8 jaar geleden ben ik vol goed moed begonnen aan de restauratie. De eerste maanden gingen voorspoedig maar in de opvolgende winter kwam de klad er een beetje in.
Een groot probleem was dat ik toen geen ruimte had om er thuis mee bezig te zijn en dus steeds op pad moest.
Vervolgens veranderde er privé nogal wat; ander huis gekocht, verbouwd, andere baan enz.
Ik heb ook meerdere keren op het punt gestaan om er helemaal mee te stoppen; ik had bijna de hele bende geruild tegen een 1802 touring.
Ook andere projecten namen de tijd en ruimte, o.a. een Ford Escort mk3 en een Saab heb ik onder handen gehad. Gelukkig nu wel in m’n eigen garage. Niet al te groot maar voldoende.
Ik heb tussentijds meerdere e21’s erbij gekocht, als donor en dergelijke, de ene beter dan de ander.
Maar halverwege vorig jaar heb ik het project weer helemaal opgepakt. Afgelopen zomer de eerste kilometers weer kunnen maken, fantastisch.
Helemaal klaar ben ik nog niet; op moment van schrijven staat ze weer bij de spuiter voor een losgelaten antisteenslag laag. En komende winter wil ik met de cilinderkop aan de gang. De motor is gereviseerd, het enige wat ik niet gedaan heb zijn de klepgeleiders. En er zijn er een paar die nu een tikkend geluid geven.
En op lange termijn zal er nog een keer een ander dashboard in moeten i.v.m. met een paar scheurtjes.
Maar al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat en het is geweldig om er weer in te rijden. Naar mijn idee heb ik ook veel meer bekijks dan vroeger

Grote foto's: https://myalbum.com/album/WE1HIcD0AkY8







