Ik heet Erik 35 jaar en woon in Zeewolde. Mijn 316 is van 1977 en is bijna klaar om weer de weg op te mogen. De Auto staat al vanaf 1992 stil en heeft 70.000 km op de teller staan.
Kenteken: NF02SV
Buitenkleur: Korallrot
Binnenkleur: Grijs
Welkom hier! Nadat ik Zeewolde een paar maanden geleden heb verlaten mag jij het E21 ambassadeurschap aldaar overnemen hoor
Zo te zien een nette auto, maar als die zo lang van de weg is geweest heb je er zeker het nodige werk aan gehad? Leuk om weer eens zo'n vroege versie te zien, schaars spul in een aansprekende en ook weinig voorkomende kleur, koesteren hoor!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hij had inderdaad wel wat aandacht nodig. De remmen en brandstofleidingen waren echt aan vervanging toe, en er moest op een aantal punten gelast worden. De auto ziet er weer redelijk netjes uit en vanavond kan ik de rechter zijkant polijsten en dan kan de bumper er ook weer op. De auto heeft jaren lang onder een dikke laag stof gestaan, helaas daardoor veel plekjes waar de lak is aangetast, gelukkig heeft de eerste eigenaar bij aanschaf direct een tectiel behandeling laten uitvoeren dus is hij relatief goed bewaard gebleven. Het motortje kregen we met niet al te veel moeite weer aan de gang.
De auto heeft overigens nog geen europese kentekenplaten, op mijn dagelijkse auto's koos ik altijd voor opgelegde letters maar voor mijn gevoel is dat een beetje te modern op een e21. Wat vinden jullie? Er moeten gele platen op, de auto is een stuk later dan 1977 op kenteken gegaan, de eerste toelating is in 1977 geweest maar de kenteken combinatie is van een aantal jaar later. Ik weet nog niet wat daar het verhaal van is, het zou wel een originele Nederlander moeten zijn.
inmiddels gesproken, ze zijn in 1985 een keer de papieren kwijt geweest. In die tijd waren ze wat minder zuinig met kenteken combinaties uitdelen en gaven ze op zon moment meteen een nieuwe uit. Het leuke is dat ik het oorspronkelijke kenteken terug kan krijgen, als ik een briefje stuur en 39 euro overmaak dan lukt dat met 5 werkdagen. Dat ga ik regelen! bedankt voor de tip!!
Haha, om dezelfde reden dat de rechterkant niet op de foto staat
Het voorscherm is er nog af op dit moment, met een beetje geluk kan van het weekend alles er weer op en als hij klaar is zal ik een paar mooie fotos maken.
Je kunt het RDW bellen en vragen of het originele eerste kenteken nog beschikbaar is. Vroeger was het zo dat je bij verlies van de papieren een nieuw kenteken kreeg. Heb hetzelfde gehad met mijn Baur, zat een 87'er kenteken op maar het originele kenteken was beschikbaar en na betaling van meen ik 3 tientjes geregeld!
Groeten,
Peter
BMW E10 1602 1974
BMW E21 320/6 1980
BMW E21 323i Baur 1983
BMW E12 525 1976
BMW E23 733i 1977
BMW E30 325iC 1986
BMW E32 730i 1987
Done! De post van Peter staat hier dan wellicht iets verloren omdat het RDW verhaal eerder was aangekaart in het andere topic maar okee, alles staat nu bij elkaar in het register.