Wat heb jij vandaag gedaan?
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Zo gaaf! Leuk leon, jij hebt zat te verhalen.
Wellicht je eigen pruts topic aanmaken?
Wellicht je eigen pruts topic aanmaken?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik had de foto's al op FB gezien... Leuk hoor en ze ziet er goed uit.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Hele leuke trips .. bmw'tje ophalen en 1000+ naar huis zonder problemen 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Wat een leuke wagen Leon, zo'n neue klasse, voor jezelf?
Vandaag de inmiddels opgedroogde modder van de E12 gewassen, nadat hij afgelopen zaterdag zijn laatste grote dienst voor dit jaar heeft bewezen.
De Moustache Classic staat bekend om een "pittige" rally, en dat hebben we geweten. In de 250km rally zat behoorlijk veel onverhard, wisselend van gravelwegen tot heuse bospaden. Gelukkig weinig regen in de afgelopen periode gehad, dus viel de modder/zand aanslag best wel mee, maar de wielkasten zaten toch nog behoorlijk gevuld.
Begonnen bij de inschrijftafel alwaar we de diverse bescheiden in ontvangst namen:

Dan maar meteen de stickers en schilden plakken in het "renners kwartier"

starten doen ze hier onder de startboog, alwaar je het eerste roadboek ontvangt en meteen op pad moet.
Aangezien wij startnummer 66 hadden, hadden we nog tijd om naar de eerdere starters te gaan kijken bij de boog, deze DAF33 was de eerste die mocht vertrekken:

In de wachtrij voor de start wordt zelfs elke deelnemer even geïnterviewd, de interviewer had er wel lol aan, want hij wist donders goed dat wij Nederlanders niet goed zijn in hun "bolleke pijl" systeem, sterker, de meeste hebben er een hekel aan.
In Belgie gebruiken ze heel andere truukjes om een rally moeilijk te maken dan dat wij in Nederland gewend zijn. Voor ons was het de vuurdoop met de belgische variant van "Bolleke pijl".
In deze rally werden de systemen Bolleke-pijl, gestyleerde bol-pijl, pijlen en punten kortste route, ingetekende lijn met baricades en blinde lijn gebruikt. Daarnaast zat er in elke etappe(3) een "regularity proef".
Eerste etappe hebben we heel veel verkeerd gedaan, eigelijk hoofdzakelijk in de bolleke-pijl, zo erg zelfs dat we de laatste tijdcontrole over hebben moeten slaan. Tweede etappe ging het al een stuk beter en begon ik de truukjes een beetje door te krijgen (dacht ik toen nog), en waren we op tijd binnen. de derde etappe vertrokken we in de schemer en hebben de laatste 2 uur in het donker gedaan, ook dat was voor ons een vuurdoop. Gelukkig viel het rijden en navigeren in het donker allezins mee en hebben we ook de 3e etappe er redelijk vanaf gebracht.
Op de Einduitslag stonden we toch nog 74e overall geklasseerd van de 100 deelnemers, en de drie regularity proeven hadden we wonderwel zelfs heel goed gedaan.
Vandaag is het uitlegboek gepupliceerd, zodat ik eindelijk na kan kijken wat er allemaal goed en fout gedaan was, en ja die Belgen gebruiken echt gemene truukjes. de smerigste is wel dat de bolleke-pijl opdrachten soms niet op volgorde in het roadboek blijken te staan.
Al met al een zeer leerzame rally, voor volgend jaar het doel gezet in de bovenste helft te finishen.
Veel fotografen gezien onderweg, maar nog maar weinig van terug kunnen vinden op het internet, jammer.
Oh ja, de BMW?? alleen een achteruitrijlicht dat niet bleek te werken en een aantal dagen later een lekke band ontdekt, een flinke spijker erin (Boze Boer aan het strooien geweest?).
Vandaag de inmiddels opgedroogde modder van de E12 gewassen, nadat hij afgelopen zaterdag zijn laatste grote dienst voor dit jaar heeft bewezen.
De Moustache Classic staat bekend om een "pittige" rally, en dat hebben we geweten. In de 250km rally zat behoorlijk veel onverhard, wisselend van gravelwegen tot heuse bospaden. Gelukkig weinig regen in de afgelopen periode gehad, dus viel de modder/zand aanslag best wel mee, maar de wielkasten zaten toch nog behoorlijk gevuld.
Begonnen bij de inschrijftafel alwaar we de diverse bescheiden in ontvangst namen:

Dan maar meteen de stickers en schilden plakken in het "renners kwartier"

starten doen ze hier onder de startboog, alwaar je het eerste roadboek ontvangt en meteen op pad moet.
Aangezien wij startnummer 66 hadden, hadden we nog tijd om naar de eerdere starters te gaan kijken bij de boog, deze DAF33 was de eerste die mocht vertrekken:

In de wachtrij voor de start wordt zelfs elke deelnemer even geïnterviewd, de interviewer had er wel lol aan, want hij wist donders goed dat wij Nederlanders niet goed zijn in hun "bolleke pijl" systeem, sterker, de meeste hebben er een hekel aan.
In Belgie gebruiken ze heel andere truukjes om een rally moeilijk te maken dan dat wij in Nederland gewend zijn. Voor ons was het de vuurdoop met de belgische variant van "Bolleke pijl".
In deze rally werden de systemen Bolleke-pijl, gestyleerde bol-pijl, pijlen en punten kortste route, ingetekende lijn met baricades en blinde lijn gebruikt. Daarnaast zat er in elke etappe(3) een "regularity proef".
Eerste etappe hebben we heel veel verkeerd gedaan, eigelijk hoofdzakelijk in de bolleke-pijl, zo erg zelfs dat we de laatste tijdcontrole over hebben moeten slaan. Tweede etappe ging het al een stuk beter en begon ik de truukjes een beetje door te krijgen (dacht ik toen nog), en waren we op tijd binnen. de derde etappe vertrokken we in de schemer en hebben de laatste 2 uur in het donker gedaan, ook dat was voor ons een vuurdoop. Gelukkig viel het rijden en navigeren in het donker allezins mee en hebben we ook de 3e etappe er redelijk vanaf gebracht.
Op de Einduitslag stonden we toch nog 74e overall geklasseerd van de 100 deelnemers, en de drie regularity proeven hadden we wonderwel zelfs heel goed gedaan.
Vandaag is het uitlegboek gepupliceerd, zodat ik eindelijk na kan kijken wat er allemaal goed en fout gedaan was, en ja die Belgen gebruiken echt gemene truukjes. de smerigste is wel dat de bolleke-pijl opdrachten soms niet op volgorde in het roadboek blijken te staan.
Al met al een zeer leerzame rally, voor volgend jaar het doel gezet in de bovenste helft te finishen.
Veel fotografen gezien onderweg, maar nog maar weinig van terug kunnen vinden op het internet, jammer.
Oh ja, de BMW?? alleen een achteruitrijlicht dat niet bleek te werken en een aantal dagen later een lekke band ontdekt, een flinke spijker erin (Boze Boer aan het strooien geweest?).

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3120
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Oh ja, blij met de carterpan bescherming, die had ook nog een paar rake klappen gekregen, gelukkig niks krom.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Heel erg leuk om zoiets te horen. Ik moet er niet aan denken om onze E21 op die manier te gebruiken maar ik vind de verslagen ervan altijd wel heel erg leuk.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Idd leuke verhalen en plaatjes Leon en Rob, thanks!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vanmorgen even wat spuitwerk gedaan aan de parafaanplaat, de stuurkolomkap (waar het stuurslot in zit) en de pedaalbak. Alles was bekrast of roestig. Daarnaast nog wat geklust.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ziet er top uit Rob.
Ik had ook al plaatjes van de rally op FB zien passeren, maar zag je e12 niet.
Het zag er op bepaalde plaatsen best modderig uit.
Ik had ook al plaatjes van de rally op FB zien passeren, maar zag je e12 niet.
Het zag er op bepaalde plaatsen best modderig uit.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Alwéér geen E21 werk! De zondag besteed om de daily drivers winterklaar te maken. Wielen d'r af, controle remmen, remleidingen etc, wielnaven opschonen, winterwielen eronder, vervolgens een rondje siliconenspray voor alle rubbers en sloten van portieren etc. Vloeistoffen controle, zeker even zorgen dat er voldoende ruitensproeier vloeistof aanwezig is, het bekende rondje.
Bij de 120d moesten er nog nieuwe schijven onder. Had geen gewone dop 18 voor de brackets van de klauwen, maar wel een bougiedop 18
dat ging 1 klauw goed maar nummer twee zat zo vast dat de dop er niet meer tegen kon. Was al aan het appen naar Ite of ik ff een doppie kon ophalen en toen toverde Tamara uit haar eigen verzameling een mooie echt Chinese habbibabbi doppenset boven tafel met zowaar een dop 18 dus we konden het werk iig afmaken.
Dus maar even bestellen een gewone dop 18 en een verse magnetische T18 bougiedop. Want hoewel de laatste van Hazet was, hield het hier toch echt op haha. Maar doel bereikt, de auto's staan klaar voor de winter en de temperatuur loopt van de week alweer op haha!
Bij de 120d moesten er nog nieuwe schijven onder. Had geen gewone dop 18 voor de brackets van de klauwen, maar wel een bougiedop 18
Dus maar even bestellen een gewone dop 18 en een verse magnetische T18 bougiedop. Want hoewel de laatste van Hazet was, hield het hier toch echt op haha. Maar doel bereikt, de auto's staan klaar voor de winter en de temperatuur loopt van de week alweer op haha!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ouwe prutskoning!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
inderdaad,
was het voorheen allemaal 17 en 19 wat je gebruikte voor de BMW, tegenwoordig is het 16 en 18. Ik heb gehoord dat dat uit gewichtsbesparing wordt gedaan.
Groeten loentje
was het voorheen allemaal 17 en 19 wat je gebruikte voor de BMW, tegenwoordig is het 16 en 18. Ik heb gehoord dat dat uit gewichtsbesparing wordt gedaan.
Groeten loentje
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ehhhh vandaag schade gemeld bij de verzekering aan de E91
Ik nam het opritje bij het huis te krap waarna de dorpel de betonnen border raakte en ik met aardig wat gekraak tot stilstand kwam.
Na achteruit rijden popte alles wel weer in vorm maar bleef een deel van de kriksteun naast mijn ego op de grond liggen.

Ik nam het opritje bij het huis te krap waarna de dorpel de betonnen border raakte en ik met aardig wat gekraak tot stilstand kwam.
Na achteruit rijden popte alles wel weer in vorm maar bleef een deel van de kriksteun naast mijn ego op de grond liggen.
So many cars, so little time