Ite's sleutel en pruts topic.
- 323baur
- E21 VIP
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Dat dacht ik ook. Fotos wordt een weekje later, ding is nu al weer vies (zoals het wel een beetje hoort bij een lompe f*** you vehicle)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
X5 ook al meermalen aan gedacht om te kopen, zeker het nieuwe model vind ik erg mooi.
Echter maatje van mij (werkzaam bij BMW) geeft toch aan dat je beter een e39 kunt kopen dan een x5 qua betrouwbaarheid. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn en het verschil tussen de twee.
Groeten loentje
Echter maatje van mij (werkzaam bij BMW) geeft toch aan dat je beter een e39 kunt kopen dan een x5 qua betrouwbaarheid. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn en het verschil tussen de twee.
Groeten loentje
- 323baur
- E21 VIP
Ook ik heb dat gehoord.
Volgens mij geldt dat vooral voor de pfl diesel.
Naast dat die maar 184pk heeft, zit daar de beroerde GM bak onder. Juist die laatste is niet gebouwd voor zon zware auto.
Bij de lci heb je 218pk en de 6bak automaat van ZF, die kan 600nm aan, en is veel sterker.
Blijft alleen het onderstel over wat bij zon zware bak echt wel harder slijt.
Vooralsnog ben ik diep onder de indruk van de bouwkwaliteit die zeker zo goed is als de e39, in tegenstelling bijvoorbeeld tot de nieuwere e83 (x3 1e serie).
Anyway, ik ga het meemaken.
Volgens mij geldt dat vooral voor de pfl diesel.
Naast dat die maar 184pk heeft, zit daar de beroerde GM bak onder. Juist die laatste is niet gebouwd voor zon zware auto.
Bij de lci heb je 218pk en de 6bak automaat van ZF, die kan 600nm aan, en is veel sterker.
Blijft alleen het onderstel over wat bij zon zware bak echt wel harder slijt.
Vooralsnog ben ik diep onder de indruk van de bouwkwaliteit die zeker zo goed is als de e39, in tegenstelling bijvoorbeeld tot de nieuwere e83 (x3 1e serie).
Anyway, ik ga het meemaken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 Fanatic
Heb je dan precies een jaar over gedaan323baur wrote:Zon xc staat ook wel op het lijstje. Feit is dat ik wel een bmw hart heb.
Dus lichte voorkeur voor de lelijkere x5 boven een xc90.

Erg mooie kleur op de X5.. heel veel plezier ermee

- 323baur
- E21 VIP
Je gaat hem vast binnenkort zien.
- 323baur
- E21 VIP
Zoals beloofd hierbij een paar waardeloze telefoon fotos van de x5.
Na een vette check up bij mijn vaste garage eigenlijk alleen nog maar blijerdedereerrr geworden met dit ding.
Op de brug was het direct prijs: rondom allemaal OEM verse draagarmpjes. Nergens ook maar iets kunnen vinden wat binnen 1 jaar tot zorg zou kunnen leiden.
Het allermooiste was toch wel de maagdelijke tussenbak...zo uit het doosje, onder mijn X5.
Bottomline: ondanks de belachelijk mrb van euro 200,- per maand (..) gaat deze een tijdje blijven.
Ik, en niet onbelangrijk - mijn vrouw dito - ben er blij mee.
Interieur:

Rondom:

Gelijk maar even een 2e hands setje winterbanden gekocht. Ik had even geen geld meer liggen voor 100% vers, en dit lag letterlijk om de hoek voor een paar euro. Niet mooi, wel goed, prima zo

Wat een gebouw he.

Nu al vies..zo als een x5 eigenlijk best mag zijn. Een beetje aso voel je je al snel in zo'n ding.
De e39 gaat dus nu het pad verlaten, daarover verder op meer.
Na een vette check up bij mijn vaste garage eigenlijk alleen nog maar blijerdedereerrr geworden met dit ding.
Op de brug was het direct prijs: rondom allemaal OEM verse draagarmpjes. Nergens ook maar iets kunnen vinden wat binnen 1 jaar tot zorg zou kunnen leiden.
Het allermooiste was toch wel de maagdelijke tussenbak...zo uit het doosje, onder mijn X5.
Bottomline: ondanks de belachelijk mrb van euro 200,- per maand (..) gaat deze een tijdje blijven.
Ik, en niet onbelangrijk - mijn vrouw dito - ben er blij mee.
Interieur:

Rondom:

Gelijk maar even een 2e hands setje winterbanden gekocht. Ik had even geen geld meer liggen voor 100% vers, en dit lag letterlijk om de hoek voor een paar euro. Niet mooi, wel goed, prima zo

Wat een gebouw he.

Nu al vies..zo als een x5 eigenlijk best mag zijn. Een beetje aso voel je je al snel in zo'n ding.
De e39 gaat dus nu het pad verlaten, daarover verder op meer.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Een hele nette auto Ite.
Je kunt inderdaad blij zijn met een verse tussenbak want dat zijn toch de struikelblokken bij de X5. Maatje van mij heeft hem al kunnen vervangen bij zijn X5.
Je kunt inderdaad blij zijn met een verse tussenbak want dat zijn toch de struikelblokken bij de X5. Maatje van mij heeft hem al kunnen vervangen bij zijn X5.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP
Lijkt me wel. Ik ben nu 800km verder en ben nog steeds blij.
Wat me vooral erg bevalt is het comfort, de power, en de stabiliteit.
Zeker na het bezoek aan de garage voor een check up heb ik er wel vertrouwen in.
Volgende week krijg ik een uitdraai van alle historie, wellcht ga ik daar nog blijer van worden.
Overigens heb ik niet de illusie dat dit budgetrijden wordt hoor, maar het wel, fijn om niet gelijk een achterstand te moeten inlopen, wat meestal wel zo is.
Wat me vooral erg bevalt is het comfort, de power, en de stabiliteit.
Zeker na het bezoek aan de garage voor een check up heb ik er wel vertrouwen in.
Volgende week krijg ik een uitdraai van alle historie, wellcht ga ik daar nog blijer van worden.
Overigens heb ik niet de illusie dat dit budgetrijden wordt hoor, maar het wel, fijn om niet gelijk een achterstand te moeten inlopen, wat meestal wel zo is.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Heerlijke auto, nog erg netjes en top onderhouden. Daar ga je jaren plezier van hebben!
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Dat zijn de mooist he, die NFL.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
- E21 Fanatic
Erg fraaie X5.. veel plezier ermee.
Durf het bijna niet te vragen maar zou ik.......

Durf het bijna niet te vragen maar zou ik.......

- 323baur
- E21 VIP
Tuurlijk!
leuke wagen Ite
een echt werkbeest!

[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- 323baur
- E21 VIP
Ff een up date met de x5;
Wat een geweldig bakbeest is dit. Rijdt echt mega fijn. Heerlijk stabiel en krachtig.
Sinds de aanschaf alweer dik 6dkm verder..
..echter nu ben ik even aan de beurt. Gisteren ochtend nog niks te merken, en gisterenmiddag ineens een asmatisch kugje vanuit het veronder:
Google en een live inspectie gaf al snel de diagnose. Mijn uitlaatspruitstuk is gescheurd. Blijkbaar een veel voorkomend probleem bij alle m57n blokken (dus ook e60...).
Bmw heeft die dingen van een speciaal soort gelast rvs gemaakt. Die gaan geen autoleven mee.
Inmiddels is er een up date beschikbaar om terug te gaan naar een standaard gietijzeren geval.
Ik kan er mee doorrijden volgens de garage, maar het wordt wel erger. Dus dat moet zsm maar even gefixt worden.
Laat dat 'even' trouwens maar achterwege...
Alex (mijn vaste garagist) gaat me vast een leuke factuur sturen. Ik begin er niet aan iig.
Wat een geweldig bakbeest is dit. Rijdt echt mega fijn. Heerlijk stabiel en krachtig.
Sinds de aanschaf alweer dik 6dkm verder..
..echter nu ben ik even aan de beurt. Gisteren ochtend nog niks te merken, en gisterenmiddag ineens een asmatisch kugje vanuit het veronder:
Google en een live inspectie gaf al snel de diagnose. Mijn uitlaatspruitstuk is gescheurd. Blijkbaar een veel voorkomend probleem bij alle m57n blokken (dus ook e60...).
Bmw heeft die dingen van een speciaal soort gelast rvs gemaakt. Die gaan geen autoleven mee.
Inmiddels is er een up date beschikbaar om terug te gaan naar een standaard gietijzeren geval.
Ik kan er mee doorrijden volgens de garage, maar het wordt wel erger. Dus dat moet zsm maar even gefixt worden.
Laat dat 'even' trouwens maar achterwege...
Alex (mijn vaste garagist) gaat me vast een leuke factuur sturen. Ik begin er niet aan iig.