Zo, het is weer tijd voor wat updates. Met het warmere weertje heb ik enkele avonden een uurtje kunnen werken.
Eerst heb ik voorzichtig de bovenste schroefdraden van de inlaat losgehaald, gereinigd en omt loctite verzegeld.
Via deze weg kan al eens een olielekje ontstaan daar de schroedraad in de kop uitkomt.
Ook de schroedraadgaatjes waar bij een originele 318i de koude luchtschuif staat heb ik met loctite en RVS schroefjes verzegeld.

Vervolgens alle JUISTE klepsteelhoedjes van olie voorzien om ze dan voorzichtig op de klepgeleider te drukken met beehulp van het bijgeleverde ''kapotje''.

En vervolgens de kleppen terug erin met de originele BMW tool.

Ziezo:

Dan de kop weer van tuimelaars en tuimelaar assen voorzien:

Lagerkappen terug monteren met montage pasta(thx voor de tip Raymond!). Bij men 323i had ik gewoon olie gebruikt.

En alles mooi op koppel zetten:

Zuigers van nieuwe zuigerveren voorzien:

Vervolgens heb ik de 4 zuigers in een olie badje gedompeld en een nachtje laten uitdruppen.
Om ze vervolgens te monteren:

Dat met alle 4:

Alles op koppel vastzetten met nieuwe drijfstang moeren:

En de oliepomp erop om de kettingspeling te meten.
2x 0.1mm spacer is iets te weinig, dus maar nog 2 stuks bijbesteld:

Dan nog even de klep indruk tool getest. Maar die wordt pas gebruikt als ik de injectorgaten gedicht heb.

Handig dat ik dat allemaal kan lenen bij Brouwers.
Dan gaat de nokkenstok er terug in.