320/6 1978 resedagruen
Als je echt voorzichtig aan wilt doen, kan je hem slepen. Heb ik ook een keer gedaan toen die flink benzine lekte. Hij kon wel rijden, maar ik vertrouwde het niet. Misschien was het overdreven, maar het kan geen kwaad. Als je je blok ineens stuk rijdt, sla je jezelf hard voor je kop
1979 320i Antrazitgrau US spec
Re: 320/6 1978 resedagruen
Beste allemaal,
Het is al weer heel lang geleden dat ik hier iets van me heb laten horen. Maar wil niet zeggen dat mijn hart niet meer klopt.
In de afgelopen jaren heeft mijn 320/6 niet heel veel kilometers gemaakt, maar heb hem gelukkig nog wel in bezit.
Door langere stilstand zijn sommige onderdelen ook verdroogd, zoals alle koelslangen.
Dus, vorige maand maar weer mijn garagekist erbij gepakt en aan het sleutelen gegaan. Inmiddels alle koelslangen en klemmen vervangen.
Toen weer lekker aan het rijden gegaan.
Waar mijn versnellingsbak al last van had toen ik hem kocht (joel in 1e en 2e versnelling) begon me nu te irriteren.
Dus er toch voor gekozen om deze 4-bak te reviseren. Sja, ik weet het... een 5 bak is meer sexy, maar origineel hoort het een 4-bak te zijn, dus wil ik zo houden.
Nu heb ik de smaak weer te pakken en ga ook mijn banden (dus niet de velgen) wisselen, remmerij nalopen en klein onderhoud uitvoeren.
Bij het uitzoeken van de banden blijkt dat mijn bandenmaat eigenlijk niet klopt (ik zou in diameter eigenlijk 2cm meer moeten hebben, dus rondom 1cm).
Ik zou dit graag aan willen passen omdat dat mooier is denk ik, maar....... nu komt het... doordat mijn auto verlaagd is aan de voorzijde, gaat dit niet passen op het moment dat de veer ingaat en stuurt tegelijk. Dan ben ik bang dat ik de wielkastrand raak.
Ik ben er al even uit qua E21 techniek, maar ik kan een mooie bilstein set met eibach veren kopen voor relatief weinig en een mooiere hoogte (minder laag aan voorzijde). Echter is deze set van een 323i, dit past niet op een 320/6 toch?
Of passen de veren en de schokdemper wel? Is het alleen de remmerij die anders is?
Dank jullie allen voor het meedenken
Het is al weer heel lang geleden dat ik hier iets van me heb laten horen. Maar wil niet zeggen dat mijn hart niet meer klopt.
In de afgelopen jaren heeft mijn 320/6 niet heel veel kilometers gemaakt, maar heb hem gelukkig nog wel in bezit.
Door langere stilstand zijn sommige onderdelen ook verdroogd, zoals alle koelslangen.
Dus, vorige maand maar weer mijn garagekist erbij gepakt en aan het sleutelen gegaan. Inmiddels alle koelslangen en klemmen vervangen.
Toen weer lekker aan het rijden gegaan.
Waar mijn versnellingsbak al last van had toen ik hem kocht (joel in 1e en 2e versnelling) begon me nu te irriteren.
Dus er toch voor gekozen om deze 4-bak te reviseren. Sja, ik weet het... een 5 bak is meer sexy, maar origineel hoort het een 4-bak te zijn, dus wil ik zo houden.
Nu heb ik de smaak weer te pakken en ga ook mijn banden (dus niet de velgen) wisselen, remmerij nalopen en klein onderhoud uitvoeren.
Bij het uitzoeken van de banden blijkt dat mijn bandenmaat eigenlijk niet klopt (ik zou in diameter eigenlijk 2cm meer moeten hebben, dus rondom 1cm).
Ik zou dit graag aan willen passen omdat dat mooier is denk ik, maar....... nu komt het... doordat mijn auto verlaagd is aan de voorzijde, gaat dit niet passen op het moment dat de veer ingaat en stuurt tegelijk. Dan ben ik bang dat ik de wielkastrand raak.
Ik ben er al even uit qua E21 techniek, maar ik kan een mooie bilstein set met eibach veren kopen voor relatief weinig en een mooiere hoogte (minder laag aan voorzijde). Echter is deze set van een 323i, dit past niet op een 320/6 toch?
Of passen de veren en de schokdemper wel? Is het alleen de remmerij die anders is?
Dank jullie allen voor het meedenken
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12011
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 320/6 1978 resedagruen
Hoi,
Dat is inderdaad lang geleden. Om je weer een beetje op de rails te zetten.
De eibach veren kun je gewoon gebruiken. Met de schokdempers kun je achter zonder problemen deze plaatsen maar voor passen ze niet. De standaard 320/6 veerpoten zijn dunner in diameter dan die van de 323i.
Wat betreft de banden. Ik dacht dat jij toch ook op 15 inch wielen rond reed???
Ik heb onder die van mij 195/50/15 liggen rondom. Je moet alleen even kijken hoe dat jij zit met je velgbreedte in combinatie met de ET-waarde aan de voorzijde.
Voor 13 inch is het 185/70/13.
Kom je volgende week ook naar de sharknosemeeting? kan ik het je makkelijker laten zien.
Dat is inderdaad lang geleden. Om je weer een beetje op de rails te zetten.
De eibach veren kun je gewoon gebruiken. Met de schokdempers kun je achter zonder problemen deze plaatsen maar voor passen ze niet. De standaard 320/6 veerpoten zijn dunner in diameter dan die van de 323i.
Wat betreft de banden. Ik dacht dat jij toch ook op 15 inch wielen rond reed???
Ik heb onder die van mij 195/50/15 liggen rondom. Je moet alleen even kijken hoe dat jij zit met je velgbreedte in combinatie met de ET-waarde aan de voorzijde.
Voor 13 inch is het 185/70/13.
Kom je volgende week ook naar de sharknosemeeting? kan ik het je makkelijker laten zien.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29368
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 320/6 1978 resedagruen
He's back! Goed om te horen dat jijzelf en de 320 still going strong zijn! Volgende week naar de Sharknose komen hoor!
Regards/groeten, Jeroen
Re: 320/6 1978 resedagruen
Thnx voor de reacties.
Ik heb inderdaad 15" wielen.
Zoals het er nu naar uit zie wil ik eigenlijk gaan voor Continental 195/50/15 voor en 205/50/15 achter.
De Bilstein set welke ik voor handen heb laat ik even voor wat het is. Misschien nog ooit een upgrade in de toekomst.
Wel ga ik de Eibach veren er in zetten, zodat mijn auto voor iets hoger komt dan nu 35mm verlagen ipv 40/45mm (past ook beter met inveren en sturen tegelijk).
De Sharknosemeeting ga ik wel in de agenda zetten, maar zal afhankelijk van drukte op werk wel of niet haalbaar zijn.
Ik heb inderdaad 15" wielen.
Zoals het er nu naar uit zie wil ik eigenlijk gaan voor Continental 195/50/15 voor en 205/50/15 achter.
De Bilstein set welke ik voor handen heb laat ik even voor wat het is. Misschien nog ooit een upgrade in de toekomst.
Wel ga ik de Eibach veren er in zetten, zodat mijn auto voor iets hoger komt dan nu 35mm verlagen ipv 40/45mm (past ook beter met inveren en sturen tegelijk).
De Sharknosemeeting ga ik wel in de agenda zetten, maar zal afhankelijk van drukte op werk wel of niet haalbaar zijn.
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11789
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 320/6 1978 resedagruen
Ik adviseer je met plezier de sporttracs. Zeer fijne band en echt niet duur.
Bovendien in de goede setup te krijgen.
Bovendien in de goede setup te krijgen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.