Wat gaan we doen deze zomer?
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
De doodlopende passen kom ik ook tegen en zien er vaak interessant uit. Eindigen bij stuwmeren of net onder de grote toppen idd.
Met de Bavariatour kwamen we zo na 17% klimmen bij een hoog gelegen restaurant in een schitterend gebied. Was onder aan de Achensee.
Even opgezocht, was in Pertisau, de Gramai Alm. Erg mooi en je kan er ook slapen!
http://nl.bergfex.com/sommer/pertisau/a ... of-gramai/
Met de Bavariatour kwamen we zo na 17% klimmen bij een hoog gelegen restaurant in een schitterend gebied. Was onder aan de Achensee.
Even opgezocht, was in Pertisau, de Gramai Alm. Erg mooi en je kan er ook slapen!
http://nl.bergfex.com/sommer/pertisau/a ... of-gramai/
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
Wanneer gaan we weer?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Wij hebben inmiddels de knoop doorgehakt, onze 'grote' vakantie voor 2017 zal ons na 7 jaar afwezigheid weer eens naar India voeren. Ons laatste bezoek aan India hebben we een rondreis door Rajasthan gedaan (en de Taj Mahal en Delhi bezocht). Kan zo gauw geen verslag vinden hier dus dat is óf al gearchiveerd vanwege de leeftijd, óf ik heb hier nooit iets geplaatst... geen idee eigenlijk, maar ik zal proberen binnenkort een paar highlights te plaatsen!
Anyway, dat is ongeveer het midden van India, nu gaan we eens het zuiden verkennen. Klinkt alsof je van Utrecht naar Breda gaat maar India is ongeveer net zo groot als heel Europa dus daar zit een paar uur vliegen tussen haha. Hoewel ons plan nog niet compleet is willen we daar een mix van cultuur, stadjes, tempels gaan doen samen met wat natuur, je zit daar midden tussen de rubber- en theeplantages en er ligt ook een leuk wildreservaat (ongeveer zo groot als de provincie Utrecht). Beste periode is echter niet de zomer maar gedurende onze wintermaanden dus we gaan ook al snel, in februari, lekker even overwinteren want dan is het lekker zomers daar, graadje of 30 is heel normaal.
Dat zet me ook al aan het puzzelen qua fotoapparatuur. Normaal gesproken neem ik op rugzakvakanties een camera met de 18-200mm lens mee en dan kom je al een heel eind. Denk echter dat ik dit jaar eens gek ga doen. Ik heb een compacte maar zeer fraaie 11-16mm supergroothoek die wel erg leuk is om in stadjes, op markten etc te gebruiken. Overal waar het krap is kun je dan toch enorm veel op de foto krijgen voor sfeerplaatjes.
En voor het reservaat wil je eigenlijk een dikke tele mee, maar da's zo'n gesleep, zowel qua gewicht als qua afmetingen. Wellicht dat ik wat anders ga doen, en dat alternatief heet spiegeltele. Door een circus aan inwendige spiegels heb je dan niet een hele lange lens, maar een kort exemplaar voorzien van diverse spiegels waarbinnen het beeld dan een paar keer heen en weer stuitert. Hoewel deze dingen ook hun nadelen hebben (beperkte kwaliteit en beperkte lichtsterkte door alle inwendige spiegels, geen AF) heb je dan een compact en licht gevalletje mee in het kader van 'beter dan niets'. Ik heb begrepen dat het Samyang spul op dit front nog best acceptabel is, en goedkoop. Denk dat ik dat gewoon eens een reisje ga proberen.
Anyway, de Lonely Planet is weer uit de kast, we gaan eens even kijken waar we heen willen, en als afsluiting gaan we ook wel weer even wat vrienden opzoeken in Goa. Veel zin in!

Anyway, dat is ongeveer het midden van India, nu gaan we eens het zuiden verkennen. Klinkt alsof je van Utrecht naar Breda gaat maar India is ongeveer net zo groot als heel Europa dus daar zit een paar uur vliegen tussen haha. Hoewel ons plan nog niet compleet is willen we daar een mix van cultuur, stadjes, tempels gaan doen samen met wat natuur, je zit daar midden tussen de rubber- en theeplantages en er ligt ook een leuk wildreservaat (ongeveer zo groot als de provincie Utrecht). Beste periode is echter niet de zomer maar gedurende onze wintermaanden dus we gaan ook al snel, in februari, lekker even overwinteren want dan is het lekker zomers daar, graadje of 30 is heel normaal.
Dat zet me ook al aan het puzzelen qua fotoapparatuur. Normaal gesproken neem ik op rugzakvakanties een camera met de 18-200mm lens mee en dan kom je al een heel eind. Denk echter dat ik dit jaar eens gek ga doen. Ik heb een compacte maar zeer fraaie 11-16mm supergroothoek die wel erg leuk is om in stadjes, op markten etc te gebruiken. Overal waar het krap is kun je dan toch enorm veel op de foto krijgen voor sfeerplaatjes.
En voor het reservaat wil je eigenlijk een dikke tele mee, maar da's zo'n gesleep, zowel qua gewicht als qua afmetingen. Wellicht dat ik wat anders ga doen, en dat alternatief heet spiegeltele. Door een circus aan inwendige spiegels heb je dan niet een hele lange lens, maar een kort exemplaar voorzien van diverse spiegels waarbinnen het beeld dan een paar keer heen en weer stuitert. Hoewel deze dingen ook hun nadelen hebben (beperkte kwaliteit en beperkte lichtsterkte door alle inwendige spiegels, geen AF) heb je dan een compact en licht gevalletje mee in het kader van 'beter dan niets'. Ik heb begrepen dat het Samyang spul op dit front nog best acceptabel is, en goedkoop. Denk dat ik dat gewoon eens een reisje ga proberen.
Anyway, de Lonely Planet is weer uit de kast, we gaan eens even kijken waar we heen willen, en als afsluiting gaan we ook wel weer even wat vrienden opzoeken in Goa. Veel zin in!

Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Gaaf, dat zijn de betere reizen! Ik ben blij voor je dat je deze mogelijkheden hebt. Heerlijk lijkt me dat!
- Jeroen
- Site Admin
Toch gevonden. Even een paar highlights van Rajasthan 2010!

Creatief met mobiliteit heet dit denk ik? APK? Veiligheid? Wasda?

Eat your hear out, M.C. Escher!

De uitdagingen van reizen door India

Een uitgebreide slideshow vind je hier: http://www.bmwe21.net/India2010/

Creatief met mobiliteit heet dit denk ik? APK? Veiligheid? Wasda?

Eat your hear out, M.C. Escher!

De uitdagingen van reizen door India

Een uitgebreide slideshow vind je hier: http://www.bmwe21.net/India2010/
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Ik herinner me sommige foto's nog .. leuke plannen 

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
Leuke vooruitzichten. Voor 2017 absoluut nog geen idee. Vakanties niet echt mijn ding. 10 dagen voor mij max vanaf huis. En max 25 Gr. Misschien thuis blijven en dan verder kijken. Klussen aan de E21.
Wellicht in 2018 of 2019 een weekje of 2 Amerika. Zoonlief oud genoeg en lijkt hem ook wel wat.
Met de heren Geert en Frank in mei nog wel lang weekend Barcelona doen. F1 kaartjes besteld en appartement geregeld. Wat zijn die F1 kaarten duur. Niet nogmaal.
Oh ja in maart ergens een feestje. Vandaag de
Locatie geregeld. Voor sommige van jullie binnenkort post .
Verder geen planning.
Wellicht in 2018 of 2019 een weekje of 2 Amerika. Zoonlief oud genoeg en lijkt hem ook wel wat.
Met de heren Geert en Frank in mei nog wel lang weekend Barcelona doen. F1 kaartjes besteld en appartement geregeld. Wat zijn die F1 kaarten duur. Niet nogmaal.
Oh ja in maart ergens een feestje. Vandaag de
Locatie geregeld. Voor sommige van jullie binnenkort post .
Verder geen planning.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- Jeroen
- Site Admin
Thanks all! En zat spannende plannen zo te horen Odo! En tussendoor nog een projectje haha!
Regards/groeten, Jeroen