Al bijna een jaar loop ik tegen een remprobleem aan te hikken wellicht kunnen jullie mij verder helpen want ik ben een beetje ten einde raad.
Het probleem
Mijn remmen piepen regelmatig en bij alle snelheden als ik het rempedaal zachtjes intrap. De auto trekt daarbij ook naar links.
Wat heb ik al gedaan?
In eerste instantie heb ik de remschijven en remblokken vervangen. De eerste 100km leek het probleem verholpen maar daarna begon het weer. Wat bleek is dat de remblokken linksvoor aanliepen omdat ongeveer 2500 km waren de remblokken links nog maar 1mm dik en rechts 1 cm dik.dit verklaarde ook dat de auto naar links trok bij het intrappen van het rempedaal.
Vervolgens heb ik een revisieset besteld voor de remklauwen. (nieuwe zuigers en rubbers), de klauwen uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Nieuwe remblokjes gemonteerd, maar het probleem bleef bestaan. Ik kwam erachter dat de remschijf linksvoor ondertussen mooi krom was getrokken... dus wellicht zouden nieuwe schijven het probleem oplossen...
Dus, nieuwe schijven gemonteerd en wéér nieuwe remblokken. Een rondje ontlucht en de auto remde de eerste 200km probleemloos....... om vervolgens weer te beginnen met piepen en naar verloop van tijd weer lichtjes naar links begon te trekken

wat is er tot nu toe gedaan?
- nieuwe remblokken (ferrodo)
- nieuwe remschijven (ate)
- klauwen gereviseerd (nieuwe zuigers en pakkingen
- nieuw montagesetje
- meerder malen ontlucht
Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee, Waar zou het nog aan kunnen liggen? wellicht de hoofdremcilinder? dit zou het naar links trekken kunnen verklaren maar toch niet het piepen?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Martin