic topic
- 323baur
- E21 VIP
Re: Het groot niet te vermijden off-topic topic
Ik voel een nieuw topic aan komen. Cool plaatje.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- e-einundzwanzig
- E21 Pro
- My E21(s): '82 318i manual
Heel toevallig deze week nog zien gebeuren in Eindhoven, we liepen tussen de middag een lunchrondje toen we een doffe knal naast ons hoorde. Een dame op de fiets schampte vol langs een stilstaande (!) lesauto, waarin de instructeur de leerling wat aan het uitleggen was. Ik heb helaas niet gezien hoe het gebeurde omdat mijn gezicht net de andere kant op stond. Maar ik vermoed dat ze met iets anders bezig was dan fietsen.Jeroen wrote:Laten we het weekend beginnen met een glimlach. Of eigenlijk een schaterlach. Een niet nader te noemen dame, laten we haar voor het gemak Britt noemen, of Kelly, is in Eemnes op onverklaarbare wijze in botsing gekomen met een bestelbus die in een parkeervak geparkeerd stond. Het zal de schutkleur dan wel geweest zijn. "De politie onderzoekt hoe de vrouw tegen het geparkeerde bestelbusje heeft kunnen fietsen". Ach, wees blij dat 't rund op een fiets zat met d'r telefoon en niet in een auto!
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Verbazing alom bij Sail. Hoe kinderen rondwankelen langs de kade, op historische schepen overal op klimmen en aanzitten. De ouders? die hebben een dagje vrij denk ik. Ik kan me dood ergeren aan dat soort gedrag, totdat het fout gaat en dan is het een ander z'n schuld natuurlijk. Maar een beetje respect voor andermans spullen aanleren, dat mag wel een keer.
Maar het kan erger. Stel je gaat op een mooie dag een bezoek brengen aan de Efteling. Echter na 10 jaar lijm snuiven heb je werkelijk geen flauw benul meer en is het in jouw ogen het beste om na wat gekrakeel in de file (!!) een 63-jarige vrouw met een koevoet op d'r hoofd te slaan. Gezellig dagje Efteling. Dat soort complete zwakzinnige mongolen, wat voor excuus ze ook hebben, mag wat mij betreft nooit meer vrij op straat. Lekker vastbinden in een inrichting en weg laten rotten.
Dussssssss
Maar het kan erger. Stel je gaat op een mooie dag een bezoek brengen aan de Efteling. Echter na 10 jaar lijm snuiven heb je werkelijk geen flauw benul meer en is het in jouw ogen het beste om na wat gekrakeel in de file (!!) een 63-jarige vrouw met een koevoet op d'r hoofd te slaan. Gezellig dagje Efteling. Dat soort complete zwakzinnige mongolen, wat voor excuus ze ook hebben, mag wat mij betreft nooit meer vrij op straat. Lekker vastbinden in een inrichting en weg laten rotten.
Dussssssss
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
Vroeger...ergens in de donkere middeleeuwen had je schandpalen, of nog beter, zon kooi, midden op het marktplein.
Wat lijkt me dat geweldig. Ik gooi het eerste ei.
Wat lijkt me dat geweldig. Ik gooi het eerste ei.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
Ha, is er dan toch iets blijven hangen bij jou.
- 323baur
- E21 VIP
Ik weet echter zeker dat jij ook gaat gooien..
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
We komen ze allemaal dagelijks tegen. De snelle jongens in hun carrièremobiel à la Golf, Megane station (standaard allemaal uitgerust met de 'extra' GT line wat betekent dat de auto voorzien is van sportieve comfortabele vering ofzo), of zo'n boot uit de stallen van Kia en Hyundai. In dit geval was het een Peugeot 308, bestuurd door het type vertegenwoordiger. Jaja ouderwetse benaming want tegenwoordig is iedereen manager natuurlijk, maar in mijn ogen blijf je een vertegenwoordiger als je niet veel meer managed dan ademen en snelwegparkeerplaatsen bezoeken.
Anyway, zo'n prototype snelle jongen dus. En een snelle jongen wil altijd sneller want 30 seconden vertraging betekent miljoenen mislopen in deze verantwoordelijke functie natuurlijk. Dus is het geheel geoorloofd als men zich van alle mogelijke middelen bedient om ergens net iets eerder te zijn. 1 auto inhalen en daarmee een berg mensen hinderen en hun veiligheid in gevaar brengen? Geen probleem, dat hoort erbij, eigenlijk heb je natuurlijk gewoon recht op blauwe zwaailichten. Al die andere stumpers in het verkeer hebben allemaal geen benul waar het om draait in deze maatschappij en daarom zijn zij niet zo succesvol als jij in je 308-met-kinderzitje-en-poezenzonwering.
Okee, zo'n lampje stort zich als een horde lemmingen in het verkeer en wel net voor mijn auto. M'n remmen blijken nog te werken en zonder brokken kunnen we onze weg vervolgen, maar lampje heeft haast. De beste manier om dat aan de wereld kenbaar te maken is om zo dicht mogelijk op een voorligger te kruipen. Maar bumperkleven doe je zelf niet, dat doet de auto vóór je natuurlijk. En als je dan ook nog eens erg druk bent met je telefoon, dan wordt het wel erg onoverzichtelijk en trap je 5 keer per minuut op je rem. Hoe briljant je ook bent, ik ben er vrij zeker van dat je je daarvan niet eens bewust bent.
Ondanks mijn engelengeduld begint dat me te irriteren en ik geef groot licht elke keer dat lampje-in-308 op de rem trapt en dat valt prima op in de ochtendschemering. Het duurt evengoed nog de nodige tijd voordat het begint te dagen. Niet dat het een wijziging van het gedrag teweeg brengt, we blijven bumperkleven en elke 10 seconden remmen. Oh, toch een wijziging, want er kan af en toe ook een gebalde vuist worden geheven. Ik verwachtte dat het nog amoureus zou worden voor het verkeerslicht maar dat durfde lampje blijkbaar toch niet aan. Zou lampje iets geleerd hebben vandaag? Ik betwijfel het. Het onbegrip dat hem al vanaf zijn kindertijd plaagt zal waarschijnlijk alleen maar zijn toegenomen.
Zat me al af te vragen of die onder het Nationaal Verkeersinfarct moest, maar dit was natuurlijk een regelrecht herseninfarct.
Anyway, zo'n prototype snelle jongen dus. En een snelle jongen wil altijd sneller want 30 seconden vertraging betekent miljoenen mislopen in deze verantwoordelijke functie natuurlijk. Dus is het geheel geoorloofd als men zich van alle mogelijke middelen bedient om ergens net iets eerder te zijn. 1 auto inhalen en daarmee een berg mensen hinderen en hun veiligheid in gevaar brengen? Geen probleem, dat hoort erbij, eigenlijk heb je natuurlijk gewoon recht op blauwe zwaailichten. Al die andere stumpers in het verkeer hebben allemaal geen benul waar het om draait in deze maatschappij en daarom zijn zij niet zo succesvol als jij in je 308-met-kinderzitje-en-poezenzonwering.
Okee, zo'n lampje stort zich als een horde lemmingen in het verkeer en wel net voor mijn auto. M'n remmen blijken nog te werken en zonder brokken kunnen we onze weg vervolgen, maar lampje heeft haast. De beste manier om dat aan de wereld kenbaar te maken is om zo dicht mogelijk op een voorligger te kruipen. Maar bumperkleven doe je zelf niet, dat doet de auto vóór je natuurlijk. En als je dan ook nog eens erg druk bent met je telefoon, dan wordt het wel erg onoverzichtelijk en trap je 5 keer per minuut op je rem. Hoe briljant je ook bent, ik ben er vrij zeker van dat je je daarvan niet eens bewust bent.
Ondanks mijn engelengeduld begint dat me te irriteren en ik geef groot licht elke keer dat lampje-in-308 op de rem trapt en dat valt prima op in de ochtendschemering. Het duurt evengoed nog de nodige tijd voordat het begint te dagen. Niet dat het een wijziging van het gedrag teweeg brengt, we blijven bumperkleven en elke 10 seconden remmen. Oh, toch een wijziging, want er kan af en toe ook een gebalde vuist worden geheven. Ik verwachtte dat het nog amoureus zou worden voor het verkeerslicht maar dat durfde lampje blijkbaar toch niet aan. Zou lampje iets geleerd hebben vandaag? Ik betwijfel het. Het onbegrip dat hem al vanaf zijn kindertijd plaagt zal waarschijnlijk alleen maar zijn toegenomen.
Zat me al af te vragen of die onder het Nationaal Verkeersinfarct moest, maar dit was natuurlijk een regelrecht herseninfarct.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Ik kan me enigszins indenken hoe een bepaalde halsslagader wat opgezet raakt en sterker gaat kloppen als je zoiets tegenkomt. Was het thema van vandaag niet "geduld"................. 

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP
Hahahaha. Dat was er weer een..
Hou vol jeroen, nog even en we rijden allemaal electrisch met een digitale afstand kort op elkaar.
Uiteraard centraal geregeld.
Hou vol jeroen, nog even en we rijden allemaal electrisch met een digitale afstand kort op elkaar.
Uiteraard centraal geregeld.
dacht slim te zijn en zelf niet aan de 323 te prutsen nu dat er nog geen sneeuw en zout ligt om nog even wat rijplezier te beleven dit jaar.
dus doe hem naar de garage voor de keuring om even een simpel ding na te kijken en remblokjes te steken, traagste garage ooit is binnen van vorige week vrijdag en zou met een beetje geluk maandag moeten klaar zijn.. (misschien ben ik gewoon ongeduldig )
dus doe hem naar de garage voor de keuring om even een simpel ding na te kijken en remblokjes te steken, traagste garage ooit is binnen van vorige week vrijdag en zou met een beetje geluk maandag moeten klaar zijn.. (misschien ben ik gewoon ongeduldig )