zooooooooooo hehehehehe een update
Een paar nieuwe spulletjes gekocht voor cabrio en de wedstrijd aangegaan vervangen wiellager.
Zeg ik wedstrijd? Hard battle dekt de lading beter.
Een wielnaaf, remblokken rondom, schijven achter, wat gereedschap, bier en spa rood. Lampjes, pluggen, deurpaneel plastic, pfff. Te veel eigenlijk.
Oh ja en dan toch maar extra lagers bestellen........en meer bier en Spa rood.
Enfin. Begonnen met de voorzijde. Blokken los, schijven meten. Prima in orde de schijven. Blokken eigenlijk ook maar ja. Heb je liggen en de boel los. Slijtage indicators ook gedaan. Wielkasten verder schoongemaakt en ontdaan van enige historie.
Schroeven vervangen, gepoetst en de boel weer opbouwen.
Het gepiep en gekraak achter was tijdens de Eifel 2.0 tour aan het toenemen. Rechtuit niet maar wel in de bochten. Resume, wiellager vervangen.......
De boel loshalen, altijd leuk en erg eenvoudig. Centrale moer los en de wielnaaf flikkerde er zo wat uit.
Dat viel dus mee. Op dat moment bestellen van een nieuwe wielnaaf, wilde geen risico lopen.
De overige restanten zaten wel goed vast. De heer tijdens het demonteren vaak liefkozend toegesproken
Beetje crea maar loskomen deed hij.
Niet gek veel later een blij moment.
Bij het terugplaatsen van de nieuwe wielnaaf even vergeten om de binnenste lager goed (tegen) te klemmen. En ja bij aandraaien van de wielnaaf drukte ik mooi het wiellager uit elkaar.
Liefkozend de heer toegezongen en overgegaan tot zwaar nuttigen van ene Hertog Jan in een Fles. Zo blij dat er niemand in de buurt was.
Dus lager(s) laten aanrukken (SKF) en verhaal opnieuw gedaan. Echter....... loshalen van de aandrijfas ging niet lukken (althans mij niet), uitlaat in de weg. Geen zin om dat ook nog eens los te halen. Uiteindelijk handremkabel los gemaakt, ook dat koste toch echt enige moeite. Onderste draagarm helemaal los. En ja de bouten (onderste en bovenste trailor arm) braken in 1x goed. En langs meneer Van Poelgeest voor een nieuwe bestelling. Spa Rood genomen, moest rijden.....
Idioot wat dat kost
Verder gaan met opbouwen en de rust bewaren.
Hier en daar ook de achterzijde ontdaan van historie. Hitteschild (uitlaat) weer goed vastgezet met de daarvoor nieuw bestelde klemmen.
Helaas geen foto. Dus alles achter wel los gehad en goed kunnen nalopen. Wat klein spul staat in de bestelling, voor nu geen must.
Resultaat... ta dadaaaaaaaaaaa
Ik ben er blij mee.
Binnenzijde ook aangepakt en handrem eens goed afgesteld. Gelijk maar armsteun uit elkaar om op onderzoek te gaan waarom dat ding altijd met een noodgang naar beneden komt zetten.
Gevonden. De rubbers zijn aan vervanging toe welke tegendruk geven...... Rubbers. Kan geen rubbers meer zien.
en alles weer netjes
Passagiersdeur ook aangepakt, geen foto`s. Alle drukkers van het deurpaneel vervangen, schroeven en andere plastic ellende.
tevens deurklink vervangen. Afdekkapje bleef niet meer zitten.
Behoudens ruitenwisser en remschijven achter alles Orinal Teile.
Remblokken ook origineel gehouden. Remmen wat mij betreft prima.
To do komende winter.
Leer opfrissen
Kap laten vervangen
To do binnenkort
Laten uitlijnen
Vanos laten reviseren
en onderhoudsbeurt geven.... olie en filters heren.
Radio vervangen voor origenele BMW Reverse RDS (iemand deze toevallig over??)
Een heel verhaal maar hij is bijna klaar voor het zomerseizoen.