De losse delen zijn als eerste aangepakt. Hier zie je de motorkap, de beste van mijn 2 exemplaren, maar evengoed her en der wat plekjes, veel vuil en een rot randje.

Dit is het vuil wat eraf kwam…


En dit randje is hersteld. Hier na het lassen en voor het afwerken.

Daarna was de keienvanger aan de beurt om voorbewerkt te worden. Ik had het ding laten stralen aan de achterzijde omdat hij daar vol bende was gesmeerd. De voorzijde had ik niet laten doen, want dan kwam er zoveel warmte in de plaat dat het ding zou gaan wokkelen. Achteraf, tja, er zat wel roest aan, die eerst niet zichtbaar was…



Dus helemaal blank gemaakt, dat was de enige optie, en in de epoxy.


Vervolgens kwam de kofferklep aan de beurt. Mijn mooie kofferklep, die het strakste was van allemaal… Die mooier was dan al het andere plaatwerk. Die is toch wel simpel te spuiten? Toch? Nope…

Kijk maar onder de kitrand aan de onderkant.

Wat ook leuk was, was dat de oude lak gewoon afwisbaar was met een doekje met thinner. Dat was makkelijk voorbewerken…

Het randje moest worden uitgevuld, met Alsi. Daarna uiteraard opnieuw gekit.

Maar goed, de klep en de kap waren schoon en klaar voor bewerking.

Eerst maar een laagje filler


