E21 318i (ITB)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 317
Lekker bezig! Wilde nog vragen of je nog naar de Eifel komt volgende week maar ik zie dat de auto nog net niet klaar is
keep up the good work!
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 317
Volgend jaar beter
Dan ga ik wel een beetje meer een grand tour doen!
Hoop ik.
Hoop ik.
Re: E21 317
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kom verder.
Eerst de balk onder de auto erin gezet. Daar kon ik de gaten hergebruiken en de boel heel aardig oplassen.

De voorste balk pastte iets minder, het lijkt niet echt iets met vervormen te maken te hebben maar meer met de pasvorm van de nieuwe balk. Daar heb ik de geboorde gaten dichtgelast en nieuwe gaten in de balk geboord.

Met een heel aardige penetratie.

Het laatste is nog een balk aan de voorkant maar dat is vrij rechttoe rechtaan. Ik heb de dorpels nu ook weer kaal en het hele voorfront. Nu hopelijk heb ik alle middelen gehad die je niet op je auto moet smeren. Het gaat nu tweecomponentenepoxy worden. Ik hoop alleen dat die ook goed uithard bij de huidige lage temperaturen. Als ik het front en de dorpels weer in de primer heb zitten dan gaat er hier en daar antisteenslag op en stip ik de motorruimte aan met lapisblau. Daar hoop ik ook dat ik het een beetje kan vernevelen bij temperaturen rond het vriespunt.
Eerst de balk onder de auto erin gezet. Daar kon ik de gaten hergebruiken en de boel heel aardig oplassen.

De voorste balk pastte iets minder, het lijkt niet echt iets met vervormen te maken te hebben maar meer met de pasvorm van de nieuwe balk. Daar heb ik de geboorde gaten dichtgelast en nieuwe gaten in de balk geboord.

Met een heel aardige penetratie.

Het laatste is nog een balk aan de voorkant maar dat is vrij rechttoe rechtaan. Ik heb de dorpels nu ook weer kaal en het hele voorfront. Nu hopelijk heb ik alle middelen gehad die je niet op je auto moet smeren. Het gaat nu tweecomponentenepoxy worden. Ik hoop alleen dat die ook goed uithard bij de huidige lage temperaturen. Als ik het front en de dorpels weer in de primer heb zitten dan gaat er hier en daar antisteenslag op en stip ik de motorruimte aan met lapisblau. Daar hoop ik ook dat ik het een beetje kan vernevelen bij temperaturen rond het vriespunt.
Last edited by Wilmo on Tue Mar 28, 2017 12:03 am, edited 1 time in total.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 317
Mooie stappen, JW! Dat spuiten bij lage temperaturen, tja.... ik zou het niet doen. Kun je niet tijdelijk een dag een straalkacheltje in je hok zetten, warm stoken en dan spuiten?
Re: E21 317
Ja, dat is geen probleem, het hoeft er wel niet piekfijn uit te zien, maar een beetje strak zou mooi zijn! Voor de epoxy stook ik het hok ook wel op, better safe than sorry.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 317
Wel zo slim, zeker voor de epoxy, dan vloeit 't ongetwijfeld een stuk beter. Lekker bezig hoor!
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 317
Vorige week nog een paar keer bezig geweest, nu voor de kerstvakantie ben ik in Nederland. Ik kan nu beginnen na te denken over afbouwen.


Ik heb er ook maar een nieuwe dwarsbalk aan de voorkant ingezet.
Vorig weekend heb ik de epoxy aangebracht, niet alleen aan de voorkant, maar ook de dorpels weer.


We komen dichterbij!


Ik heb er ook maar een nieuwe dwarsbalk aan de voorkant ingezet.
Vorig weekend heb ik de epoxy aangebracht, niet alleen aan de voorkant, maar ook de dorpels weer.


We komen dichterbij!
Last edited by Wilmo on Tue Mar 28, 2017 12:02 am, edited 1 time in total.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 317
Goed bezig. Geen halfwerk!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: E21 317
Ik weet niet precies hoe ik dat zou willen en kunnen oplossen. Ik zal de volgende keer even wat fotootjes maken, dan kunnen jullie een beetje meedenken.
De knop voor mijn alarmlichten is redelijk terminaal nu. De tandenstoker, pootjes bijbuigen en dergelijke mag niet meer baten. Het is nu een tie-wrap die de knop ingedrukt houdt. Wat zal ik doen? Nieuw? Gebruikt?
De knop voor mijn alarmlichten is redelijk terminaal nu. De tandenstoker, pootjes bijbuigen en dergelijke mag niet meer baten. Het is nu een tie-wrap die de knop ingedrukt houdt. Wat zal ik doen? Nieuw? Gebruikt?
Re: E21 317
Natuurlijk weer veel te weinig gedaan de laatste weken, maar gisteren heb ik de Bilstein B6 en Eibach-veren besteld. Plus dat ik vandaag mijn ontslagbrief heb ingediend, dus vanaf volgende week dinsdag heb ik alle tijd om de auto af te maken. En om zo nu en dan op een sollicitatie te gaan natuurlijk, misschien kom ik wel terug naar Nederland...