uwbuurman wrote:Dankzij die honden van photobucket heb ik de aardigheid van het regulier updaten een beetje af.
Daarnaast zijn er andere zaken die momenteel nogal veel aandacht vragen, maar toch gebeurt er wel wat op het e21 vlak.
Ik heb project deuren bijna afgerond. Ik zag er erg tegenop om de deuren te gaan inrichten. De oude deuren klopten van geen kant. Er zat in de ene deur een type 2 raammechanisme en in de andere een type 1, maar ik had toch twee type 2 ruiten. De ene wilde niet volledig naar beneden en al met al was het samengeraapt en knap rommelig. Daarbij was de linkerdeur rot, dus die heb ik vervangen voor een andere.
Maar goed, voor het spuiten heb ik de gaten voor de chromespiegels in orde gemaakt. De deuren zijn gespoten tegelijk met de auto en waren dus helemaal kaal van binnen. Ik heb een kratje met raammechnismes van Arnold gekregen, een paar jaar geleden, dat kwam me van pas, maar ik wist niet of ik alles had wat ik moest gebruiken.
Dat heb ik uitgezocht en de ingewanden van de deur heb ik uitgelegd op de vloer. Ik kwam al snel een beugeltje tegen dat ik niet kon thuisbrengen. Het zat aan de geleiderail waar door het raam recht in de sponning kan worden afgesteld.
Onderzoek leerde me dat er in een type 1 deur een klein beugeltje hoort, achter het grote ronde gat in het midden onderaan de deur. Daarom zit dat gat daar kennelijk, ook in een type 2 deur. Uiteraard had ik er maar 1, van mijn ene oude deur. Dus heb ik bij Jan een gare maar complete type 1 deur gehaald. Daarmee had ik een mooi voorbeeld en een paar onderdelen.
Dw type 1 ramen had ik ook al binnen, dus de opbouw kon plaatsvinden. De gaatje geboord voor het beugeltje en de spullen klaargelegd. Maar ik snapte niks van de deurvanger. Jan wist me te vertellen dat de mijne ten eerste afgebroken en ten tweede incompleet was. Dus heb ik bij hem 2 goede type 1 deurvangers gehaald. Daarna kon de deur eindelijk opgebouwd worden.
De andere deur was relatief makkelijk, want ik had de stappen al eens doorlopen.
Per saldo staan er nu twee compleet origineel ingerichte type 1 deuren klaar om in de auto te zetten. Dat is een werkje voor 2 man, dus dat komt binnenkort.
Oh ja, mooi detail was de spaanplaatschroef, waarmee de chromespiegel vast was gemaakt. Dat zit nu beter. Een ander detail was dat de bouten niet de juiste waren, in mijn type 1 deur. Te lang, waardoor het raammechanisme niet vrij kon draaien en bij het bewuste beugeltje ook, waardoor de geleider niet voldoende naar beneden kon. Dat was de reden dat mijn rechter ruit niet helemaal naar beneden wilde in het verleden.
Al met al was project deuren de uitdaging die ik al verwachtte. Helaas. Maar het is goedgekomen. Plaatjes volgen hopelijk later dit jaar.
waar heb ik dit eerder gelezen , oja ene koralrode geloof ik

was ik niet de enige met een bij mekaar geraapt zooitje
