Maargoed, samen met mijn vader was ik eigenaar van een Alpina B3 3.0 coupe (E36). Het was een monsterlijke auto, zeer exclusief en bloedsnel. Toch ontbrak het ons aan 'het' gevoel. Het klinkt misschien raar, maar ik beleef meer plezier aan mijn 316 Phönix. Wij wouden onze Alpina voor de verkoop gaan aanbieden via Autobedrijf Admiraal, wat op een steenworp afstand van ons ligt. Zo gezegd zo gedaan, en toen we eenmaal aan de praat raakten met enkele andere liefhebbers vertelde de monteur dat er een mooie 320/6 ingeruild zou worden op een 1602. We hadden direct een afspraak gemaakt voor een bezichtiging. Toen we de wagen zagen staan waren we direct verkocht, wat een plaatje is dit! Zo mooi in de lak en de wagen ziet er ongebruikt uit, het interieur oogt ook als nieuw! Zoals altijd kwamen we snel tot elkaar en was de 320/6 van ons. Vanmiddag hebben we de auto opgehaald en vanavond ben ik even snel wat foto's gaan schieten. Foto's met de phönix zullen over enkele dagen geschoten worden!
ps : ik weet dat er in 1980 al gele platen waren, maar wij vinden deze platen mooier staan, zeker op een nieuw kenteken.

Groet,
Bas