Bedankt Jeroen. De Eifel lijkt me ook eens tof. Maar dit jaar helaas niet. Mijn 315 is nog niet klaar.Jeroen wrote:Ik ga ze even opzoeken. Als ik er twee in een envelop moet stoppen geen probleem Remy, maar eigenlijk moet je natuurlijk gewoon mee naar de Eifel
Wat heb jij vandaag gedaan?
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Top Rob!!!BertjeConti wrote:Pffff
Er zit weer voor 2 jaar apk op de E12.
Geen opmerkingen op het rapport, keurmeester was tevreden over de reparaties aan cas die ik vorige zomer had gedaan.
Geen opmerkingen over de verplaatste wieldraagarm bevestigingen op het subframe.
CO van 0,45%
Helemaal happie
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gefeliciteerd Rob!
Vanavond met Ite de dynamo van de 323ti gedemonteerd, dat was nog de originele en daarvan zijn de koolborstels wel gemillimeterd
Verder nog een schattig kleinood gevonden

Vanavond met Ite de dynamo van de 323ti gedemonteerd, dat was nog de originele en daarvan zijn de koolborstels wel gemillimeterd
Verder nog een schattig kleinood gevonden

Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Naah, pleur dat maar weg..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Zo zullen de meesten inmiddels wel geëindigd zijn, achteloos weggemikt door niet-liefhebbers haha
We gaan proberen 'm schoon te krijgen en anders kun je altijd nog via eBay of bij Kapteijn een re-creatie bestellen
http://www.classicbmwparts.nl/en_GB/a-4 ... kit-cloth/
We gaan proberen 'm schoon te krijgen en anders kun je altijd nog via eBay of bij Kapteijn een re-creatie bestellen
http://www.classicbmwparts.nl/en_GB/a-4 ... kit-cloth/
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Oef, dus enkel de koolborstels waren versleten? Ik had nog liggen vr het oude spul. Maar of dat paste???
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nee volgens mij net anders, en je kunt er ivm de koeling erop er pas bij als je 'm uitbouwt dus het is niet zo'n eenvoudig klusje als bij de nóg oudere modellen haha. Rest lijkt op het eerste gezicht nog goed maar ik cross even bij een revisiebedrijf langs vanmiddag. Van 3 ton krijg je nl wel wat slijtspoortjes maar ik durf geen oordeel te vellen of dat overmatig is of niet.
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Klopt, na 300000km kun je best vr totaalrevisie gaan.dan ben je weer jaren stil.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Klopt, na 300000km kun je best vr totaalrevisie gaan.dan ben je weer jaren stil.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Bij de specialist geweest, sleepring zit ook door z'n minimale dikte heen. Hoewel de lagers nog stil en spelingvrij zijn doen we maar gelijk een totaalrevisie dan kan het oudje er op dit vlak weer 10 jaar tegenaan haha
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Was ik even vergeten dus met enige vertraging, maar de Baur kan er ook weer twee jaar tegenaan met een verse APK. Altijd even zweten met alle roest
Puntjes? Alleen de handrem die teveel afweek L/R, nog nooit naar gekeken in de afgelopen 7 jaar. Tweemaal sleuteltje 10 en die stond ook weer goed. Kabels staan nog nauwelijks ingedraaid en (nu) vrijwel gelijk dus geen enkele reden om daar meer tijd in te steken.
Puntjes? Alleen de handrem die teveel afweek L/R, nog nooit naar gekeken in de afgelopen 7 jaar. Tweemaal sleuteltje 10 en die stond ook weer goed. Kabels staan nog nauwelijks ingedraaid en (nu) vrijwel gelijk dus geen enkele reden om daar meer tijd in te steken.
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Fijn zo!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Kijk, dat is mooi Jeroen.
Altijd spannend die apk, je weet maar nooit waar ze moeilijk over gaan doen. Volgens mij is het ook een kwestie van een schappelijke keurmeester te vinden.
Als ze je auto leuk vinden dan is dat al een grote +.
Maar fijn dat alles in orde is.
Altijd spannend die apk, je weet maar nooit waar ze moeilijk over gaan doen. Volgens mij is het ook een kwestie van een schappelijke keurmeester te vinden.
Als ze je auto leuk vinden dan is dat al een grote +.
Maar fijn dat alles in orde is.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag teruggekomen van de vakantie in Italië. Alles weer goed gegaan ( komt nog wel in vakantietopic) maar wel we kunnen weer aan het werk met de auto's.
De E36 van Paulien uit de garage gehaald en doet het dimlicht het compleet niet meer. Stads en groot wel. Zekeringen zijn heel dus waarschijnlijk relais.... De Grand C-max kan ook wat aandacht gebruiken. In de file richting de Gotthardtunnel stopt de airco ermee. Hier ook alle zekeringen gekeken en OK. De magneetkoppeling komt niet meer in. Zou nog relais kunnen zijn maar moet nog even opzoeken welke (staat weer nergens vermeldt). Nader onderzoek laat ook zien dat ruim 40% van de koelribben uit de condensor liggen dus met de warme temperaturen zou het zomaar kunnen dat ze hierdoor niet meer inkomt (Druk/temp probleem).
De chiptuning heeft wel degelijk zijn vruchten afgegeven en wat betreft kracht niet echt tekort gekomen. Het is alleen wel dat de moderne kleinere dieselauto's gewoon gemaakt zijn voor schoon milieu/verbruik en niet voor kracht. Koppeling redt het maar net en de versnellingsbak verhoudingen zijn ronduit klote voor de caravan (Tsja eenmaal boven de 80 Km/h gaat alles wel goed ).
De E36 van Paulien uit de garage gehaald en doet het dimlicht het compleet niet meer. Stads en groot wel. Zekeringen zijn heel dus waarschijnlijk relais.... De Grand C-max kan ook wat aandacht gebruiken. In de file richting de Gotthardtunnel stopt de airco ermee. Hier ook alle zekeringen gekeken en OK. De magneetkoppeling komt niet meer in. Zou nog relais kunnen zijn maar moet nog even opzoeken welke (staat weer nergens vermeldt). Nader onderzoek laat ook zien dat ruim 40% van de koelribben uit de condensor liggen dus met de warme temperaturen zou het zomaar kunnen dat ze hierdoor niet meer inkomt (Druk/temp probleem).
De chiptuning heeft wel degelijk zijn vruchten afgegeven en wat betreft kracht niet echt tekort gekomen. Het is alleen wel dat de moderne kleinere dieselauto's gewoon gemaakt zijn voor schoon milieu/verbruik en niet voor kracht. Koppeling redt het maar net en de versnellingsbak verhoudingen zijn ronduit klote voor de caravan (Tsja eenmaal boven de 80 Km/h gaat alles wel goed ).
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.