Wat heb jij vandaag gedaan?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Remy: de 323ti he, niet de 323i, die is nog niet eens op de helft haha
Walter: gezien de markt en de inspanningen moet er een leuke sprong te verwachten zijn lijkt me!
Walter: gezien de markt en de inspanningen moet er een leuke sprong te verwachten zijn lijkt me!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Oh, ik wist niet dat je een e36 323ti had! Ik dacht dat je de 320is bedoelde door de bijgezette foto.Jeroen wrote:Remy: de 323ti he, niet de 323i, die is nog niet eens op de helft haha
Walter: gezien de markt en de inspanningen moet er een leuke sprong te verwachten zijn lijkt me!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Het meisje heeft een E36 323ti. Toen we die door de APK hadden hebben we de 320iS daar afgeleverd. Die inmiddels ook ruim over de 2 ton zit maar die keuring was maar een formaliteit.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Hee Peter, leuk he stralen! Ik heb een iets grotere kast gekocht (en daarbij natuurlijk een compressor met een lange ademPeter V. wrote:Dus vandaag was de kleine straalcabine binnengekomen. Even in elkaar gezet en wat glasparel erin gegooid.
Eerst maar eens geprobeerd met een oude niet meer te gebruiken carburateurdeksel.
Het is even uitvinden wat de beste druk is om in te stellen maar wat gaat dit een leuke aanwinst worden.
Binnenkort maar eens de eerste revisie-carburateur stralen.![]()
@Ite, deze heb ik gekocht.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... raalcabine
Het is en blijft een hobbyding maar leuk om mee te beginnen en nog redelijk makkelijk op te bergen. Straks nog een oude stofzuiger opzoeken om aan te sluiten.
Welke straalgrid gebruik je om te glasparelen? Als ik ga zoeken op straalgrid wordt ik al moe als ik al die soorten zie staan.
Gaat dan om grid voor kleppendeksels, inlaatspruitstukken en dat soort spul.
So many cars, so little time
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
ik laat aluminium meestal ultrasonic cleanen , word weer als nieuw .
-
Groentje_me
- E21 VIP

- Posts: 1002
- Joined: Tue Nov 29, 2011 8:54 pm
- Location: Steenwijkerwold, the Netherlands
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
En anders een zak glasparel halen Michel 
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik heb vrij fijn glasparel genomen Michel. Volgens mij die van 200 micron.
@Arno, Uiteraard gebruik ik ook een ultrasoonapparaat maar vaak krijg ik daar bepaalde carburateurdelen niet echt mee schoon. Nu gaat dat fantastisch.
@Arno, Uiteraard gebruik ik ook een ultrasoonapparaat maar vaak krijg ik daar bepaalde carburateurdelen niet echt mee schoon. Nu gaat dat fantastisch.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Begint een aardige werkplaats te eorden zo Peter! Ik zag op de Techno Classica div aanbieders van stralen met soda. Nauwelijks stof en fijner, tenminste dat waren de argumenten. Is dat nog een optie?
Regards/groeten, Jeroen
- Smartie
- E21 VIP

- Posts: 1211
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag de laatste resten van de 320/6 opgeruimd.
Diff bouten waren compleet verstopt onder de roest.
Daarna heerlijk van de zon genoten in de tuin (-:
Na de zomer hopelijk tijd om te sleutelen.
Diff bouten waren compleet verstopt onder de roest.
Daarna heerlijk van de zon genoten in de tuin (-:
Na de zomer hopelijk tijd om te sleutelen.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Dat is ook een optie inderdaad.Jeroen wrote:Begint een aardige werkplaats te eorden zo Peter! Ik zag op de Techno Classica div aanbieders van stralen met soda. Nauwelijks stof en fijner, tenminste dat waren de argumenten. Is dat nog een optie?
Maar dat kan gewoon met dit straalkastje. Voor zover ik weet heb ik de fijnste variant genomen wat betreft de glasparel.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag was er eeen PGO speedster op de keuring. Zo een moderne Porsche 356 replica met peugeeot 206 gti motor erin.
het grappige aan die auto was dat die voor en achter net hetzelfde subframe met ophangings armen (''boemerang'')had.
Ik denk zelfs dat het subframe met armen van de voorkant van een 206 afkomstig is.
het grappige aan die auto was dat die voor en achter net hetzelfde subframe met ophangings armen (''boemerang'')had.
Ik denk zelfs dat het subframe met armen van de voorkant van een 206 afkomstig is.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag was er een PGO speedster op de keuring. Zo een moderne Porsche 356 replica met peugeot 206 gti motor achterin.
het grappige aan die auto was dat die voor en achter net hetzelfde subframe met ophangings armen (''boemerang'')had.
Ik denk zelfs dat het subframe met armen van de voorkant van een 206 afkomstig is.
het grappige aan die auto was dat die voor en achter net hetzelfde subframe met ophangings armen (''boemerang'')had.
Ik denk zelfs dat het subframe met armen van de voorkant van een 206 afkomstig is.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Persoonlijk vind ik er ook niet veel aan maarja, smaken verschillen.
Ik had eigenlijk een foto moeten maken van die voor en achterwielophanging.
Ik had eigenlijk een foto moeten maken van die voor en achterwielophanging.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
De 320iS opgehaald die na z'n APK in de showroom terecht was gekomen. Had afgelopen september de 320iS mee naar de Eifel en daar klapperde het onderstel wat (de voorkant) dus ik ging ervan uit dat er wel wat werk zat aan fusees en/of spoorkogels, maar niets van dat al. Het geklapper werd veroorzaakt door het vers gepoedercoate subframe dat na montage in 2012 nooit meer was nagetrokken, alle bouten konden wel een tikkie hebben. Dat natrekken, ja altijd doen net als met bouten in de aandrijflijn, maar is alweer zo lang geleden dat ik er nooit meer aan had gedacht. Mooi, opgelost zonder veel moeite en zonder bijkomende kosten.
Met de E21 wel zo'n beetje op orde ga ik weer eens wat aandacht besteden aan de E30, en dan vooral aan de remmen. Het wordt tijd voor verse blokken voor en achter en ik denk dat ik ook preventief de hoofdremcylinder in de revisie mik. Er is nogal een woud aan verschillende types, eerst maar even kijken wat er gemonteerd is. Er zijn wat types die zelfs van Bosch of Até nieuw zo rond de 100 euro zitten en dan gaan we niet eens reviseren maar gewoon in z'n geheel vervangen.
Met de E21 wel zo'n beetje op orde ga ik weer eens wat aandacht besteden aan de E30, en dan vooral aan de remmen. Het wordt tijd voor verse blokken voor en achter en ik denk dat ik ook preventief de hoofdremcylinder in de revisie mik. Er is nogal een woud aan verschillende types, eerst maar even kijken wat er gemonteerd is. Er zijn wat types die zelfs van Bosch of Até nieuw zo rond de 100 euro zitten en dan gaan we niet eens reviseren maar gewoon in z'n geheel vervangen.
Regards/groeten, Jeroen