E21 318i (ITB)
Re: E21 317
'Even' 1300km bij de BMW opgezet. Een weekje test gereden en geen problemen gehad, dus gisteren de oversteek maar gewaagd. Om kwart voor vier vertrokken en om kwart voor zeven stapte ik in Groningen weer uit de auto. Tot zover:
>1:11 bij een deel stadsverkeer, koud starten en 220km over 80 en 100 wegen met twee fietsen op het dak en de auto volgeladen.
>1:10 bij snelweg <110km/u met twee fietsen op het dak en de auto volgeladen.
<1:9 bij snelweg >125km/u met twee fietsen op het dak en de auto volgeladen.
De olie heeft iets kleur gekregen. Onder de motorkap is het weer vies van alle regen. Ik heb de ventilator even gebruikt tijdens het betalen en parkeren op de boot, maar dat had eigenlijk niet gehoeven. De geluidsisolatie is begonnen weer los te laten. En ik heb een paar keer de eindaanslag van de Bilsteins aangetikt.
Het enige issue: Het rechterknipperlicht voor hield er mee op na zo'n 1000km en een gat in de weg.
>1:11 bij een deel stadsverkeer, koud starten en 220km over 80 en 100 wegen met twee fietsen op het dak en de auto volgeladen.
>1:10 bij snelweg <110km/u met twee fietsen op het dak en de auto volgeladen.
<1:9 bij snelweg >125km/u met twee fietsen op het dak en de auto volgeladen.
De olie heeft iets kleur gekregen. Onder de motorkap is het weer vies van alle regen. Ik heb de ventilator even gebruikt tijdens het betalen en parkeren op de boot, maar dat had eigenlijk niet gehoeven. De geluidsisolatie is begonnen weer los te laten. En ik heb een paar keer de eindaanslag van de Bilsteins aangetikt.
Het enige issue: Het rechterknipperlicht voor hield er mee op na zo'n 1000km en een gat in de weg.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Mooi resultaat, kun je trots op zijn.
Dit is de mooiste beloning op je werk.
Dit is de mooiste beloning op je werk.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 317
en hoe is de keuring verlopen?
groeten loentje
groeten loentje
Re: E21 317
Woa, zo zonder internet blijf je echt nergens van op de hoogte.
De keuring is goed gegaan, de BPM-formulieren zijn ingestuurd en ik heb nu de papieren ook al terug van de RDW. Ik ga je nu even een berichtje sturen om de schakelaar terug te geven!
De keuring is goed gegaan, de BPM-formulieren zijn ingestuurd en ik heb nu de papieren ook al terug van de RDW. Ik ga je nu even een berichtje sturen om de schakelaar terug te geven!
Re: E21 317
Wat een avontuur! We zijn hier bij de laatste week van de Giro en zowel de Giro als de auto houden zich prima. Alleen het baasje voelde zich wat minder na een nacht op de plee. Gelukkig blijven alle vloeistofjes wel in de BMW.
De BMW op de top van de allervetste pas tot nu toe: De San Marco-pas:

Maar nadat ik die aan dezelfde kant weer af gereden was, klonk de auto als een tractor en trok voor geen meter meer. Na een tijd begon er een lichtje bij me te branden: Vette bougie.


Dus alle bougies schoongepoetst, teruggeplaatst en we konden weer blazen. De les van vandaag: Ook gas geven bij het naar beneden rijden.
Omdat velen van jullie dit beeld wel kennen, het station op de Stelvio-pas. Ik ben de Umbrail opgelopen in zo'n 3 uur tijd en heb diverse renners omhoog zien komen op de Stelvio-pas en later de Umbrail.

Hier komen Quintana, Nibali en Kruiswijk aangefietst:

En hier is Tom's achterste. Het is moeilijk juichen en foto's maken tegelijkertijd.

De BMW op de top van de allervetste pas tot nu toe: De San Marco-pas:

Maar nadat ik die aan dezelfde kant weer af gereden was, klonk de auto als een tractor en trok voor geen meter meer. Na een tijd begon er een lichtje bij me te branden: Vette bougie.


Dus alle bougies schoongepoetst, teruggeplaatst en we konden weer blazen. De les van vandaag: Ook gas geven bij het naar beneden rijden.
Omdat velen van jullie dit beeld wel kennen, het station op de Stelvio-pas. Ik ben de Umbrail opgelopen in zo'n 3 uur tijd en heb diverse renners omhoog zien komen op de Stelvio-pas en later de Umbrail.

Hier komen Quintana, Nibali en Kruiswijk aangefietst:

En hier is Tom's achterste. Het is moeilijk juichen en foto's maken tegelijkertijd.

- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 317
Helemaal top. Leuk om te zien.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Geweldig man, geniet nog maar daar in italie.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 317
En dan gaat de tijd snel. Ik ben alweer een tijd verhuisd, maar pas nu internet! Gelukkig is de reis terug uit Italië probleemloos geweest en ook de 6 weken dat ik nu aan het werk ben heb ik geen problemen gehad. Soms als het heel erg warm is dan verdampt alle benzine in de vlotterkamer en leidingen maar dan is een scheutje in het spruitstuk genoeg om de pomp net genoeg benzine op te laten snokken.
De rit naar beneden van de San Marco, die van de vette bougie, heeft wel meer stuk gemaakt dan gedacht. Het blokje is nu echt olie begonnen te zuipen. Ook als ik vol op de rem moet naar nul, dan kom ik in in grote wolk met rook stil te staan. Dus een revisie zal wel 'moeten' deze winter. Ik zit nog te twijfelen of ik dit blok wil houden of dat ik toch voor een E30 M10 ga, iets lichter, iets hogere compressie. Ik denk nog niet dat ik de kop al wil aanpassen.
Ik gebruik de auto nu dus dagelijks en de karrensporen in België, waar ik nu dus aan het werk ben, doen de auto geen goed. De Noord-Zuidverbinding bij de N69 rechtdoor richting Genk is echt slopend. Dus nu er internet is, zal ik opzoek gaan naar een private leasegebakje.
De rit naar beneden van de San Marco, die van de vette bougie, heeft wel meer stuk gemaakt dan gedacht. Het blokje is nu echt olie begonnen te zuipen. Ook als ik vol op de rem moet naar nul, dan kom ik in in grote wolk met rook stil te staan. Dus een revisie zal wel 'moeten' deze winter. Ik zit nog te twijfelen of ik dit blok wil houden of dat ik toch voor een E30 M10 ga, iets lichter, iets hogere compressie. Ik denk nog niet dat ik de kop al wil aanpassen.
Ik gebruik de auto nu dus dagelijks en de karrensporen in België, waar ik nu dus aan het werk ben, doen de auto geen goed. De Noord-Zuidverbinding bij de N69 rechtdoor richting Genk is echt slopend. Dus nu er internet is, zal ik opzoek gaan naar een private leasegebakje.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E21 317
Ptivate lease?? Dat snap ik nog niet goed. Als er bedrijven zijn die geld kunnen verdienen aan jouw maandbedrag, dan kun jij goedkoper zelf een gebakje rijden, hoewel dan vast geen nieuwe. Maar dat is dan wel de jouwe.
Re: E21 317
ligt eraan Koos, private lease is een goede optie. Zeker met de wat kleinere wagens zoals een up. Diverse tests hebben bewezen dat je de eerste drie jaar niet goedkoper kunt rijden (dan dat je zelf een nieuwe up bijvoorbeeld zou kopen) en je hebt je risico's afgedekt.
Het is een afweging en risico calculatie. Kan me voorstellen dat meer mensen ervoor kiezen.
Nadelen:
- wat als je meer kilometers rijdt
- het wordt gezien als een lening, dus als je binnenkort van plan bent een huis te kopen zou ik het afraden
- je zit contractueel vast, niemand kan in de toekomst kijken, zorg dus dat je een duizend of vijf apart zet op een rekening om daar mee de maandelijkse verplichtingen te voldoen. Het zijn juist de kosten en rentes als je het niet meer kunt betalen die je de das omdoen.
groeten loentje
Het is een afweging en risico calculatie. Kan me voorstellen dat meer mensen ervoor kiezen.
Nadelen:
- wat als je meer kilometers rijdt
- het wordt gezien als een lening, dus als je binnenkort van plan bent een huis te kopen zou ik het afraden
- je zit contractueel vast, niemand kan in de toekomst kijken, zorg dus dat je een duizend of vijf apart zet op een rekening om daar mee de maandelijkse verplichtingen te voldoen. Het zijn juist de kosten en rentes als je het niet meer kunt betalen die je de das omdoen.
groeten loentje
Re: E21 317
Ik werk op contractbasis en ik wil hoe dan ook mijn volgende opdracht niet weer met de auto naar het werk hoeven. Wat een hel is dat, elke dag weer. Dus daarom van september/oktober tot en met februari een gebakje om de winter door te komen.
Re: E21 317
Vandaag leek het geluk op! Ik was sportief terug komen rijden uit Belgie, op weg naar kantoor bij het vliegveld van Eindhoven. Op de parallelbaan van de A2 ineens rammelrammel en heel veel rook. Heel veel rook, maar wel rechtsachter de auto, terwijl de uitlaat links zit. Dus ik naar de rechterbaan en zoeken naar een vluchthaven, druk knipperende vrachtwagens achter me. Ik denk dat ik die wel lekker onder de olie gespetterd heb. Om de een of andere reden wel de motor laten draaien toen ik stilstond en een rondje gelopen. Inderdaad, niets uit de uitlaat, maar wel rook onder de kap vandaan, snel de motor uit en de kap open en het brandde! Olie op het spruitstuk was in de brand gevlogen. Gelukkig ging dat uit door heftig te blazen. En overal olie, onder de hele auto, op de weg, op de achterband.
Dus de vrienden van de ANWB maar gebeld die me eerst met een bergwagen veilig hebben weggebracht en daarna de gewone ANWB met de wagen langs gehad. Ik wilde net het kleppendeksel lichten toen hij er aan kwam. Hij vroeg me de motor even te starten en daar zeek de olie weer uit het blok, uit het gat waaruit het draadeinde steekt waar het spruitstuk aan vastzit. Dus we hebben er een bout ingedraaid, olie bijgevuld en ik kon weer naar huis rijden.
Morgen maar alle moeren natrekken. Klopt het dat er een open verbinding is tussen het gat waar het draadeind in zit en de binnenkant van de motor? Zal ik het gewoon weer aandraaien, of zal ik achter nieuwe draadeinden aan en die vastzetten met een soort loctite? Bij mij komt de moer niet los van het draadeind, maar ik draai normaal altijd de draadeinden uit de kop.
Dus de vrienden van de ANWB maar gebeld die me eerst met een bergwagen veilig hebben weggebracht en daarna de gewone ANWB met de wagen langs gehad. Ik wilde net het kleppendeksel lichten toen hij er aan kwam. Hij vroeg me de motor even te starten en daar zeek de olie weer uit het blok, uit het gat waaruit het draadeinde steekt waar het spruitstuk aan vastzit. Dus we hebben er een bout ingedraaid, olie bijgevuld en ik kon weer naar huis rijden.
Morgen maar alle moeren natrekken. Klopt het dat er een open verbinding is tussen het gat waar het draadeind in zit en de binnenkant van de motor? Zal ik het gewoon weer aandraaien, of zal ik achter nieuwe draadeinden aan en die vastzetten met een soort loctite? Bij mij komt de moer niet los van het draadeind, maar ik draai normaal altijd de draadeinden uit de kop.